آموزشترفندهادسته‌بندی نشدهشبکه های اجتماعیفناوری

بهترین ترفندها برای صرفه جویی در باتری آیفون از زبان کارمند سابق اپل + ویدئو

[ad_1]

یکی از کارکنان سابق شرکت اپل نکاتی را برای طولانی‌تر نگه داشتن باتری گوشی آیفون فاش کرده است که بسیاری از ما تا به حال اشتباه انجام می‌دادیم.

تایلر مورگان، که پیش از این در یک فروشگاه اپل کار می‌کرد می‌گوید که کاربران این تلفن همراه هرگز نباید آیفون خود را ۱۰۰ درصد شارژ کنند و برای دوام بیشتر باتری باید فعالیت بلوتوث و پس زمینه را غیرفعال کنند.

این کارمند سابق از زمان ترک شغل خود در این شرکت ویدئوهایی را در تیک تاک به اشتراک می‌گذارد و در آنها رازهایی را فاش می‌کند که اپل نمی‌خواهد مصرف کنندگان بدانند.

افزایش سرعت تلفن همراه با چند ترفند ساده اما مؤثر

اولین نکته‌ای که مورگان به آن اشاره می‌کند این است که هرگز آیفون خود را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید یا نگذارید شب تا صبح گوشی موبایلتان در شارژ بماند؛ کاری که بسیاری از کاربران ممکن است به‌طور روزانه انجام دهند.

توصیه او این است که بگذارید شارژ باتری تنها تا ۸۰ درصد پر شود زیرا زمانی که به‌طور مداوم آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید از نظر شیمیایی فرسوده می‌شود.

مورگان گفت: «به تنظیمات (settings) بروید، در قسمت باتری (battery)، گزینه سلامت و شارژ باتری (battery health and charging) را بزنید، و سپس بهینه سازی شارژ (charging optimization) را روشن کنید. اگر می‌خواهید واقعاً محتاط باشید، آن را به ۸۰ درصد محدود کنید.»

۱۰ اشتباه رایجی که نمی دانستید به تلفن همراه و لپ تاپ تان آسیب می زنند

بهترین ترفندها برای صرفه جویی در باتری آیفون از زبان کارمند سابق اپل + ویدئو

ریتش چو، استادیار فن آوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه کوئینزلند مرکزی استرالیا، پیش‌تر در گزارشی این توصیه مورگان را تایید کرده بود. به گفته او «بیشتر تلفن های هوشمند نسل جدید بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت زمان نیاز دارند تا به‌طور کامل شارژ شوند. بنابراین گذاشتن تلفن همراه در شارژ در تمام طول شب نه تنها غیر ضروری است بلکه کهنه شدن باتری را نیز تسریع می‌کند.»

این اتفاق به این دلیل می‌افتد که باتری های یون لیتیوم که تلفن های هوشمند مدرن به آن مجهز هستند، به دلیل مواردی مانند الگوهای شارژ، نوسانات دما و میزان مورد استفاده قرار گرفتن دستگاه، از نظر شیمیایی تجزیه می‌شوند.

مورگان همچنین به آیفون‌دارها پیشنهاد کرد که فعالیت پس زمینه خود را خاموش کرده و اپلیکیشن‌هایی را که از آنها استفاده نمی‌شود خاموش کنند.

این کار با رفتن به قسمت General و سپس Background App Refresh انجام می‌شود. در اینجا فهرستی از برنامه را مشاهده خواهید کرد که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و می‌توان آنها را خاموش کرد.

بهترین ترفندها برای صرفه جویی در باتری آیفون از زبان کارمند سابق اپل + ویدئو

غیرفعال کردن این ویژگی به این معنی است که شما از برنامه هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک اعلانی دریافت نخواهید کرد اما در عوض باتری گوشی‌تان تا مدت بیشتری ذخیره خواهد شد.

مورگان سپس به چند نکته دیگر اشاره کرد که می‌تواند میزان تخلیه باتری آیفون را کاهش دهد.

او پیشنهاد کرد که گزینه location services را در اپلیکیشن‌ها خاموش کنید.

بسیاری از برنامه ها از کاربران سؤال می‌کنند که آیا می‌توانند در حین اجرا مکان‌ فرد را ردیابی کنند، که می‌توان آن را در دو حالت «هرگز» یا «در زمان استفاده» تنظیم کرد.

بهترین ترفندها برای صرفه جویی در باتری آیفون از زبان کارمند سابق اپل + ویدئو

برای مشاهده اینکه به کدام برنامه‌ها مجوز این کار را داده‌اید به قسمت تنظیمات بروید، سپس گزینه حریم خصوصی و امنیت (Privacy & Security) و بعد ردیابی (Tracking) را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید مجوز را برای هر برنامه موجود در لیست روشن یا خاموش کنید.

برای متوقف کردن درخواست مجوز برای ردیابی تمام برنامه ها، گزینه Allow Apps to Request to Track را خاموش کنید.

این کاربر تیک تاکی همچنین پیشنهاد کرد که روشنایی صفحه تلفن را کم کنید، و سیری و بلوتوث را اگر در حال حاضر مورد استفاده نیستند خاموش کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا