اتومبیلاخبار خودرواخبار خودروهای داخلیاخبار داخلیاخبار کوتاهایران خودرودسته‌بندی نشدهگوناگون

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس توسط ایرانخودرو معرفی شد [+مشخصات فنی]

[ad_1]

شرکت ایران خودرو اخیراً از محصول جدید خود یعنی سورن پلاس با موتور XU7 پلاس رونمایی کرده که در این گزارش قصد معرفی مشخصات مدل جدید سمند سورن را داریم.

گروه صنعتی ایران خودرو ضمن افزایش میزان تولید سورن پلاس موفق به معرفی آن تحت عنوان جایگزین سمند و پژو 405 در بازار ایران شده است. این خودرو که طی مدت اخیر در مدل‌های مختلف اعم از گازسوز و بنزینی در کنار آپشن‌های گوناگون به ناوگان تاکسی‌رانی هم ورود پیدا کرده، حالا خبر از عرضه آن با موتور XU7 پلاس در بازار به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: پژو 207 تیپ 5 توسط ایرانخودرو معرفی شد [+مشخصات فنی]

مشخصات و امکانات سورن پلاس با موتور XU7 پلاس

طبق خبرهای منتشر شده ایران خودرو به‌تازگی اقدام به تولید سورن پلاس با موتور XU7 پلاس در کارخانه کرمانشاه کرده و احتمالا آن را به ناوگان تاکسی‌رانی نیز اضافه خواهد کرد؛ دلیل این امر هم هزینه‌های تولید کمتر این پیشرانه نسبت به EF7 بوده و همچنین تعدادی از نواقص XU7 هم در آن رفع شده است. با این وجود هزینه‌های نگهداری آن برای مالکان اندکی بیشتر خواهد بود. همچنین پژو پارس سال، پژو پارس سال سفارشی و آریسان 2 هم از این پیشرانه استفاده خواهند کرد.

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس

از طرفی موتور XU7P مدل ارتقا یافته موتور XU7 به‌شمار می‌رود. این موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ توانایی تولید قدرتی معادل 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را دارد. ایران خودرو با انجام برخ تغییرات در سرسیلندر، ورودی و خروجی هوا و نوع پاشش سوخت، موفق به افزایش بازدهی آن و کاهش استهلاک آن هم شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات سورن پلاس با موتور XU7 پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا