بازسازیجگواردسته‌بندی نشدهکلاسیکلمان

بازسازی جگوار C تایپ برای گرامیداشت پیروزی لمان سال 1953

مجموعه خودروهای کلاسیک جگوار برای گرامیداشت پیروزی این خودروساز در رقابت‌های ۲۴ ساعتی لمان سال ۱۹۵۳ از یک جفت C تایپ کانتینیوشن رونمایی کرده است. جگوار در این رقابت موفق شد تا به رتبه‌های اول، دوم، چهارم و نهم دست پیدا کند.

Jaguar C Type 1 1024 767x512 - بازسازی جگوار C تایپ برای گرامیداشت پیروزی لمان سال 1953

جگوار این دو خودروی جدید را با پسوند «۷۰ ادیشن» رونمایی کرده و اولی را به رنگ «نقره‌ای وِربیِر» با تودوزی چرم «سرخ کِرِنبری» مزین کرده است. به گفته جگوار این ترکیب هیچگاه تکرار نخواهد شد. خودروی دوم نیز ادای احترامی به پیروز این رقابت است که با رنگ اصلی خودروی مسابقه‌ای یعنی «سبز مسابقاتی انگلیسی» مزین شده و از کابینی به رنگ «سبز سود» سود می‌برد.

Jaguar C Type 2 1024 767x512 - بازسازی جگوار C تایپ برای گرامیداشت پیروزی لمان سال 1953

جگوارهای ۷۰ ادیشن در بیشتر بخش‌های اصلی با نسخه‌های اصلی C تایپ کانتینیوشن یکسان‌اند اما از دوخت و پلاک ۷۰ ادیشن و نشان‌های مخصوص نیز سود می‌برند.

زیر بدنه زییای این دو خودروی خاص یک موتور ۳.۴ لیتری تنفس‌طبیعی ۶ سیلندر خطی جای گرفته است که به کاربراتورهای «وبر ۴۰DC03» مجهز شده است و توان تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. ساخت هر یک از این C تایپ‌ها در «جگوار کلاسیم ورکس» ۳ هزار ساعت به درازا کشیده است.

Jaguar C Type 6 1024 767x492 - بازسازی جگوار C تایپ برای گرامیداشت پیروزی لمان سال 1953

نخستین مدل‌ها به‌تازگی به دست مشتریان رسیده‌اند. مدیر استراتژی و توستعه کسب‌وکار جگوار-لندروور کلاسیک، «متیو بیلی»، می‌گوید:

هر C تایپ کانتینیوشن خودرویی کمیاب و ویژه محسوب می‌‌شود که هر مجموعه‌ای را زیباتر می‌کند اما خرسندیم که این دو نمونه خاص را برای گرامیداشت جگوار و موتوراسپرت رونمایی کرده‌ایم.

در سال ۱۹۵۳، طراحی زیرکانه C تایپ با ترمزهای دیسکی ترکیب شد و به این خودرو اجازه داد تا پیروز رقابت ۲۴ ساعتی لمان باشد. C تایپ از جهت استفاده از فناوری ترمزهای دیسکی در هفتاد سال گذشته به‌عنوان خودرویی مهم شناخته می‌شود. خوشحالیم که امروزه این فناوری به‌صورت عمده در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا