اصول شیک پوشی برای خانم هاتیپزادسته‌بندی نشدهدنیای مدکمد لباسلباس ضروری برای خریدمد لباسنحوه خرید لباسنکات و ترفند هانکات و ترفندها

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

[ad_1]

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید! همه ما جلوی کمد پر از لباس ایستاده ایم با این حال احساس می کنیم چیزی برای پوشیدن نداریم این معضلی است که بسیاری از ما روزانه با آن روبرو هستیم. صبح های ما را درگیر میکند و ما را در حالت ناامیدی طنزآمیز قرار می دهد.

اما اگر به شما بگویم که راه حل در خرید لباس بیشتر نیست بلکه در تسلط بر برنامه ریزی لباس است چه؟

در این پست نشان می دهیم که چگونه لباس های ساده می توانند نحوه درک شما از کمد لباس خود را تغییر دهند. با خستگی خداحافظی کنید و به کمدی که نشان دهنده استایل شخصی شماست و برای هر مناسبتی آماده است، حاضر شوید.

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

برنامه ریزی لباس: چیزی برای پوشیدن ندارید؟ 

ممکن است با صبح هایی روبرو شده باشید که در آن صریح ترین تصمیم ها دلهره آور به نظر می رسند که کدام لباس را برای صبحانه بپوشم؟

برای رسیدن به محل کار کدام مسیر را طی کنیم؟ ابتدا با کدام ایمیل ها برخورد کنیم؟ باور کنید یا نه، این انتخاب های به ظاهر خوش می توانند انباشته شوند و منجر به چیزی شود که روانشناسان آن را “خستگی تصمیم گیری” می نامند.

خستگی تصمیم چیست؟

خستگی تصمیم گیری، بدتر شدن کیفیت تصمیمات پس از یک جلسه طولانی تصمیم گیری است. این فقط به تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مربوط نمی شود می تواند به هر انتخابی مربوط باشد.

با گذشت روز و تصمیم گیری های بیشتر، مخزن ذهنی انرژی ما خالی می شود. این می تواند منجر به انتخاب های تکانشی یا بد فکری یا حتی اجتناب کامل از تصمیم گیری شود.

تاثیر بر زندگی روزمره

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا خرید مواد غذایی ممکن است احساس طاقت فرسا کند یا چرا احتمال دارد که تا عصر به سراغ غذاهای ناسالم بروید تا یک وعده غذایی سالم؟ این خستگی تصمیم در عمل است.

روانشناس مشهور در یکی از آزمایش‌های او، شرکت‌کنندگانی که در مورد چیزهای پیش پا افتاده (مانند رنگ پیراهن) انتخاب می‌کردند بعداً نسبت به شرکت‌کنندگانی که انتخاب‌های قبلی انجام نداده بودند، در کارهایی که نیاز به خودکنترلی داشتند انعطاف‌پذیرتر بودند.

بیشتر بخوانید: کمد لباس کپسولی زمستانی | استایل مینیمال 2024

انتخاب کمد لباس و بار ذهنی

انتخاب یک لباس را در نظر بگیرید این ساده به نظر می رسد اما با تصمیمات لایه بندی شده است:

✅هوا چطوره؟

✅دستور کار روز چیست؟

✅چه لباس هایی تمیز و اتوکشی شده اند؟

✅چه چیزی را اخیرا نپوشیده ام؟

✅چه چیزی به من احساس اعتماد به نفس می دهد؟

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

این رگبار سؤالات می تواند طاقت فرسا باشد به خصوص زمانی که در حال انجام کارهای صبحگاهی دیگر هستید. وقتی این مقدار را در هر روز ضرب کنید می توانید شروع به درک عوارض ذهنی کنید که در طول زمان می تواند بگیرد.

انرژی ذهنی: وقتی تصمیم از قبل گرفته می شود صبح یک کار سبک تر می شود و انرژی شناختی را برای تصمیمات دیگر شاید حیاتی تر حفظ می کند.

از انتخاب‌های متفکرانه اطمینان حاصل کنید: برنامه‌ریزی لباس‌ها در محیطی آرام (مانند تعطیلات آخر هفته) به این معنی است که انتخاب‌های شما سنجیده‌تر هستند و با استایل شما و نیازهای روز هماهنگ‌تر هستند.

افزایش اعتماد به نفس: دانستن اینکه قبلاً به ظاهر خود فکر کرده اید می تواند اعتماد به نفس را تقویت کند. تغییر چندباره لباس‌ها یا تغییر عجولانه لباس‌ها وجود ندارد.

زمان : حذف تصمیم لباس از صبح می‌تواند چند دقیقه بیشتر به شما بدهد خواه این زمان بیشتر برای صبحانه، مدیتیشن یا شروع کندتر روزتان باشد.

پرداختن به خستگی تصمیم گیری به این معنا نیست که باید هر انتخابی را از زندگی خود حذف کنید این در مورد تشخیص این است که کدام تصمیمات اگر از قبل گرفته شوند، می توانند راه را برای یک روز آرام تر و متمرکزتر هموار کنند.

انتخاب از قبل لباس یک گام ساده و در عین حال قدرتمند در این مسیر است که به شما ظاهری هماهنگ و ذهنی شاداب تر و انعطاف پذیرتر برای رویارویی با روز پیش رو می دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک کمد لباس کلاسیک داشته باشیم؟

چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

1. ارزیابی موجودی

لباس های پنهان را کشف کنید: هر کمد آنها را دارد  لباس‌هایی که به پشت کشیده شده‌اند در میان خریدهای جدیدتر فراموش شده‌اند. به طور دوره ای، هر تکه لباس را مرور کنید. از آنچه دوباره کشف می کنید شگفت زده خواهید شد.

تعمیر و نگهداری: در طول بررسی موجودی خود، لباس هایی را که به کمی تغییر نیاز دارند شناسایی کنید. شاید یک لباس از دست رفته، یک پارگی جزئی، یا یک کش شل. تعمیر اینها می تواند جان تازه ای به آنها بدهد.

قدیمی را رها کنید: اگر لباس دیگر مناسب نیستند از مد افتاده اند یا با ترجیحات با استایل فعلی شما همخوانی ندارند، به اهدا، فروش یا بازیافت آنها فکر کنید ساده کردن کمد لباس شما اغلب می تواند انتخاب لباس را قابل کنترل تر کند.

مسابقات غیرمنتظره: برخی از بهترین لباس ها از جفت های پیش بینی نشده ناشی می شوند. این کت کت رسمی ممکن است با یک تی شرت گرافیکی معمولی کار کند یا یک لباس شب را می توان برای روز با یک کت جین کمرنگ کرد.

تفکر خارج از چارچوب: خود را از منطقه راحتی خود خارج کنید. اگر همیشه یک پیراهن خاص را با یک شلوار خاص می پوشید، دفعه بعد خود را به چالش بکشید تا آن را با چیزی متفاوت ست کنید.

دریافت ورودی خارجی: گاهی اوقات، چشمان تازه می توانند ترکیباتی را ببینند که ممکن است هرگز در نظر نگیرید. یک دوست را برای یک جلسه استایل دعوت کنید. دیدگاه آنها می تواند به برخی از اکتشافات لذت بخش منجر شود.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ در لباس | استایل شما چه می گوید؟

ارزیابی موجودی

2. اکسسوری

حتی ابتدایی ترین لباس ها  یک تی شرت سفید و شلوار جین را می توان با اکسسوری مناسب تغییر داد. به گردنبندهای ساده ، عینک آفتابی بزرگ یا یک شال گردن فکر کنید.

به جای خرید لباس‌های جدید، سرمایه‌گذاری بر روی اکسسوری همه‌کاره می‌تواند ترکیب‌های لباس‌های بیشتری را فراهم کند. یک کمربند یا مجموعه ای از گوشواره های جدید می تواند جلوه های متعددی را در کسری از هزینه لباس های جدید ارائه دهد.

3. فصل ها را در نظر بگیرید

کمد لباس خود را به بخش های فصلی تقسیم کنید لباس‌های خارج از فصل را دور نگه دارید تا انتخاب‌های روزانه را آسان‌تر کنید و به هم ریختگی کمد لباس‌ها را کاهش دهید.

بهتر است هنگام برنامه ریزی لباس ها به ویژه در مکان هایی که آب و هوای آن متغیر است پیش بینی هفته را بررسی کنید این تضمین می کند که هم شیک و هم راحت باشید.

هر فصلی ماهیت خود را دارد. زمستان ممکن است در مورد لایه‌های دنج و رنگ‌های گرم باشد در حالی که تابستان می‌تواند شامل پارچه‌های شاداب و رنگ‌های پر جنب و جوش باشد. اجازه دهید روح فصل الهام بخش انتخاب لباس شما باشد.

کیفیت مهم است : در حالی که تمرکز روی لباس است، اطمینان از کیفیت تصویر خوب می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. مطمئن شوید که نور طبیعی کافی وجود دارد و تصویر واضح است. به این ترتیب می توانید سایه دقیق اقلام لباس و نحوه جفت شدن آنها را مشاهده کنید.

لباس پوشیدن فقط پوشیدن لباس نیست بلکه نوعی بیان است آینه ای است که شخصیت و حالات شما را منعکس می کند همانطور که شما تکامل پیدا می کنید و رشد می کنید کمد لباس شما نیز باید رشد کند. 

بیشتر بخوانید: 15 ایده لباس و لباس خنثی برای هر فصل سال

فصل ها را در نظر بگیرید

4. تجدید فصل

با تغییر فصول، سلیقه ما نیز تغییر می کند. آنچه در سال یا ماه گذشته برای شما جذاب بود، ممکن است اکنون طنین انداز نشود. با توجه به این موضوع، ضروری است که کمد لباس خود را مرتباً مرور و تنظیم کنید.

ترندهای سال : با ترندهای فعلی مد به روز باشید. ابزارهایی مانند پینترست یا مجلات مد می توانند راهنمای بسیار خوبی باشند. تابلوهای خلق و خوی ایجاد کنید تا تجسم کنید که چگونه می توانید ترندهای خاص را با استفاده از قطعات موجود ست کنید یا چه موارد جدیدی را می توان ایجاد کرد.

مهم نیست یک لباس چقدر شیک است اگر راحت نباشد می تواند روز شما را مختل کند پس از پوشیدن لباس، احساس آن را ارزیابی کنید.

لباس ها می توانند تقویت کننده خلق و خوی قوی باشند اگر لباس خاصی باعث شد احساس اعتماد به نفس بالایی داشته باشید آن را یادداشت کنید. 

3. خرید با هدف

قبل از ورود به فروشگاه ها یا خرید آنلاین، کمد یا عکس های خود را مرور کنید. شکاف ها احتمالی در کمد لباس خود را شناسایی کنید. ایجاد لیست خرید، خریدهای هدفمند را تضمین می کند و از خریدهای غیر ضروری جلوگیری می کند.

کیفیت بیش از کمیت: به‌جای اینکه به دنبال چند لباس با کیفیت پایین باشید، روی لباس های کمتر و باکیفیت‌تری سرمایه‌گذاری کنید که ماندگاری بیشتری دارند و همه‌کاره هستند. به عنوان مثال، یک بلیزر خنثی و مناسب می‌تواند لباس‌های متعددی را در فصول سال مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه‌ریزی لباس رویکرد پایدارتری به مد را ترویج می‌کند. دانستن آنچه نیاز دارید ضایعات را کاهش می دهد و خریدهای سازگار با محیط زیست را بیشتر می کند.

برندهایی را در نظر بگیرید که از نظر اخلاقی تولید شده و سازگار با محیط زیست هستند. به این ترتیب کمد لباس شما خوب به نظر می رسد و از نظر اخلاقی احساس خوبی دارد.

خرید با هدف

سخن پایانی:

برنامه ریزی لباس فراتر از یک روتین است راهی برای رها کردن استایل شما. به طوری که هر لباسی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید چه از نظر پولی یا عاطفی، روز خود را در معرض نور خورشید قرار می دهد. در این فرآیند، رابطه شما با کمد لباستان را اصلاح می کند و لباس پوشیدن روزانه را به جای یک کار طاقت فرسا به یک لذت تبدیل می کند.

ببینید که کمد لباستان از «کمد پر از لباسی که هیچ چیزی برای پوشیدن ندارد» به «مجموعه ای ارزشمند از سبک های انتخاب شده، آماده برای هر مناسبتی» تبدیل می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا