استیشنب ام وب ام و سری 3جنسیسلوکسمقایسه خودروهاهیوندای

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 تورینگ و جنسیس G70 شوتینگ‌بریک

[ad_1]

جنسیس آماده حمله به رقبای لوکس اروپایی می‌شود و یکی از سلاح‌های این برند کره‌ای برای حضور در این نبرد یکی از جذاب‌ترین استیشن‌هایی است که در چند سال اخیر دیده‌ایم.

نکته مهم اینکه استیشن موردنظر یعنی جنسیس G70 شوتینگ بریک وارد بازار آمریکا نخواهد شد. این خودرو به‌طور خاص برای بازارهای اروپایی طراحی شده و علیرغم محبوبیت بی‌چون‌وچرای کراس اوورها و شاسی بلندها، استیشن‌هایی همچون ب‌ام‌و سری ۳ تورینگ همچنان در قاره سبز محبوب هستند.

سری ۳ تورینگ هم در بازار آمریکا عرضه نشده اما این امر باعث نمی‌شود ما دو خودروی موردبحث را با یکدیگر مقایسه نکنیم. پس با ما همراه باشید.

  • ابعاد مشابه، استایل بسیار متفاوت

با نگاه به ابعاد دو خودرو متوجه تفاوت بسیار کمی خواهیم شد. ب‌ام‌و با طول ۴۷۰۹ میلی‌متری تنها چند میلی‌متر طویل‌تر بوده و از نظر پهنا و ارتفاع نیز تنها چند میلی‌متر تفاوت بین این دو خودرو وجود دارد؛ اما خط سقف G70 نسبت به ب‌ام‌و نزدیک‌تر به زمین بوده و این موضوع از استایل متمایز و سقف خمیده جنسیس مشهود است. در واقع محصول جدید جنسیس بیشتر خودرویی برای سبک زندگی است تا یک اسب کاری واقعی. دراین‌باره می‌توانیم به اولین نسل لکسس IS اسپورت واگن چند سال پیش اشاره کنیم.

از نظر ما G70 شوتینگ بریک خودروی جذاب‌تری بوده هرچند نسخه تولید محدود فرست ادیشن که در تصاویر دیده می‌شود شکیل‌تر از نسخه‌های استاندارد است. البته از نظر فضای کابین و بار داستان دیگری برقرار خواهد شد. اگر فضای سری عقب این خودرو با سری ۳ تورینگ برابری کند سورپرایز خواهیم شد. همچنین با توجه به طراحی درب پشتی احتمالاً بارگیری سری ۳ تورینگ آسان‌تر از حریف کره‌ای خواهد بود.

جنسیس اشاره‌ای به ظرفیت محفظه بار نکرده اما گفته که نسخه شوتینگ بریک ۴۰ درصد فضای بیشتری نسبت به صندوق ۴۱۵ لیتری مدل سدان ارائه خواهد کرد و بنابراین مدل استیشن شاید فضای حدود ۵۸۰ لیتری داشته باشد.

این در حالی است که سری ۳ سدان و تورینگ به ترتیب ۴۸۰ و ۵۰۰ لیتر ظرفیت بار دارند بنابراین احتمال دارد جنسیس ظرفیت بار محصول خود را تا سقف اندازه‌گیری کرده باشد اما ب‌ام‌و این میزان را تا کاور محفظه بار حساب نموده است.

  • کابین و تجهیزات

کابین هیچ‌کدام از این خودروها ظاهر رادیکالی ندارد. در مورد G70، داشبورد نسبت به شاسی‌بلند جدیدتر GV70 محافظه‌کارانه‌تر طراحی شده است. ب‌ام‌و اندکی مدرن‌تر به نظر می‌رسد اما هر دو خودرو خوش‌ساخت بوده و در آن‌ها می‌توان اکثر گجت های موجود در خودروهای بزرگ‌تر و لوکس‌تر را سفارش داد.

تا زمانی که جنسیس مشخصات کامل G70 شوتینگ بریک را اعلام نکند ما به‌طور دقیق نمی‌توانیم تریم ها و تجهیزات آن را بدانیم اما می‌توان انتظار داشت این خودرو نیز از فلسفه تجهیزات استاندارد بیشتر نسبت به رقبا سود ببرد.

  • ۹ پیشرانه برای ب‌ام‌و، ۳ پیشرانه برای جنسیس

جنسیس پیشرانه‌های بکار رفته در این خودرو را اعلام نکرده اما منطقی است که این خودرو از همان پیشرانه‌های ۲ لیتری توربوی ۲۵۱ اسبی و ۶ سیلندر توربوی ۳۶۵ اسبی بکار رفته در برادر سدان استفاده کند. همچنین یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل ۱۹۹ اسبی نیز برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده است.

اما سری ۳ تورینگ در این بخش کاملاً دست‌ پر ظاهر شده و ۴ پیشرانه بنزینی، ۴ نسخه دیزلی و یک مدل هیبریدی ۳۳۰e را در دسترس قرار داده است. جنسیس فعلاً پیشرانه‌ای هیبریدی را عرضه نکرده است.

پیشرانه ۲ لیتری ۲۵۱ اسبی جنسیس تنها ۲ اسب بخار با ب‌ام‌و ۳۳۰i تفاوت دارد اما از نظر گشتاور کاملاً در سطح پایینی است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳۶۵ لیتری این خودروساز کره‌ای با M340i که قدرت ۳۶۹ اسبی دارد در یک سطح قرار می‌گیرد و در بخش پیشرانه دیزلی نیز نمونه ۱۹۹ اسبی ۹ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بیمر دارد.

  • می‌توان گیربکس دستی را انتخاب کرد؟

بر اساس آنچه از G70 سدان می‌دانیم، هر دو خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس هستند؛ اما ب‌ام‌و M340i بر نشان xDrive خود تأکید دارد. شما نمی‌توانید G70 را با گیربکس دستی سفارش دهید اما واقعیت این است که خریداران زیادی نیز این نوع گیربکس را انتخاب نمی‌کنند؛ بنابراین شما فقط مدل پایه ۳۱۸i تورینگ را می‌توانید با این گیربکس انتخاب کنید.

  • M3 واگن در راه است اما جنسیس چه؟

M3 جدید یک عضو بسیار لذت‌بخش خواهد داشت و آن‌هم نسخه تورینگ استیشن است؛ اما جنسیس فاقد زیربرند پرفورمنس مخصوص خود است و بنابراین به نظر نمی‌رسد رقیبی در این بخش برای اروپایی‌ها بتراشد.

فعلاً قیمت جنسیس G70 شوتینگ بریک در اروپا اعلام نشده اما برای فهمیدن اینکه خودروی موردبحث به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از سری ۳ تورینگ خواهد بود هوش زیادی نیاز نیست.

ب‌ام‌و ۳۳۰i در آمریکا قیمت ۴۲۲۴۵ دلاری دارد درحالی‌که نسخه پایه G70 با قیمت ۳۸۵۷۰ دلار عرضه می‌شود. همچنین ما می‌دانیم که سدان G80 با ابعاد مشابه سری ۵ قیمت بسیار کمتری نسبت به این سدان آلمانی دارد و حتی با بهایی ارزان‌تر از سری ۳ عرضه می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا