اعتکافالفامام صادقخالد بن علی العنبریدسته‌بندی نشدهعبادتمحمد ابن سیرینمسجدنماز

🧎‍♂️ تعبیر خواب اعتکاف از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب اعتکاف 🧎‍♂️

دیدن خواب و رؤیای حضور در مراسم پر فیض و با شکوه اعتکاف، مبارک و خجسته بوده و تعبیر مثبتی را برای صاحب رؤیا به همراه خواهد داشت. اعتکاف برای مسلمانان، نوعی عبادت محسوب می‌شود که در آن معتکفین به مدّت سه روز داخل مسجدی اقامت گزیده و اعمال واجب و یا مستحب آن، از قبیل گرفتن روزه، خواندن نماز و مناجات خاص و … را در این مدّت زمان، به جا می‌آورند. گفته می‌شود که ثواب فرد معتکف بسیار زیاد می‌باشد و در دنیا و آخرت از مواهب بی‌شمار آن برخوردار می‌شود. به همین منظور برای دانستن هر چه بیشتر در ادامه با تاروت رنگی همراه باشید.

و نماز - 🧎‍♂️ تعبیر خواب اعتکاف از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب اعتکاف بر‌ اساس نظر معبر 👴

از نظر محمد ابن سیرین

✍️ اگر در خواب ببینید که برای اعتکاف داخل مسجد در حال راز و نیاز و عبادت هستید، تعبیر بیانگر تقرّب یافتن به خدا و مطیع او بودن، پرهیزگاری، انجام اعمال نیک و همچنین ایمانی راسخ برای صاحب خواب می‌باشد. به‌علاوه این خواب به معنای ارتباط قلبی و برتری معنویِ بیننده‌ی رؤیا در مقایسه با اطرافیان است که جایگاهش را نزد پروردگار بالا برده و سبب گشایش در زندگی‌اش خواهد شد.

✍️ اگر فرد جوان و یا مجردی در خواب دید که به اعتکاف رفته و در حال انجام اعمال آن است، نمایانگر این است که او با دختری پاک‌دامن، مؤمن و با تقوا آشنا خواهد شد که رابطه‌شان به ازدواج منتهی گردیده و پیوند زوجیّت بین‌ آن‌ها برقرارمی‌شود. این وصلت بسیار خوش‌یمن و مبارک بوده و سبب رشد مادی و معنوی و برقراری آرامش در زندگی دو طرف خواهد شد.

✍️ اگر در رؤیای خویش فرد صالح و با ایمانی را در مراسم اعتکاف مشاهده کردید نشانگر این است که توسط افرادی خیّر و خدا‌ دوست، مشکلات و گره‌های شخصی و به‌نظر حل نشدنی برطرف گشته، سود، منفعت و روزی فراوانی عایدتان خواهد شد. با وجود تمامی این مساعدت‌ها شانس دوباره به شما رو کرده و شادی و نشاط به زندگی‌تان باز خواهد گشت.

✍️ اگر در خواب دیدید که مشغول انجام اعمال عبادی و واجب اعتکاف، در محل کار خود بودید، بیان‌کننده‌ی این است که شما کوشش بسیاری در جهت به ثمر رساندن اهداف مالی و دنیوی خود دارید و با ذکاوت، هوش و قریحه‌ی سرشار قادر به محقق کردن آرزو‌ها و آمال خویش هستید. اما باید توجه کنید که وابستگی بیش از حد به ثروت، نتیجه‌ای جز جاه‌طلبی ، دور شدن از خداوند، نادیده گرفتن فرایض دینی و کم رنگ شدن فضایل انسانی نخواهد داشت پس تعادل را در تمامی جنبه‌های زندگی ایجاد کرده و از یاد خداوند غافل نگردید تا عاقبت به‌خیر شوید.

✍️ اگر مردی در خواب دید که اعمال اعتکاف را در کلیسا و یا مکانی شبیه به آن به‌جا می‌آورد، تعبیر این است که در آینده با زنی بد‌کاره ازدواج می‌کند که از انجام گناهان بسیار هیچ ابایی نداشته، مردم را آزار داده و با رفتار‌های ناشایست و خیانت‌های مکرر خویش، آبرو و حیثیت صاحب خواب را لکه‌دار خواهد ساخت. بنابراین باید در انتخاب شریک زندگی خود هشیار بوده و با وسواس و دقّت بیشتری پیش برود. همچنین از توجه بیش از حد به ظواهر افراد دست کشیده و به‌جای آن تمرکز خود را بر روی روح و شخصیّت اطرافیان بگذارد تا شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها پیدا کرده و انتخاب درست‌تری داشته باشد.

✍️ اگر در خواب مشاهده کردید که به مسجد وارد گشته و با علاقه و شوق بسیار به معتکفین پیوسته و نماز می‌خوانید، بیانگر این است که با زنی معصوم، عاقل و مهربان ازدواج می‌کنید. زنی خیّر و نیکوکار که با اعمال خدا پسندانه‌ی خویش همگان را مسحور نجابت و بخشندگی خویش ساخته و مشکلات بسیاری از مستحقان و نیازمندان را رفع خواهد کرد.

از نظر خالد بن علی العنبری

این معبر معتقد است که تعبیر خواب اعتکاف، وابسته به مکانی است که این مراسم در آن‌جا انجام می‌گیرد، هر چه این مکان مذهبی‌تر بوده و نماد‌های دینی و اعتقادی در آن بیشتر به‌کار رفته باشد، تفسیر این خواب خوش‌تر و میمو‌ن‌تر خواهد بود.

✍️ اگر در خواب دیدید که به‌عنوان معتکف در مسجدی وارد گشتید، نشان‌دهنده‌ی این است که شما فردی انسان‌دوست، فداکار و نیکوکار هستید که یاری رساندن به دیگران را جزوی از وظایف انسانی خویش دانسته و در این راه از جان و مال خویش دریغ نمی‌کنید. به همین خاطر مردم به شما علاقه داشته و با احترام بسیار از شما یاد می‌کنند.

از نظر امام جعفر صادق (ع)

✍️ اگر در خواب دیدید که به منظور اعتکاف به مسجدی وارد شده، بر سجاده‌ای نشسته و به راز و نیاز با خدای خویش می‌پردازید، تعبیر بیانگر این است که شما سفری زیارتی در پیش داشته و انشالله به‌زودی به حج مشرف می‌شوید. این سفر برکات زیادی را شامل حالتان کرده و بسیار خجسته و مبارک خواهد بود.

از نظر معبران اسلامی

✍️ اگر در خواب خویش مشاهده نمودید که در مسجدی به اعتکاف می‌پردازید، تعبیر نشان‌دهنده‌ی این است که شما فردی با تقوا و مؤمن هستید که در زندگی جز از خدای خویش از کسی ترسی نداشته و فقط در پیشگاه او سر تعظیم فرود می‌آورید. شما کسی هستید که التماس و عجز و لابه از بنده‌ی خدا را در هیچ شرایطی جایز ندانسته و با توکّلی قوی و استوار تنها و تنها به درگاه او رجوع می‌کنید. این خصوصیّت شما سبب گشته تا در زندگی معجزات فراوانی را شاهد بوده و معضلات جدّی و مهم معیشتی خویش را در سریع‌ترین زمان و از آسان‌ترین راه حل کنید.

✍️ اگر در خواب دیدید که داخل خانه‌ی خدا در مکه، مشغول انجام اعمال اعتکاف هستید، بیانگر این است که در‌هایی از نعمت، برکت و ثروت به‌روی شما بازگشته، وضعیّت مالی و عاطفیِ نابسامان‌تان را سامان بخشیده بار دیگر الطاف خداوند شامل حالتان خواهد شد.

✍️ اگر در رؤیای خود دیدید که به‌عنوان معتکف به مسجد النبی وارد گشتید، بیان‌کننده‌ی این است که شما فردی شکرگزار و قدردان هستید که نه تنها لطف و خوبی دیگران را دیده بلکه آن‌ها را یادآوری می‌کنید. همچنین جز نیکی و خیر برای اطرافیان چیزی نمی‌خواهید و به کسی حسادت نمی‌ورزید. این موضوع باعث شده تا در نزد دیگران محبوبیت زیادی داشته و با قلب پاک خویش به خواسته‌های خود، یکی پس از دیگری دست یابید.

✍️ اگر فرد بدهکاری در خواب ببیند که به اعتکاف مشغول است، معنایش این است که دغدغه‌های مالی و گره‌های کور اقتصادی در زندگی‌اش از بین رفته، بدهی‌هایش پرداخت شده و از افسردگی، پریشانیِ فکری و روحی  و احساس دِین به اطرافیان رهایی خواهد یافت. همچنین نشانگر شروع فصل جدیدی از زندگی برای صاحب رؤیا می‌باشد که در آن آرامش و آسایش را تجربه خواهد کرد.

✍️ اگر در رؤیای خویش به‌عنوان فردی معتکف در حال وضو گرفتن بودید، تفسیرش این است که اخبار جدید و خوشی در ارتباط با یکی از عزیزانتان به گوشتان می‌رسد که تأثیرات مثبتی بر زندگی شما نیز خواهد گذاشت.

✍️ اگر در خواب دیدید که داخل مکانی مقدّس، حرم و بارگاه به  عمل اعتکاف می‌پردازید، حاکی از این است که به سبب ایمان و کار‌های نیکوی خود در این دنیا به جایگاه رفیع و ارزشمندی دست یافته، الگوی دیگران گشته و مردم شما را تحسین می‌کنند.

✍️ اگر فردی بیمار در خواب دید که جزوی از معتکفین می‌باشد، نشانگر این است که کسالت و مریضی او در آینده‌ای نزدیک رفع شده و قوا و سلامتی از دست رفته‌ی خود را بار دگر به دست خواهد آورد. شفا گرفتن او و رها شدن از بیماری، بیش از پیش سبب تقویت ایمان و بالا رفتن توکّل در بیننده‌ی رؤیا خواهد شد.

تعبیر خواب اعتکاف بر‌ اساس موضوع آن 📋

اعتکاف در مسجد النبی

✍️ اگر در خواب دیدید که در حال راز و نیاز با خداوند در مراسم اعتکاف و در مسجد النبی می‌باشید، تعبیر بیانگر این است که اتفاقات خوشایند و بی‌نظیری در زندگی‌اتان رخ می‌دهد که هم از لحاظ مالی و اقتصادی و هم از نظر احساسی به همه چیز بهبود بخشیده و شما را از نعمات و الطاف بی‌اندازه‌ی خداوند بهره‌مند خواهد ساخت.

✍️ اگر دختر و یا پسر مجردی در خواب  خود را در میان معتکفین و در مسجد النبی مشاهده کرد، نشان‌دهنده‌ی این است که با فردی آشنا شده و در آینده‌ای نه‌چندان دور با یکدیگر ازدواج خواهند کرد.

✍️ اگر فردی بیمار و مبتلا به مریضی لاعلاج و سخت، در خواب دید که به نیّت شرکت در مراسم اعتکاف به مسجد النبی وارد شد، بیان‌کننده‌ی این است که به‌زودی لطف خداوند شامل حالش گشته، شفا یافته و به امید خدا از درد و رنج بیماری به‌طور کامل رهایی خواهد یافت.

✍️ اگر فردی مؤمن و درست‌کار در رؤیای خود مشاهده کرد که با اشتیاق بسیار به مسجد النبی وارد شده و برای انجام مناسک عبادی به جمع معتکفان می‌پیوندد بیانگر این است که راه‌هایی در مقابل او گشوده می‌شود که او را به اهداف و مقاصد دیرینش رسانده، رنج‌هایش را تبدیل به خوشی و شادی کرده و او را خرسند و راضی خواهد ساخت.

اعتکاف در مسجد اعظم مکّه

✍️ اگر در خواب دیدید که در مسجد اعظم مکّه تنها نشسته و در حال اعتکاف می‌باشید، تعبیر نشانگر این است که شما فردی با ایمان هستید که در برابر مصیبت‌ها و سختی‌ها امیدتان را از دست نداده و همچنان به خدای خود توکّل می‌کنید. ایمان و نزدیکی شما به خداوند، قلبتان را آنچنان صیقل بخشیده و روحتان را به حدّی رقیق کرده که جز محبت و خیر برای دیگران چیزی نخواسته و تا آن‌جایی که از دستتان بر‌بیاید برای رفع و رجوع گرفتاری مردم قدم بر‌می‌دارید.

✍️ اگر در رؤیا، خود را ببینید که در زمان حج، داخل حرم معظم در حال انجام فریضه‌ی اعتکاف هستید، تفسیرش این است که انشالله به‌زودی به سفر حج مشرّف گشته و از برکات و ثواب بی‌اندازه‌ی حج عمره و زیارت خانه‌ی خدا، برخوردار خواهید شد.

✍️ اگر جوانی در خواب مشاهده کرد که در مسجد اعظم مکه، در گوشه‌ به عزلت نشینی، مناجات و انجام اعمال واجب و مستحب اعتکاف مشغول است، بیان‌کننده‌ی این است که او فردی صادق و راست‌کردار است که وجودی همچون آینه دارد. به همین‌خاطر خداوند به او نظر کرده و هم در دنیا هم در آخرت به مقام و جایگاهی رفیع و بلند بالا دست خواهد یافت.

✍️ اگر در خواب شخصی را در مسجد الحرام مکه‌ی مکرمه دیدید که در حال اعتکاف بوده و نماز به جا می‌آورد، معنایش این است که موفقیّت و طی کردن پله‌های ترقی در زندگی‌تان بستگی به میزان خلوص و اطاعت بی‌چون و چرای شما از خداوند دارد. هر قدر که به قدرت بی حد و حصر او اعتماد ورزید، تسلیم باشید و وابستگی‌تان را از اطرافیان کم کنید، آزادانه‌تر در آسمان خوشبختی اوج گرفته، بیش از پیش محبّت مردم را جلب نموده و به مقاصد بلند پروازانه‌ی خود خواهید رسید.

اعتکاف زن مجرد

دیدن خواب اعتکاف برای زن جوان و یا دختر مجرد دارای سه تعبیر جداگانه می‌باشد.

✍️ تعبیر اوّل:

بیانگر تغییرات و تحولاتی شگرف در عرصه‌های مختلف زندگی صاحب خواب می‌باشد که به طرز باور نکردنی شرایط مالی و اقتصادی او را بهبود بخشیده، سبب پرداخت بدهی‌های او شده و احوالات روحی دختر را نسبت به گذشته سامان خواهد بخشید.

✍️تعبیر دوّم:

نشانگر تمایل او به تأهل و زندگی مشترک می‌باشد. به این معنا که صاحب خواب از صمیم قلب از خداوند درخواست می‌نماید که فردی پایبند به ارزش‌های اخلاقی، با وجدان، مهربان و عاشق را وارد زندگی‌اش گرداند و خلأ‌های روحی و عاطفی‌اش را جبران نماید. همچنین تفسیرش می‌تواند نزدیک بودن ازدواجی سرشار از محبّت، شادی، خوشبختی و کامیابی باشد آن‌هم با فردی که معیار‌های مورد نظر بیننده‌ی رؤیا را داراست.

✍️ تعبیر سوّم:

بیان‌کننده‌ی به ثمر نشستن تلاش‌، کوشش و سختی‌هایی است که صاحب خواب در مسیر رسیدن به اهداف و مقاصدش متحمّل گشته و در این راه از بسیاری از آمال زود گذر و بی‌ارزش خویش دست کشیده تا به رؤیا‌ها و خواسته‌های والا و ارزشمند خود دست یابد و قلّه‌های موفقیّت را یکی پس از دیگری فتح کند. این دستاورد‌های کم نظیر انگیزه‌ی بیننده‌ی خواب را در زندگیِ شخصی بیش از پیش افزایش داده و امید را در قلبش زنده نگه خواهد داشت.

اعتکاف زن متأهل

خواب اعتکاف و انجام اعمال عبادی آن، برای زنان شوهردار و متأهل دارای تعبیر ذیل است.

✍️ تعبیر اوّل:

نشان‌دهنده‌ی هموار شدن موانع، پستی بلندی‌های زندگی و رفع و رجوع مشکلات و مسائل به ظاهر پیچیده و غیر قابل حل در زندگی صاحب خواب می‌باشد. که به مرور زمان روز‌های تلخ و ناخوشایند گذشته را از خاطر او برده و خرسندی، شادکامی و رزق و روزی بی حدّ و حصر را جایگزین آن خواهد کرد.

✍️تعبیر دوّم:

بیانگر این است که لطف خدا شامل حال بیننده‌ی رؤیا گشته و فرزندی نیک، سالم و صالح به او عطا خواهد شد. همچنین به معنی سهل و آسان بودن دوره‌ی بارداری، داشتن روحیه‌ای مثبت و سلامت جسمانیِ کامل زن مذکور می‌باشد.

✍️تعبیر سوّم:

بیان‌کننده‌ی محقق گشتن آرزو‌های محال مشاهده‌گر، بروز تحولاتی مشهود، نتایجی شگرف و غیر‌قابل وصف در زندگی‌اش می‌باشد که همگان را متعجّب و مسحور ساخته و توجه زیادی را به سمت خویش جلب خواهد نمود.

✍️تعبیر چهارم:

نشان‌دهنده‌ی این است که افرادی خیرخواه، دلسوز و با ایمان بر سر راه صاحب خواب قرار گرفته و او را از مسیر‌ها و انتخاب‌های نادرست و غلط دور می‌سازند. همین امر بینش و طرز تفکّر بیننده‌ی رؤیا را به‌کلی تغییر داده و او را به‌سوی آینده‌ای درخشان سوق خواهد داد.

اعتکاف یک زن باردار

دیدن عمل اعتکاف در خواب برای زن حامله و باردار معانی و تعبیر متفاوتی را در بر می‌گیرد.

✍️ تعبیر اوّل:

بیانگر به اتمام رسیدن دوره‌ی سخت و طاقت‌فرسای بارداری و رفع کامل مشکلات جسمی و روحی برای صاحب خواب است که به مرحمت پروردگار آن دوران دشوار و درد‌آور به خوبی و خوشی طی شده و شیرینی ورود قدم نو رسیده، شرایط را بهبود خواهد بخشید.

✍️ تعبیر دوّم:

نشانگر زایمانی بسیار ساده، سریع و رضایت‌بخش برای زن باردار می‌باشد زایمانی که در آن سلامت مادر و فرزند به خوبی حفظ گردیده و همه چیز مطابق میل او و حتی فراتر از حدّ تصوراتش پیش خواهد رفت.

✍️تعبیر سوّم:

به معنای داشتن فرزندانی صالح، خدا‌شناس و درست‌کار می‌باشد که صاحب خواب را در زندگی سربلند نموده و سبب افتخار و عزّت او می‌شوند. فرزندانی قدرشناس و با محبّت که برای جبران زحمات والدین خویش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و تا پایان عمر خود را مدیون و مرهون آن‌ها می‌دانند. همچنین بیان‌کننده‌ی اولادی سر به راه و مؤمن برای بیننده‌ی رؤیا می‌باشد که موجب سعادت و رضایت او، هم در این دنیا و هم در سرای آخرت خواهند شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا