روانشناسی

آشنایی با روانشناسی زرد و معرفی انواع آن

[ad_1]

گفتنی می باشد که روانشناسی زرد در کشور ایران نیز به مراتب شایع است و از این رو می توان کتاب های متعددی را مشاهده کرد که توانسته اند در طی چند دقیقه و یا معرفی چندین راهکار موثر به از بین بردن مشکلات بپردازند. این چنین کتاب و مقاله های روان شناسی سبب شده اند تا پس از مطالعه نوری از امید در دل افراد روشن شود و آن ها را نسبت به وقایع زندگی خوشبینانه تر نمایند.

گفتنی است که رنگ زرد نشان دهنده معنی های بسیاری در ذهن افراد است و از یکی آن ها می توان به فصل پاییز اشاره داشت. چرا که در این زمان بیش از هر موقعیت دیگری می توان رنگ زرد را در طبیعت مشاهده کرد  و به مراتب پی به زیبایی های زندگی و رنگارنگی های جهان برد. با توجه به این موارد روان شناسی زرد نیز بدون توجه به جزئیات با نگاهی غیر علمی سعی دارد که افراد را درمان نماید.

منظور از روانشناسی زرد چیست؟

آشنایی با روانشناسی زرد

به طور کلی برای تشخیص این موضوع باید تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام دهید و در نهایت اطلاعات کافی نسبت به آن پیدا کنید. در ادامه مشخصات هماهنگ بین این نوع روانشناسان را مطالعه می کنید.

  • حرف و نظرات تکراری

این دسته از روان شناسان را در روانشناسی زرد می توان چنین معرفی کرد که همه علم و آگاهی خود را به واسطه جزوه هایی که در کیف نگه می دارند، خواهند داشت به طوری که اگر روزی آن ها را گم کنند، دیگر حرفی برای گفتن باقی نخواهند گذاشت. برخی از آن ها در طی سال های متعدد از پیشنهادات تکراری برخوردار هستند و اگر فردی حرف های این روانشناسان را در طی سه سال گذشته و حالا مقایسه کند، در می یابد که آنان هیچ تغییری نکرده اند.

این در حالی است که علم روان شناسی هر روز متدهای جدیدی برای پیشنهاد به بیمار ارائه می دهد و با گذشت زمان نیز روش های نوینی برای تشخیص و در نهایت بهبود بیمار در نظر گرفته می شود.

  • واهی بودن واقعیت

آیا شما نیز تا به حال به این موضوع در رابطه با روانشناسی زرد فکر کرده اید که چرا برخی از افراد تمایل به مراجعه فالگیر ها دارند. قابل به ذکر است که چنین افرادی نمی خواهند با واقعیت روبه رو شوند و اگر نظر خودشان را هم بپرسید به این نتیجه می رسید که نظر آن ها نیز بر خیالی بودن جواب هایی است که از سوی فنجان های قهوه و یا کارت می گیرند.

این دسته از افراد برای فرار از واقعیت و غرق شدن در سرابی که خود از واقعیت بر اساس خیال ساخته اند به فالگیر و دعانویس مراجعه می کنند. در این حالت باید چنین بیان کرد که روان شناسی زرد نیز به این روش عمل می کنند که در ازای سوال پرسیدن و تحلیل زندگی شما سعی دارند با برخی جواب و حرف هایی که می زنند شما را از واقعیت گاها تلخ زندگی دور کنند و به تماشای دریایی از خیال و خوشبینی های واهی دعوتتان کنند.

پیامدهای منفی پیروی از روانشناسی زرد

معرفی انواع این روان شناسی

برای درک بهتر روان شناسی زرد می توانید در ادامه با انواع متفاوتی از آن آشنا شوید تا در نهایت نسبت به آن توجه و آگاهی خوبی داشته باشید.

  • پادکست و برنامه های تلویزیونی:

به طور کلی برخی از این برنامه های روانشناسی زرد برای جذب مخاطب می باشند و از این رو روش های کپسولی از سوی روان شناسی زرد ارائه می دهند و بسیاری از این کارشناس ها، افرادی هستند که هیچ آگاهی و اطلاعات علمی نسبت به علم روان شناسی و بر طرف کردن مشکلات افراد ندارند.

گفتنی می باشد که در این رابطه افرادی که هیچ علمی نسبت به روان شناسی ندارند با تولید محتوا و تهیه بلاگ سعی می کنند که برای مشکلات افراد نظریه هایی بیان کند.

  • برخی از کتاب ها:

بسیاری از کتاب های خود آموز با هدف فروش بیشتر می توانند از پیشنهاد های بیهوده ای برای زندگی سرشار باشند که با نگاه دقیق تر می توان متوجه شد که از نظر علمی هیچ پایه و اساسی ندارند. در این رابطه باید توجه داشته باشید که برخی محتوا های اینترنتی نیز از این ویژگی برخوردار می باشند و نمی توان تنها به آن ها متکی باشید.

معرفی روانشناسی زرد

توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه های اینترنتی بر پایه علم و دانش تهیه نشده اند که از این رو آن ها را روانشناسی زرد می نامند. بلکه برای افزایش بازدید و بازخورد سعی بر تهیه ویدیوهایی دارند که هیچ پایه علمی ثابت شده ای ندارد.

این نوع روان شناسی از چه نشانه هایی برخوردار است؟

  • به طور کلی این نوع روان شناسی از روش های خیالی بسیاری برخوردار است و از این رو می تواند برای برخی افراد که رویایی فکر می کنند، امری مناسب به شمار آید.
  • توجه داشته باشید که این نوع روان شناسی بر پایه علم و دانش نیست و می توان آن ها را پیشنهاداتی بی پایه و اساس که تاثیری برای بهبود کیفیت زندگی افراد ندارد، به شمار آورد.
  • در بسیاری از این آثار باید توجه داشته باشید که مراجعان واقعی برای این روان شناسی وجود نداشته و هیچ یک از روش های خود را به صورت عملی آزمایش نکرده اند تا جواب به دست رسیده را بررسی نمایند.
  • همچنین موضوعاتی که در کتاب های زرد نوشته اند توسط هیچ یک از مراکز علمی پشتیبانی نمی شوند و نمی توان آن ها را روش هایی ثابت شده در جهان معرفی کرد.

آسیب هایی که در پی دارد

گفتنی است که توجه به سلامتی روح و روان بسیار حائز اهمیت است و از این رو اگر به مشکل جدی در زندگی برخوردید سعی کنید که به روان شناسان با تجربه و آگاه مراجعه کنید تا مشکل خود را به طور کلی از بین ببرید. عیب هایی که این دسته از روان شناسی دارند به شرح موارد زیر است.

روانشناسی زرد به چه معناست؟

  • علم بی پایه و اساس

همچنین در حالتی دیگر می توان چنین بیان کرد که بیانیه های این نوع روان شناسی در مراکز علمی و معتبر به چاپ نمی رسد و آن ها از هر راهی برای به سود رسیدن خود استفاده می کنند و توجهی به رفع مشکل افراد ندارند. گفتنی است که تا به حال هیچ مرکز علمی برای چنین محتوا های روان شناسی به طور عامه پسند ایجاد نشده است.

  • ایجاد سردرگمی

برخی از پیشنهاد و توصیه های ارائه شده توسط این نوع روان شناسی باطل شده اند، از این رو سعی کنید به دنبال روش های جدید و به روز برای رفع مشکلات خود باشید.

  • دور شدن از واقعیت ها

توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات با کمک گرفتن از این روان شناسی قابل درمان نمی باشند، به طور کلی افرادی که از اختلالات پرخوری برخوردار هستند حتما باید به پزشک و روان شناسی متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنند تا در نهایت فرایند درمان را به خوبی طی کنند.

قابل به ذکر است که پیروی از روش های کپسولی و عامه پسند نمی تواند مشکلات را به طور کامل بر طرف نماید. از این رو پیروی از چنین روش هایی تنها عواقب جبران نشدنی در پی دارد.

معرفی انواع روانشناسی زرد

  • پارادوکس های موضوعی

برخی از قوانین و پیشنهاد های ارائه شده توسط این روان شناسی به دین و فرهنگ خاصی مرتبط است و از این رو همه افراد جهان نمی توانند از آن پیروی کنند. این عبارت را می توان چنین به طور مثال گفت که روش های حل مشکل در جامعه غربی، طبیعی است که در جامعه شرقی هیچ تاثیری ندارد و قابل انجام نیز نمی باشد.

  • اثر بخشی موقت دارو ها

به طور کلی دارونماهایی که توسط روان شناسی زرد تجویز می شود برای آزمایش کردن است که تا چه میزان بر روی افراد تاثیر گذار است. در اصطلاحی دیگر می توان چنین بیان کرد که قرص هایی که می خورید در ظاهر تاثیر درمان دارند و در واقعیت چنین هستند که تاثیر خاصی برای مشکل شما قائل نیستند و عموما نیز تاثیر موقتی دارند.

  • جنبه های اقتصادی

گفتنی است که بسیاری از این روان شناسی ها به دنبال سود شخصی خود هستند و بر اساس افزایش درآمد نیز این دوره های انجام می گیرد. به طور کلی هدف آن ها سود رساندن به مردم و از بین بردن مشکل آن ها نیست بلکه از این رو به سو استفاده کردن با دست گذاشتن به روی نقطه ضعف مردم، می پردازند.

پیروی از روانشناسی زرد چه عواقبی دارد؟

همچنین برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط در این رابطه می توانید به روی لینک های روانشناسی رنگ طوسی و روانشناسی رنگ آبی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا