سوپراسپرتفراریفراری روما

اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که پشت فرمان فراری خود در شمال ایتالیا در مسیر تست فیورانو تا شام در رستوران با پاستا چقدر لذت‌بخش است؟

18 ferrari roma 2021 uk first drive review goodwood 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

سخت است که نتوان اتومبیلی که با این شرایط ارائه می‌شود را دوست نداشته باشید. بله آن خودرو با این شرایط فراری روما است.

17 ferrari roma 2021 uk first drive review on road rear 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

به یک سری دلایل مجبور شدم از آفتاب زیبای رم ایتالیا دل بکنم و به نزدیکی گودوود در انگلیس بروم و آن را برانم که قطعاً در هوایی سرد و آب و هوایی زیبا لذتی عالی را می‌توانید تجربه کنید چراکه آن یک فراری است که بیش از ۶۰۰ اسب بخار با یک موتور V8 دارد.

16 ferrari roma 2021 uk first drive review on road front 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

این روزها کنترل  چسبندگی فراری مانند همیشه عالی  است. اگر حالت رانندگی را بر روی حالت راحت بگذارید متوجه خواهید شد روما مسیر را به آرامی و تمیزی هرچه‌تمام‌تر طی می‌کند اما اگر حالت را به اسپرت تغییر دهید ماشین کمی خمیازه می‌کشد و کند اما بعد به‌زودی زیرکی خود را پیدا می‌کند و مانند یک فراری سریع می‌شود.

15 ferrari roma 2021 uk first drive review andrew frankel driving 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

پس از آن حالت را به حالت race تغییر دادم و در شلوغی‌ها آن را سریع راندم اما ناامید شدم چون چمن‌های لغزنده و تپه‌های فراوان در گودوود و یک فراری به من حسی را می‌داد که دارم هر چه زودتر به صحنه تصادف نزدیک می‌شوم پس بیشتر ادامه ندادم و به جاده عمومی بازگشتم و برای یک سؤال بی‌پاسخ ادامه دادم.

14 ferrari roma 2021 uk first drive review engine 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

آنچه می‌خواستم بدانم این بود که آیا این خودرو به‌اندازه بنتلی کانتیننتال GT راحت و اندازه مک‌لارن GT اسپرت است؟

2 ferrari roma 2021 uk first drive review hero rear 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

خب در جایگاهی که این کوپه ۲+۲ تنها موتور جلو چند نفره است  اما قبلاً فراری مدل‌های دیگری را هم ساخته بود مانند مدل‌های ۳۰۸ GT4 و ۴۵۶ و FF و ۶۱۲ Scaglietti. اما این مدل همچنین  جای GTC4 LUsso را پر کرده است  که این مدل مانند مدل‌هایی که نام بردیم ساخته شده اما با موتور V8 و قبل از اینکه فراری  از شاسی‌بلند خود رونمایی کند.

حال می‌توان پاسخ داد که بله! یک GT راحت و اسپرت است. این خودرو جاده ایی ترین اسب اسطبل فراری است که قیمت آن با توجه به انتخاب‌های شما افزایش می‌یابد مانند سفارش الیاف کربن ۳۳۶۰ پوندی و ۲۴۴۰ پوند برای اپل کار پلی که قیمت را بالا و بالاتر می‌برند.

6 ferrari roma 2021 uk first drive review dashboard 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

اعتراف می‌کنم که این خودرو را کمی شبیه به SF90 ساخته‌اند و بیشتر روحیه کنجکاوی و سریعی را دارد. مثلاً مدل f8 تریبوتو که اولین سری آن مدل ۴۵۸ ایتالیا است کاملاً ساده و در عین حال وحشی است اما روما کاملاً برخلاف آن ظاهر شده است.

7 ferrari roma 2021 uk first drive review instruments 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

به داخل خودرو می‌روییم جایی که نمایشگر بزرگ و فوق‌العاده باکیفیت آن نمایان شده است و فراری توانسته به‌راحتی از پس پدهای لمسی آن بر آید. اما کسی که نحوه قرار دادن رقم و حروف را تنظیم کرده بود می‌توانست بهتر عمل کند و میگویند که فراری در حال کار بر روی این مشکل کوچک است.

9 ferrari roma 2021 uk first drive review infotainment 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

روما باعث می‌شود که شما وسوسه شوید و بخواهید آن را برانید اما کار دیگر فراری این است که شما را وادار کند ساعت ۳ صبح بیدار شوید و به رانندگی با آن بپردازید و لذت ببرید حتی با حالت اسپرت در جاده‌های شلوغ.

تنها بدی این خودرو مشکل کشش است که البته لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴s این مشکل را تاحدودی نسبت به تأخیرهای پیرلی پوشانده‌اند اما تا زمانی که به پدال گاز خود حساس باشید و اگر سریعاً گاز بدهید واکنش سریع را دریافت خواهید کرد.

3 ferrari roma 2021 uk first drive review alloy wheels 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

نکته خارق‌العادهٔ دیگر فرمان وحشی و بی‌نظیر آن است که عملکرد بی‌نظیری را دارد که این همان مشکل اصلی f8 است. ازنظر فراری این خودرو خیلی کوچک و قوی و سبک نیست اما آن‌قدر سریع است که آن را یک فراری بدانید.

بااینکه فراری بر روی موتورسازی به شهرت رسیده، نظر من شاسی آن است که با دقت و ظرافت به‌خوبی ساخته شده و در جایی که دیگر خودروها با سختی با آن مواجه می‌شوند سریع و بی‌دردسر عبور می‌کند. جعبه دنده هشت سرعته آن نرم و قدرت را به‌خوبی از پیشرانه توئین توربو تحویل می‌دهد.

1 ferrari roma 2021 uk first drive review hero front 767x508 - اولین تجربه رانندگی با فراری روما 

در آخر دوباره می‌پرسم که GT است یا اسپرت باید بگویم که استاد هر دو است. روما در کلاسی وارد شده که رقبایی مانند مک‌لارن، مرسدس AMG و پورشه و آستون مارتین حضور دارند و البته آن‌ها به خوبی می‌دانند که رقیب قدری بر سر راه دارند.

مشخصات فنی فراری روما ۲۰۲۱

پیشرانه V8, 3855cc, twinturbocharged
گیربکس ۸ سرعته خودکار
قدرت ۶۱۲ اسب بخار در  ۵۷۵۰-۷۵۰۰rpm
گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰
شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه
وزن (با آپشن ها ) ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۱۷۰,۹۸۴ پوند

 

ترجمه: محمد دهقان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا