تمیزکاری خانهخانهخانه داریدسته‌بندی نشدهسبک زندگیورود گرد و خاک به خانه

با این 10 ترفند از ورود گرد و خاک به خانه جلوگیری کنید!

[ad_1]

جلوگیری از ورود گرد و خاک که عامل اصلی کثیف شدن خانه و وسایل خانه و آشپزخانه می شود و نیاز به صرف زمان زیادی برای تمیز کردن خانه نذارید. راهکار هایی وجود دارد که به جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل خانه کمک می کنند، مجله اینترنتی مزون ونوس این راهکار ها را در اختیارتان قرار می دهد.

راهکارهایی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه

استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا

دستگاه‌های تهویه هوا تمام ریزگردهای موجود در خانه را که با چشم دیده نمی‌شوند و باعث ایجاد آلرژی و بیماریهای تنفسی در افراد می‌شوند را جذب می‌کنند. این دستگاه ها در گردگیری خانه نقش بسیار مهمی دارند.

کمتر استفاده کردن از فرشها

بطور معمول فرش‌ها گرد و خاک زیادی به خودشان جذب می‎کنند و ما با هر بار راه رفتن روی آنها این گرد و خاک را در فضای منزل پخش می‌کنیم. بنابراین سعی کنید از کفپوش ها و سطوح سخت بیشتری در منزل استفاده کنید که گرد و خاک را جذب نکنند.

استفاده مناسب از منسوجات در منزل

انواع پارچه‌ها دارای خاصیت جذب گرد و خاک هستند و موقع استفاده با هر تکانی این گرد و خاک را در منزل پخش می‌کنند. استفاده کمتر از منسوجات در منزل مساوی با گرد و خاک کمتر در منزل شما است.

استفاده از پادری برای منزل

شاید تا کنون اهمیت پادری را درک نکرده باشید ولی باید بدانید این بخش کوچک که بیشتر جنبه تزئینی دارد جلوی ورود گرد و خاک به منزل را می‌گیرد. برای بهتر انجام شدن این کار هرچند وقت یکبار باید پادری را بشوئید.

بستن پنجره‌ها در روزهایی که باد می‌وزد

شاید خنکی وزش باد شما را وسوسه کند که پنجره‌ها را باز کنید ولی باید بدانید که این کار باعث ورود حجم زیادی گرد و خاک به منزل شما می‌شود بنابراین برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه در این روزها پنجره‌ها را بسته نگهدارید.

فیلترهای قوی استفاده کنید

برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه از فیلترهای قوی استفاده کنید و آنها را هرچند وقت یکبار تعویض کرده و اگر قابل شستشو هستند حتما آنها را بشوئید.

از پرده‌های ضخیم استفاده کنید

برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه استفاده از پرده‌های ضخیم و سایبان برای پنجره‌ها می‌تواند به شما کمک کند خصوصا اینکه سایبان‎ها می‌توانند مسیر باد را تغییر داده و مانع ورود گرد و خاک به خانه شوند.

فیلتر جاروبرقی را تمیز کنید

شاید باور این مسئله دشوار باشد که جاروبرقی باعث پخش‌شدن گرد و خاک در خانه می شود. وسیله‌ای که همه ما برای تمیزکردن گرد و خاک از آن استفاده می‌کنیم فیلتری دارد که در صورت تمیز یا تعویض نشدن باعث ورود گرد و خاک بیشتر به خانه می‌شود!

حیوانات خانگی را مرتب بشوئید

موها و شوره‌های حیوانات خانگی حین برس کشیدن و بازی یکی از عوامل ورود گرد و خاک بیشتر به خانه است که شستن آنها از این مسئله ممانعت می‌کند.

ترفند‌ هایی برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک بر روی وسایل مختلف

برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی وسایل مختلف منزل می‌توانید از ترفند‌های زیر استفاده کنید:

شیشه‌ها

برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی سطح شیشه‌ای، یک قاشق غذاخوری نرم کننده لباس را در یک لیتر آب ولرم مخلوط کنید و با استفاده از پارچه شیشه را تمیز کنید.

تخت خواب

تخت خواب یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار گرد و غبار است. در ملافه‌ها، ذرات پوست جمع می‌شود و به همراه پرز لباس با هر بار غلت خوردن در هوا پخش می‌شود. برای به حداقل رساندن این گرد و غبار، آن‌ها را هر هفته بشویید.

لباس‌ها

لباس‌ها علاوه بر اینکه گرد و غبار زیادی را از محیط بیرون به خانه شما وارد می‌کنند، گرد و غبار موجود در فضای خانه را نیز به خود جذب می‌کنند. در این صورت برای جلوگیری از این اتفاق، یا آن‌ها را با روکش آویزان کنید یا همیشه آن‌ها را در کشو و کمد نگهداری کنید.

تشک‌ها

تشک‌ها و بالشت‌ها باید همواره روکش داشته باشند. این روکش مانع پخش شدن ذرات می‌شود و شما را در هنگام استفاده از آن‌ها آزار نمی‌دهد. روکش‌های زیپ دار موجود در بازار راه حل مناسب و راحتی بوده که قابل شست و شو نیز هستند.

وسایل موجود در کمد‌ها

کمد‌ها منبع گرد و غبار هستند. هر بار که در کمد را باز می‌کنید یک توفان نامرئی از ذرات گرد و غبار به وجود می‌آورید. شما می‌توانید گرد و خاک وسایل داخل کمد را با بسته بندی نایلونی کاهش دهید. همچنین لباس‌هایی که فقط در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد را با پلاستیک‌های بزرگ بپوشانید تا علاوه بر پرز ندادن، تمیز بمانند.

پرده‌ها

پرده‌ها محل بسیار خوبی برای جمع شدن گرد و غبار هستند بنابراین ترجیحا آن‌ها را از میان پارچه‌های گران قیمت انتخاب نکنید تا شستن آن‌ها برای شما دردسر زیادی ایجاد نکند. علاوه بر آن، پرده‌ کرکره‌ ای چوبی یا فلزی گزینه‌های مناسبی برای پنجره‌هایی هستند که رو به بیرون و خیابان باز می‌شوند و شستن آن‌ها نیز راحت و مقرون به صرفه است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا