اخبار گوناگوندسته‌بندی نشدهگرماتاب

گرماتاب سیار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

[ad_1]

اولین نکته ای که در فصل زمستان و پاییز باید به آن توجه کنید، خرید گرماتاب است تا بتوانید در هزینه های خود تا حدودی صرفه جویی کنید. در این مقاله، ما برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که گرماتاب سیار چیست و چرا باید در فصل زمستان از آن استفاده کنید. پس اگر شما هم قصد خرید گرماتاب دارید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب، برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که باید به چه فاکتورهایی برای خرید گرماتاب توجه کنید و این وسیله گرمایشی می تواند چه مزایایی در زندگی شما داشته باشد.

قبل از این که اطلاعاتی درباره هیتر تابشی سیار در اختیار شما قرار دهیم، خوب است بدانید که داشتن یک وسیله گرمایشی مناسب، مجهز و در عین حال، مقرون به صرفه در فصل زمستان می تواند کمک خیلی زیادی به صرفه جویی در هزینه های شما کند. در حال حاضر، استفاده از گرماتاب سیار رواج خیلی زیادی پیدا کرده است و اغلب افراد ترجیح می دهند برای گرم کردن محیط مورد نظر خود، از این وسیله ها استفاده کنند.

گرماتاب سیار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گرماتاب سیار چیست؟

گرماتاب به وسیله ای گفته می شود که نوعی سیستم گرمایشی بوده و می تواند محیط های مختلف را به طور کامل گرم کند. شما می توانید از گرماتاب ها در منازل مسکونی و حتی مکان های تجاری عمومی هم استفاده کنید. از این رو، خیلی از صاحبان کافه و رستوران ها ترجیح می دهند که به جای لوازم گرمایشی قدیمی و سنتی، از گرماتاب ها استفاده کنند. همچنین می توان از این وسیله گرمایشی در محیط های صنعتی دیگری مانند انبارها، کارخانه ها، سالن های تولیدی و پارکینگ های خودرو هم استفاده کرد.

گرماتاب سیار چیست؟

در کنار این کاربردها، گرماتاب برای محیط های حساسی مانند مرغداری و گلخانه هم کاربرد خیلی زیادی دارد. به این صورت که خیلی راحت می توان درجه حرارت آن را تنظیم کرد و بر اساس شرایط محیطی و وضعیت گیاهان، خیلی راحت بهترین درجه حرارت را به آنها رساند. گرماتاب ها در انواع مختلفی مثل گرماتاب دکوراتیو ، لوله ای و سرامیکی وجود دارد.

همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، گرماتاب سیار به صورت متحرک است و خیلی راحت می توانید آن را باز کرده و به مکان جدیدی ببرید. این گرماتاب ها قابلیت جابجایی دارند و می توان آن را در قسمت های مختلف محیط مانند سقف، کف و یا دیوار نصب کرد. با توجه به این نکته، می توان گفت که گرماتاب برقی سیار فوق العاده انعطاف پذیر است و شما می توانید بر اساس شرایط محیط خود، آن را در هر جایی که بخواهید نصب کنید.

مزیت استفاده از گرماتاب سیار

بعد از این که متوجه شدید که گرماتاب سیار چیست و چه کاربردهایی دارد، نوبت به آن می رسد که مزایای آن را بشناسید. همان طور که در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، استفاده از گرماتاب سیار اهمیت بسیار زیادی در مکان های مختلف دارد.

کاهش مصرف انرژی و هزینه

مهمترین مزیت این دستگاه، این است که موجب صرفه جویی در هزینه های شما می شود. به این صورت که مقدار انرژی برق و گاز فوق العاده کمتری نسبت به دستگاه های گرمایشی سنتی مصرف می کند و به همین دلیل هم هزینه مورد نیاز پرداختی شما برای قبض برق و گاز تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.

انعطاف پذیری

علاوه بر این، سیار بودن گرماتاب موجب شده که قابلیت استفاده از آن برای صاحبان کسب و کارها و حتی در منازل مسکونی خیلی راحت تر باشد و آنها بتوانند در فصل تابستان که به آن نیازی ندارند، خیلی راحت گرماتاب را باز و بسته بندی کنند.

اشغال فضای کم

از آنجا که گرماتاب در قسمت های مختلف محیط مانند سقف، دیوار و کف نصب می شود، جای فوق العاده کمی می گیرد و شما می توانید استفاده خیلی بیشتری از محیط خود ببرید. این مسئله برای کافه ها و رستوران ها که مشتریان زیادی دارند، اهمیت خیلی بیشتری دارد.

گرم کردن سریع محیط

یکی دیگر از ویژگی های مثبت گرماتاب سیار که موجب افزایش طرفداران آن شده، این است که می تواند در کمترین زمان ممکن محیط را گرم کند. به طوری که می توانید فقط در بازه زمانی ۱۰ دقیقه ای، تمام محیط را به طور کامل گرم کنید.

بدون سر و صدا

از آنجا که گرماتاب برقی با استفاده از انرژی برق کار می کند، ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که موقع کار کردن سر و صدای خیلی زیادی ایجاد می کند؛ در حالی که به هیچ عنوان این گونه نبوده و گرماتاب سیار به صورت کاملا سایلنت و بی صدا کار می کند. این ویژگی موجب می شود که یک گزینه کاملا مناسب برای محیط های تجاری باشد و هیچ گونه مشکلی برای مردم به وجود نیاورد.

عدم نیاز به لوله کشی

از دیگر مزایای فوق العاده گرماتاب سیار، می توان به عدم نیاز آن به لوله کشی و موتورخانه اشاره کرد. با توجه به این ویژگی، شما دیگر نیازی ندارید که زمان و هزینه خیلی زیادی برای نصب این گرماتاب بگذارید و در کمترین زمان ممکن نصب می شود.

گرم کردن یکنواخت محیط

در نهایت، مزیت آخر گرماتاب سیار که ما در این مقاله به آن اشاره می کنیم، این است که می تواند به صورت کاملا یکنواخت، تمام قسمت های محیط را گرم کند. اگر گرماتاب را با بخاری های معمولی مقایسه کنیم، متوجه می شویم که بخاری ها فقط می توانند در همان محدوده ای که قرار دارند را گرم کنند. این در حالی است که گرماتاب ها به خاطر داشتن لوله کشی در قسمت های مختلف محیط، توانایی گرم کردن کاملا یکنواخت محیط را دارند.

نحوه عملکرد گرماتاب سیار

هیتر تابشی سیار به این شکل کار می کند که مانند خورشید، انرژی گرمایشی را به اطراف خود ساطع کرده و هوای گرم را در قسمت های مختلف محیط پخش می کند. نحوه عملکرد گرماتاب سیار شباهت خیلی زیادی به خورشید دارد. به این صورت که خورشید هم بدون این که انرژی خاصی جذب کند، انرژی گرمایی به زمین می دهد. این دستگاه هم با داشتن لوله های مختلف در قسمت های متفاوت محیط، تمام محیط را به صورت کاملا یکنواخت گرم می کند.

انواع گرماتاب سیار

گرماتاب های سیار انواع مختلفی دارند که شما می توانید بسته به محیط خود، از نمونه های متفاوت آنها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که شاید نحوه عملکرد و کاربرد آنها نیز کمی با یکدیگر متفاوت باشد. این گرماتاب ها از نظر کاربرد، طراحی و نحوه گرم کردن تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در این قسمت، برخی از رایج ترین و پرطرفدارترین نمونه های گرماتاب سیار را به صورت مختصر به شما معرفی می کنیم.

۱ . هیتر تابشی لوله ای کم شدت

یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع گرماتاب سیار که شما می توانید در محیط های مختلف از آن استفاده کنید، هیتر تابشی لوله ای کم شدت است. این سیستم گرمایشی با نام سیستم گرم کننده فشار مثبت هم شهرت دارد و به صورت کاملا منحصر به فرد کار می کند.

نحوه عملکرد گرماتاب لوله ای کم شدت به این صورت است که بعد از احتراق، گاز داغ وارد لوله ها می شود و دمای این لوله ها به ۱۱۰۰ درجه فارنهایت افزایش پیدا می کند. در قسمت های خاص این سیستم، کانال های کوچکی برای بیرون آمدن گازهای احتراق وجود دارد. علاوه بر این، دریچه ای هم در آن تعبیه شده که هوای تازه در آن به وجود بیاید. این دریچه ها و کانال های کوچک موجب شده اند که فرایند گرم کردن محیط خیلی راحت تر انجام شود.

۲ . هیتر تابشی سرامیکی با شدت بالا

نمونه دیگری از گرماتاب سیار که شما می توانید در محیط های مختلف از آن کمک بگیرید، گرماتاب سرامیکی با شدت بالاست. گرماتاب های سرامیکی در بازار به شکل برقی و گازی وجود دارند که همان طور که از نام آنها هم می توان حدس زد، هر یک از آنها از انرژی متفاوتی برای گرم کردن محیط استفاده می کنند.

زمانی که بعد از احتراق، از این دستگاه ها حرارتی به وجود می آید، این حرارت به اشعه مادون قرمز تبدیل می شود و سپس این اشعه در محیط پراکنده می گردد. در قدم بعدی، المان های موجود در محیط این امواج را جذب کرده و با ساطع کردن آن، به محیط اطراف خود کمک خیلی زیادی می کنند.

۳ . گرماتاب تابشی زمینی

اگر به دنبال یک گرماتاب برقی هستید که بتوانید آن را در زمین نصب کنید، گرماتاب زمینی را به شما پیشنهاد کنیم. این دستگاه ها به دو صورت فولادی و سرامیکی در بازار عرضه می شوند و هر دوی آنها را می توان با استفاده از یک پایه به زمین وصل کرد.

نکته جالب توجه درباره گرماتابشی زمینی این است که به دو صورت کار می کند. به این صورت که هم می تواند به صورت متمرکز محیط اطراف را گرم کند و هم به صورت محلی. این امر، موجب افزایش کاربرد و عملکرد این گرماتاب شده است. پس اگر به دنبال یک گرماتاب برقی سیار با کاربردهای متنوع هستید، مطمئن باشید که این نمونه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

گرماتاب تابشی زمینی

۴ . گرماتاب سیار مستقل

در نهایت، آخرین نمونه گرمـاتاب که شما می توانید از آن در محیط های مختلف استفاده کنید، گرماتاب سیار مستقل است. خیلی از افراد این گرماتاب را با نام پرتابل می شناسند و بیشتر افرادی به آن علاقه دارند که می خواهند در محیط های مختلف از هوای گرم بهره مند شوند.

مهمترین کاربرد گرمـاتاب تابشی مستقل، در محیط های آزاد است که سقف ندارند. این گرماتاب سیار را می توان خیلی راحت جابجا کرد و به محیط دیگری برد. از این رو، استفاده از آن هم فوق العاده راحت است و کاربردهای خیلی بیشتری نسبت به نمونه های معمولی دارد. تولید کنندگان این سیستم را به دو صورت گرماتاب سرامیکی و لوله ای و طراحی کرده اند که هر یک از آنها برای موارد مختلف کاربرد دارند.

خرید با کیفیت ترین گرماتاب سیار برای مکان های مختلف از نیکان پارسه

به احتمال خیلی زیاد شما هم برای خرید گرمـاتاب سیار وسوسه شده باشید و بخواهید از این سیستم فوق العاده برای محیط های مختلف استفاده کنید. در این شرایط، فقط کافی است که سری به فروشگاه نیکان پارسه بزنید تا ببینید که بسته به شرایط شما، کدام هیتر تابشی سیار مناسب تر است.

کارشناسان نیکان پارسه برای راحت تر شدن انتخاب شما در خرید گرمـاتاب برقی سیار، به طور کامل شما را راهنمایی کرده و مشاوره می دهند. از این رو، فقط کافی است که با این فروشگاه تماس بگیرید و اطلاعات کامل محیط مورد نظر خود را در اختیار آنها قرار دهید. کارشناسان ما در نیکان پارسه شما را راهنمایی می کنند تا بدانید که بهترین گرماتاب سیار برای محیط مد نظر شما کدام است.

ما در نیکان پارسه، بهترین و با کیفیت ترین گرمـاتاب و هیترهای تابشی سیار را در اختیار شما قرار می دهیم. می توانید مطمئن باشید که تمام سیستم های گرمایشی طراحی شده در این فروشگاه، با استفاده از تجهیزات روز دنیا تولید شده اند و از نظر کیفیت، تضمین شده هستند. علاوه بر امکان خرید گرماتاب سرامیکی ، دکوراتیو و … ، کارشناسان ما در نیکان پارسه خدمات متعددی مانند نصب و راه اندازی گرمـاتاب های تابشی را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

خرید با کیفیت ترین گرماتاب سیار برای مکان های مختلف از نیکان پارسه

سخن پایانی

در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره انواع گرماتاب سیار در اختیار شما قرار دادیم. پس اگر تاکنون متوجه شده باشید که گرماتاب سیار چیست و چرا از آن استفاده می شود، به احتمال خیلی زیاد شما هم قصد خرید یکی از آنها را داشته باشید. هیتر تابشی سیار موجب می شود که هزینه های شما در قبض برق و گاز تا حد خیلی زیادی پایین بیاید و در کنار همه این موارد، استفاده از آ­ن فوق العاده راحت است. فقط کافی است که با فروشگاه نیکان پارسه ارتباط برقرار کنید تا با کیفیت ترین گرماتاب را دریافت نمایید./۵۴۱۲۰۹

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا