chipsetIntelاخبار تکنولوژیاستارت اپ، صنعت و تجارتتکنولوژیفناوری اطلاعات

اینتل: رفع مشکل کمبود تراشه ممکن است سال ها طول بکشد

مدیرعامل اینتل یعنی پت گلسینگر، در روز دوشنبه در یک جلسه مجازی از نمایشگاه تجاری کامپیوتکس در تایپه اعلام کرد که کمبود تراشه در سراسر جهان می‌تواند تا چند سال دیگر ادامه داشته باشد و رفع این مشکل ممکن است سال‌ها طول بکشد.

با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا، افرادی که مشغول به کار و تحصیل در خانه هستند، نیاز دارند تا از دستگاه‌های مختلف برای وصل شدن به اینترنت برای تحصیل و کار استفاده کنند و این امر منجر به یک دوره تقاضای شدید برای دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی که به نیمه هادی نیاز دارند، می‌شود. در واقع، کمبود تراشه در سراسر جهان به خاطر تقاضای شدید مردم و نه به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها اتفاق افتاده است.

مطالب مرتبط:

هنوز ممکن است مدتی طول بکشد تا بازار تراشه به حالت عادی برگردد. همانطور که گلسینگر خاطرنشان کرده است، در حالی که این صنعت برای رفع محدودیت‌های کوتاه مدت اقداماتی انجام داده است، هنوز هم ممکن است چند سال طول بکشد تا اکوسیستم ساخت تراشه‌های مختلف بتواند کمبود ظرفیت ریخته‌گری، بستر‌های مختلف و اجزای سازنده را برطرف کند.

در ماه مارس، اینتل گفته بود که ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه در آریزونا هزینه خواهد کرد، زیرا تلاش کرده است که مشکلات مختلف را از شرکت‌هایی که قصد دارند تراشه‌های آن‌ها به اجزا تبدیل شود، دور کند.

اینتل‌امیدوار است با تبدیل شدن به یک تولید‌کننده بزرگ در ساخت تراشه‌های مختلف و بهره‌گیری از ریخته‌گری‌های متعلق به خود، بتواند با دو کارخانه برتر مستقل جهان رقابت کند. یکی تی اس اِم سی در تایوان و دیگری کارخانه ریخته‌گری سامسونگ در کره جنوبی. تولید‌کنندگان دیگر تراشه‌های مختلف مانند سری اِی و اِم اپل، تراشه‌های دیمنسیتی مدیاتک و موارد دیگر نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

سامسونگ مجموعه تراشه‌ها و اجزای مودم اسنپدراگون کوالکام را ساخته است، از جمله تراشه‌های مودم اسنپدراگون ۵G. با تولید دو سوم تراشه‌های پیشرفته در آسیا، کشور ایالات متحده آمریکا به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت در زمینه تولید نیمه هادی است. جلسینگر که مدیرعامل اینتل است در مورد این موضوع گفته است:

ما قصد داریم به سایر مناطق ایالات متحده آمریکا و اروپا گسترش پیدا کنیم و زنجیره تامین نیمه هادی پایدار و ایمن را برای جهان تضمین کنیم.

تی اس اِم سی همچنین در طی سه سال آینده به عنوان یکی از شش مرکز بزرگ تولید در ایالات متحده در حال ساخت است. آیا ایالات متحده آمریکا در نهایت به یک قدرت بزرگ در صنعت تراشه تبدیل خواهد شد؟ هدف این کشور در واقع همین است اما برای رسیدن به آن راه زیادی را در پیش دارد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=175925


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا