اخبار ایراناخبار داخلیاخبار کوتاهدسته‌بندی نشدهسیم کارتوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطات مکلف به مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه شد

[ad_1]

ظاهراً وزارت ارتباطات به دستور نمایندگان مجلس مکلف به مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه شده است. این کار به‌دلیل جلوگیری از وقوع جرم توسط این سیم‌کارت‌ها انجام می‌گیرد.

نمایندگان مجلس عصر روز گذشته در جریان بررسی لایحه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه به بندهایی از ماده 85 رسیده که الزاماً وزارت ارتباطات را به مکلف به مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه کرده است. ظاهراً این دستور به‌دلیل جلوگیری از وقوع جرائم مختلف به‌وسیله این سیم‌کارت‌ها صادر شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وزارت ارتباطات مکلف به مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه شد

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم یکشنبه و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای (ژ) و (س) ماده ۸۵ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

وزارت ارتباطات مکلف به مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه شد

بر اساس بند «ژ» ماده ۸۵ لایحه برنامه، قوه قضائیه مکلف است نسبت به برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش ده درصدی (۱۰%) سالانه در مصادیق مهم آن توسط دستگاه‌های ذیربط اقدام و علاوه بر اعلام عمومی، بر اجرای آن نظارت و گزارش عملکرد دستگاه‌ها را اعلام نماید.

بر اساس بند س ماده ۸۵ لایحه برنامه، به منظور پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سیم‌کارت‌های تلفن همراه یا شناسه‌های مخابراتی معادل آن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است رأساً یا حسب اعلام قوه قضائیه سیم‌کارت‌های متوفیان، اشخاص حقوقی انحلال یافته یا تعطیل شده، اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج شده، زندانیان در طول مدت حضور در زندان را جز در موارد دستور داده شده توسط مقام قضائی، تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی حسب مورد یک طرفه یا مسدود نماید.

مراجع دارنده اطلاعات موضوع این بند مکلفند اطلاعات لازم را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مسدودسازی سیمکارت‌های مجهول‌الهویه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا