امبر هردبیماری جانی دپبیو گرافی هنرمندانجانی دپجک اسپاروجوایز جانی دپزندگی شخصی جانی دپفیلمهای جانی دپ

بیوگرافی کامل جانی دپ / فیلم شناسی جانی دپ

[ad_1]

بیوگرافی کامل جانی دپ / فیلم شناسی جانی دپ

با سلام خدمت دوستان مجله آراس این متن پیرامون هنرمند فرنسوی اصل جان کریستوفر دپ دوم متولد کنتاکی امریکا  که همه ما اورا با نقش جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیب میشناسیم گرداوری شده است .

جانی دپ

.

بیوگرافی جانی دپ

جان کریستوفر دپ دوم در نهم ژوئن سال ۱۹۶۳ در اوونسبرو واقع در کنتاکی به دنیا آمد.جانی» دپ بازیگر، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم آمریکایی‌است. او تاکنون توانسته‌است جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. دپ یکی از پولسازترین ستاره‌های هالیوود است.

دپ فعالیت‌های هنری خود را ابتدا به عنوان فعال حوزه موسیقی آغاز کرد. او در ۱۶ سالگی دبیرستان را ترک کرد و با گروهش به لس‌آنجلس آمد.

نخستین نقش اصلی جانی دپ در فیلم ترسناک و کلاسیک کابوس در خیابان الم در سال ۱۹۸۴ بود. او نقش دوست قهرمان فیلم، نانسی تامپسون (با بازی هدر لنگن‌کمپ) و یکی از قربانیان فردی کروگر را بازی کرد. او اولین گزینه کارگردان برای ایفای نقش یک اسکیت‌باز آمریکایی در فیلم درام تراشین محصول سال ۱۹۸۶ بود، اما بعداً توسط تهیه‌کننده فیلم کنار گذاشته شد

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) و در جستجوی نا کجا آباد (Finding Neverland) از مطرح‌ترین فیلم‌های دپ بودند که او برای بازی در این دو اثر، دو سال پیاپی نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد. جانی به گفته خود، نوع بازیش در نقش کاپیتان جک اسپارو، چهره‌ و آن راه رفتن‌های منحصر به فردش را از کیت ریچاردز، گیتاریست گروه رولینگ استونز الهام گرفته است.

در جستجوی ناکجا آباد (Finding Neverland) نیز از این نظر در کارنامه‌ی جانی جایگاه ویژه‌ای دارد. که سرآغازی برای حضور وی در فیلم‌هایی با مخاطبان کودک و نوجوان بود. روندی که با بازی در فیلم‌هایی نظیر چارلی و کارخانه شکلات سازی (Charlie and the Chocolate Factory) و آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) و صداپیشگی در انیمیشن‌های عروس مرده (Corpse Bride)، باب اسفنجی (SpongeBob SquarePants) و رنگو (Rango) ادامه پیدا کرد. حضور در این دست آثار، برای وی محبوبیتی تکرار نشدنی را در میان کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان به ارمغان آورد، به طوری که بارها و بارها برنده‌ی جایزه‌ی محبوب‌ترین بازیگر مرد سال شد و جایزه‌ی محبوب‌ترین بازیگر دهه را نیز از آن خود کرد. عده‌ای این چرخش سینمایی دپ را به پای تولد دو فرزندش و به وجود آمدن احساس جدیدی در درون وی می‌گذارند.

جانی دپ

.

کودکی سخت جانی دپ

جان کریستوفر دپ دوم متولد در کنتاکی آمریکا است. خانواده او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند. پدرش جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار بود. خانواده او در دوران کودکی‌اش اغلب نقل مکان می‌کردند. به‌طوری‌که او و برادر و خواهرانش در بیش از ۲۰ مکان مختلف زندگی کرده‌اند. و در نهایت در سال ۱۹۷۰ در فلوریدا ساکن شدند. جانی در سنین نوجوانی از مشکلات روحی رنج می‌برد. و حتی چند بار با چاقو خود را زخمی کرد. مادرش برای بهبود شرایط او و رهایی از خود آزاری برای جانی یک گیتار خرید. جانی دوازده ساله شب و روز خود را با این گیتار و رویای تبدیل شدن به ستاره‌ی راک سر کرد.

پسه سال بعد پدر و مادرش جدا شدند. جانی رابطه‌ی خوبی با پدرش نداشت و همین موضوع باعث شد تا او بعد از این جدایی با مادرش زندگی کند. جانی دپ یک سال بعد برای عملی کردن رویاهای خود مدرسه را رها کرد و شب و روزش را با گیتار گذراند. با این حال خیلی زود از این تصمیم پشیمان شد و دو هفته بعد به مدرسه برگشت اما مدیر مدرسه با تمسخر جلوی ادامه‌ی تحصیل او را گرفت. همین موضوع باعث شد تا جانی درس را خسته‌کننده توصیف کند و حتی از خیر گرفتن دیپلم گذشت.

جانی دپ بعد از رها کردن مدرسه با هدف تبدیل شدن به ستاره‌ی موسیقی عضو گروه The Kids شد. این گروه رفته‌رفته به یکی از محبوب‌ترین گروه‌های محلی تبدیل شد. قدم بعدی آنها تغییر نام بند به Six Gun Method و نقل مکان به شهر لس آنجلس بود. اعضای گروه بعد از مدت کوتاهی جدا شدند و جانی برای تامین هزینه‌ی زندگی شغل‌های مختلفی را مانند کار در پمپ بنزین برای مدتی کوتاه تجربه کرد.

با وجود همه‌ی مشکلات، او از رویای خود دست نکشید و بعد از این اتفاق وارد گروه Rock City Angels شد. جانی دپ با لوری ان الیسون، خواهر یکی از اعضای گروه ازدواج کرد اما این زوج خیلی زود از یکدیگر جدا شدند. در این بین دپ به واسطه‌ی شغل همسرش با نیکولاس کیج که به تازگی به یکی از ستارگان جوان هالیوود تبدیل شده بود، آشنا شد. کیج به جانی دپ پیشنهاد بازیگری داد و در این راه کمک‌های زیادی به او کرد.

جانی دپ

.

آغاز موفّقیت‌های او به دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و مجموعهٔ تلویزیونی خیابان جامپ شمارهٔ ۲۱ باز می‌گردد. او در این مجموعه به یک بازیگر نوجوان محبوب تبدیل شد. پس از آن در سال ۱۹۹۰ در فیلم ادوارد دست‌قیچی بازی کرد و بعد با فیلم‌هایی مانند اسلیپی هالو، چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی، سری دزدان دریایی کارائیب، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب، رنگو و سایه‌های سیاه به موفّقیت‌های بزرگی در گیشه دست یافته‌است. جانی دپ برای به تصویر درآوردن شخصیت‌هایی مانند ادوارد دی وود در اد وود، جوزف دی پیستن در دنی براسکو، هانتر اس تامپسون در ترس و نفرت در لاس‌وگاس، جورج جانگ در کوکائین و جان دلینجر در دشمنان مردم تحسین شده‌است.

جانی دپ

.

 آثار جانی دپ در گیشه

فیلم‌های جانی دپ بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار در آمریکا و بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌است. او بارها نامزد دریافت بهترین جایزه‌ها از جمله گلدن گلوب و اسکار شده‌است و جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش را برای دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه برنده شده‌است. مجلهٔ پیپل تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ او را به عنوان جذاب‌ترین مرد معرفی کرده‌است.

نام جانی دپ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان گران‌ترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار ثبت شده‌است. در سال ۱۹۹۵ مجلهٔ امپایر جانی دپ را به عنوان یکی از ۱۰۰ ستارهٔ تاریخ سینما انتخاب کرد و مقام ۶۷ را در بین ۱۰۰ ستارهٔ همیشگی سینما به او داد. در سال ۲۰۰۱ یکی از ۲۰ چهرهٔ دنیای سرگرمی شناخته شد. و در سال ۲۰۱۲ IMDB جانی دپ را به عنوان بهترین بازیگر سینمای جهان در ۱۰ سال گذشته معرفی‌کرد.

جانی دپ

.

آثار و فیلم شناسی جانی دپ
A Nightmare on Elm Street ۱۹۸۴
Dummies ۱۹۸۵
Private Resort ۱۹۸۵
Lady Blue ۱۹۸۵
R.P.G. ۱۹۸۶
Slow Burn ۱۹۸۶
Platoon ۱۹۸۶
Hotel ۱۹۸۷
Jump Street ۱۹۸۷
R.P.G. II ۱۹۸۸
Cry-Baby ۱۹۹۰
Edward Scissorhands ۱۹۹۰
Freddy’s Dead: The Final Nightmare ۱۹۹۱
Benny & Joon ۱۹۹۳
Stuff ۱۹۹۳
Arizona Dream ۱۹۹۳
What’s Eating Gilbert Grape ۱۹۹۳
Ed Wood ۱۹۹۴
Don Juan DeMarco ۱۹۹۴
Dead Man ۱۹۹۵
Nick of Time ۱۹۹۵
Donnie Brasco ۱۹۹۷

 The Brave ۱۹۹۷
Fear and Loathing in Las Vegas ۱۹۹۸
The Vicar of Dibley ۱۹۹۹
The Ninth Gate ۱۹۹۹
The Astronaut’s Wife ۱۹۹۹
Sleepy Hollow ۱۹۹۹
The Man Who Cried ۲۰۰۰
Before Night Falls ۲۰۰۰
Chocolat ۲۰۰۰
The Fast Show ۲۰۰۰
Blow ۲۰۰۱
From Hell ۲۰۰۱
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl ۲۰۰۳
Once Upon a Time in Mexico ۲۰۰۳
Secret Window ۲۰۰۴
King of the Hill ۲۰۰۴
And They Lived Happily Ever After ۲۰۰۴
Finding Neverland ۲۰۰۴
The Libertine ۲۰۰۴
Charlie and the Chocolate Factory ۲۰۰۵
Corpse Bride ۲۰۰۵
Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest ۲۰۰۶
Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow ۲۰۰۶
Pirates of the Caribbean: At World’s End ۲۰۰۷
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street ۲۰۰۷
– SpongeBob SquarePants ۲۰۰۹
The Imaginarium of Doctor Parnassus ۲۰۰۹
Public Enemies ۲۰۰۹
Alice in Wonderland ۲۰۱۰
The Tourist ۲۰۱۰
Rango ۲۰۱۱
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides ۲۰۱۱
Hugo ۲۰۱۱
Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game ۲۰۱۱
The Rum Diary ۲۰۱۱
Jack and Jill ۲۰۱۲
Life’s Too Short ۲۰۱۲
۲۱ Jump Street ۲۰۱۲
Dark Shadows ۲۰۱۲
Paul McCartney: My Valentine ۲۰۱۲
Family Guy ۲۰۱۲
The Lone Ranger ۲۰۱۳
Lucky Them ۲۰۱۳
Transcendence ۲۰۱۴
Tusk ۲۰۱۴
LaDonna Harris: Indian 101 ۲۰۱۴
Into the Woods ۲۰۱۴
Mortdecai ۲۰۱۵
Black Mass ۲۰۱۵
Yoga Hosers ۲۰۱۶
Donald Trump’s The Art of the Deal: The Movie ۲۰۱۶
Alice Through the Looking Glass ۲۰۱۶
Fantastic Beasts and Where to Find Them ۲۰۱۶
Untitled Keith Richards Documentary ۲۰۱۶
London Fields ۲۰۱۷
Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales ۲۰۱۷
LAbyrinth ۲۰۱۷
Murder on the Orient Express ۲۰۱۷
Gnomeo & Juliet: Sherlock Gnomes ۲۰۱۸
Fantastic Beasts and Where to Find Them 2 ۲۰۱۸
The Invisible Man –
The Libertine –

جانی دپ

.

نقد آثار جان دپ

منتقدین نقش‌های جانی دپ را «شخصیت‌های دوست‌دار تنهایی» توصیف کرده‌اند. دپ این دوره از حرفه‌اش را پر از «شکست‌های تعریف شده از طرف استودیوها» و «فیلم‌هایی که برای گیشه مثل سم بودند» ذکر کرده‌است. اما او فکر می‌کند که استودیوها هرگز فیلم‌ها را درک نکردند و بازاریابی خوبی نداشتند. جانی دپ نقش‌هایی را که جالب دانسته انتخاب کرده‌است نه نقش‌هایی که فکر می‌کرده پرفروش خواهند بود.
در سال ۲۰۰۴ جانی دپ شرکت فیلم‌سازی اینفینیتم نیهیل را برای پروژه‌هایی که خودش بازیگر ویا تهیه‌کننده آنهاست تأسیس کرد. نام این شرکت، لاتین و به معنای «هیچِ بی‌نهایت» است. جانی دپ مدیر عامل اجرایی شرکت است و خواهرش کریستی امور اجرایی شرکت را به عهده دارد.

اولین محصول این شرکت فیلم خاطرات عجیب و غریب بود که در سال ۲۰۱۱ تولید شد و از رمانی با همین نام نوشته هانتر اس. تامپسون اقتباس شده بود. نویسنده و کارگردان این فیلم بروس رابینسون است. دپ دربارهٔ این فیلم گفته‌است: «خاطرات عجیب و غریب عمل کردن به قولی بود که به هانتر داده بودم. من این رمان را قبل از اینکه چاپ شود پیدا کردم. هانتر آن را در آرشیوش در زیرزمین گذاشته بود. از نثر زیبای آن متعجب شدم. نمی‌توانستم باور کنم که در سن ۲۲ سالگی آن را نوشته‌است. با هم تصمیم گرفتیم که آن را به فیلم تبدیل کنیم. از اول این یک کار مشترک بود. حالا به قولم عمل کردم.»

فیلم بعدی این شرکت هیوگو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۱ ساخته‌شد. این فیلم برنده ۵ جایزه آکادمی اسکار در بخش‌های: بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین فیلم، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین کارگردان هنری در سال ۲۰۱۲ شد.

جانی دپ

.

برخی از افتخارات هنری جانی دپ

نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم توریست – ۲۰۱۰

نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم آلیس در سرزمین عجایب (فیلم ۲۰۱۰)

برنده جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم سوئینی تاد – ۲۰۰۸

نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سوئینی تاد – ۲۰۰۸

نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: گنجینه مرد مُرده- ۲۰۰۷

نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم چارلی و کارخانه شکلات – ۲۰۰۶

نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد – ۲۰۰۵

نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر درام، برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد -۲۰۰۵

نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۰۴ برای فیلم “دزدان دریایی کارائیب” به عنوان بهترین بازیگر نقش اول

دریافت جایزه امپایر (انگلستان) در سال ۲۰۰۴ برای فیلم “دزدان دریایی کارائیب”

نامزد دریافت کایزه گلدن گلوب در سال ۲۰۰۵ برای فیلم “Finding neverland “

نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۰۰ برای فیلم ” Finding neverland ” به عنوان بهترین بازیگر نقش اول

نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در سال ۱۹۹۵ برای فیلم “اد وود” به عنوان بازیگر

جانی دپ

.

دیگر فعالت های جان کریستوفر دپ دوم

موسیقی

یکی از علاقه‌مندی‌های جانی دپ، موسیقی است. او از سن ۱۲ سالگی نواختن گیتار را شروع کرد. سپس به عنوان یک گیتاریست، از گیتار اسلاید برای نواختن آهنگ حل شدن یا(fade in-out) در آلبوم الان اینجا باش (۱۹۹۷) برای گروه اوئیسیز و همچنین ترانه «ناپدید» که بی ساید آهنگ نَرو (Don’t Go Away) بود، استفاده کرد. او همچنین نوازنده گیتار آکوستیک در فیلم شکلات و آهنگ فیلم روزی روزگاری در مکزیک بوده‌است. او دوست شان مک گوان (Shawn McGuan) خواننده گروه پوگس بود و در اولین آلبوم تک‌خوانی مک گوان با او همکاری کرد. او همچنین عضو گروه پی بود.

او دربارهٔ تأثیر موسیقی عنوان کرده‌است: «هیچ چیزی مثل موسیقی نیست. هیچ چیزی مثل موسیقی چنین تأثیر عمیقی روی انسان نمی‌گذارد. موسیقی می‌تواند احساساتی را در ما به وجود آورد که قبلاً از وجودشان بی‌خبر بودیم. این جادوی موسیقی روی صحنه، فیلم یا هرجای دیگر است. من عاشق موسیقی هستم. وقتی که کلمات نمی‌توانند احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهند، موسیقی خیلی خوب این کار را انجام می‌دهد.»

رستوران‌داری و شراب‌سازی

جانی دپ به همراه ونسا پارادی به پرورش انگور و تولید شراب در باغ انگور در شمال سن-تروپه در جنوب شرق فرانسه می‌پرداخته‌است. او به شراب‌های فرانسوی از جمله شراب بوردو علاقه بسیار دارد و طی مصاحبه‌ای که با نشریه فیگارو داشت، عنوان کرد: «با این شراب‌ها انسان به نیروانا دست می‌یابد».او همچنین به همراه شان پن، جان مالکوویچ و مایک هاکنل صاحب رستوران-بار فرانسوی من ری در شانزلیزه بود.

جانی دپ

.

جانی دپ

.

زندگی شخصی جانی دپ

جانی دپ سال ۱۹۸۳ با لوری آن آلیسون ازدواج کرد. اما آن‌ها سال ۱۹۸۵ از هم جدا شدند.او بعد از آن ۴ رابطه ناموفق دیگر داشت: در سال ۱۹۸۵ با شریلین فن آشنا شد و رابطه آن‌ها ۳ سال طول کشید. بعد با وینونا رایدر در نمایش توپ‌های بزرگ آتشین در ژوئیه ۱۹۸۹ آشنا شد و از ژوئیه ۱۹۹۰ به مدت ۳ سال با هم نامزد بودند. از سال ۱۹۹۴ به مدت ۴ سال با کیت ماس، سوپر مدل انگلیسی نامزد بود. او سال ۱۹۹۸ در زمان فیلم‌برداری دروازه نهم با ونسا پارادی بازیگر و خواننده فرانسوی ملاقات کرد. اما بعد از ۱۴ سال زندگی مشترک و با داشتن دو فرزند، در سال ۲۰۱۲ از همدیگر جدا شدند.
جانی دپ در جشنواره کن ۲۰۱۱

جانی دپ از ونسا پارادی دو فرزند، دختری به نام لی‌لی رز ملودی دپ زاده ۲۷ مه ۱۹۹۹ و پسری به نام جان کریستوفر جک دپ سوم زاده ۹ آوریل ۲۰۰۲ دارد. لی‌لی رز که به بیماری سختی مبتلا شده بود در سال ۲۰۰۷ بهبود یافت. بیماری او نوعی عفونت باکتری اشریشیا کلی بود که نزدیک بود منجر به از کار افتادن کلیه‌های او شود و باعث شد که مدتی طولانی در بیمارستان بستری شود.جانی دپ برای تشکر از بیمارستان بزرگ خیابان اورموند، در نوامبر ۲۰۰۷ لباس کاپیتان جک اسپرو را پوشید و ۴ ساعت برای بچه‌های بیمار کتاب داستان خواند و سال ۲۰۰۸ حدود ۲ میلیون دلار به بیمارستان کمک کرد.

 

او دربارهٔ پدر بودن گفته‌است: «پدر بودن پایه و اساس محکمی در زندگی، کار و همه چیز است. نمی‌توانی عشق عمیقی را که نسبت به بچه‌ها به وجود می‌آید تصور کنی. پدر شدن من یک تصمیم آگاهانه نبود، بخشی از مسیر شگفت‌انگیزی بود که در آن قرار داشتم. قسمت و سرنوشت بود.»

جانی دپ به همراه ونسا پارادی به پرورش انگور و تولید شراب در باغ انگور در شمال سن-تروپه در جنوب شرق فرانسه می‌پرداخته‌است.

خانواده دپ قبل از جدایی دپ و پارادی در خانه‌ای درشهر مودون در حاشیه پاریس، دو خانه در لس آنجلس، جزیره‌ای در باهاما (جزیره‌ای که دپ آن را خریده‌است) و ویلایی در شهر کوچکی در ۲۰ کیلومتری سن-تروپه در جنوب فرانسه زندگی می‌کردند.

دپ سال ۲۰۱۲ با امبر هرد بازیگر و مدل آمریکایی در فیلم خاطرات عجیب و غریب آشنا شد و آن‌ها ۴ فوریه ۲۰۱۵ با هم ازدواج کردند. طلاق او و امبر هرد، در ژانویه ۲۰۱۷ نهایی شد و دپ موافقت کرد که ۷ میلیون دلار به امبر هرد بپردازد و نگهداری از دو سگ این زوج به امبر هرد سپرده شود. هرد اعلام کرده که این پول را به دو سازمان خیریه اهدا می‌کند.
بازگشت به آمریکا

سال ۲۰۱۱ از فرانسه به آمریکا بازگشت چون فرانسه از او خواسته بود که ساکن دائمی آن کشور شود و در این صورت او مجبور می‌شد به هر دو کشور (آمریکا و فرانسه) مالیات پرداخت کند.
لباس

جانی دپ به خاطر لباس‌های جین پاره‌ای که می‌پوشد معروف است. سال ۲۰۱۰ مجله جی کیو او را به عنوان یکی از ۲۵ مرد خوش لباس معرفی کرد.
اصالت

جانی دپ همچنین گمان می‌کند که یک سرخ‌پوست است و در سال ۲۰۱۱ عنوان کرد: «فکر می‌کنم کمی در درونم سرخ‌پوست هستم. مادر مادربزرگم کمی سرخ‌پوست بود و در چروکی، آیووا بزرگ شد. اهل کنتاکی بودنم نیز با این قضیه جور در می‌آید. آنجا پر از چروکی و سرخ‌پوست است.

جانی دپ

.

جدایی جنجالی امبر هرد از جانی دپ

امبر هرد و جانی دپ در پشت صحنه‌ی فیلم Rum Diary با هم آشنا و در سال ۲۰۱۵ ازدواج کردند. ازدواج ناموفقی که در کمتر از دو سال به طلاق جنجالی این زوج در ژانویه ۲۰۱۷ منجر شد. چهار روز بعد از طلاق، امبر هرد از جانی دپ به دلیل خشونت خانگی و آزار جسمی شکایت کرد اما جانی این اتهامات را از پیش برنامه‌ریزی شده خواند و شواهدی مبنی بر خشونت امبر هرد را به دادگاه ارائه کرد. دو نفر از دوستان هرد به پرتاب گوشی توسط جانی به سمت او و برخورد آن با صورت امبر شهادت دادند. بعد از این اتفاق و اعلام نتیجه‌ی نهایی، جانی دپ طبق حکم قاضی اجازه نزدیک شدن به امبر هرد را نداشت.

جانی دپ اوایل سال ۲۰۱۹ از همسر سابق خود شکایت کرده و درخواست ۵۰ میلیون دلار غرامت کرد. طبق ادعای جانی، رای دادگاه در پرونده‌ی قبلی و اظهارات امبر هرد در واشینگتن پست باعث کنار گذاشته شدن او از نقش جک اسپارو شده و روی فروش فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales تاثیرات منفی گذاشته است. رای دادگاه این بار نیز به نفع امبر هرد صادر شد و موج انتقاد و اتهامات زیادی را به سوی جانی دپ روانه کرد.

اوایل سال جاری میلادی یک فایل صوتی جنجالی مربوط به سال ۲۰۱۵ و درگیری فیزیکی این زوج منتشر شد. بعد از انتشار این فایل، جانی دپ از روزنامه‌ی The Sun و یکی از نویسنده‌های آن به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد و همچنین اسنادی از خشونت امبر هرد را به دادگاه ارائه کرد. طبق این مدارک، امبر هرد با پرتاب یک بطری باعث زخمی شدن انگشت جانی دپ شده که جانی برای مداوا کردن آن مجبور به تحمل عمل جراحی شده است. در ادامه‌ی اظهارات او عنوان شد که امبر هرد یک سیگار را روی صورت جانی خاموش کرده است. بعد از کش و قوس‌های فراوان و به دلیل عدم ارائه‌ی مدارک و شواهد کافی، حکم دادگاه عالی بریتانیا به نفع روزنامه‌ی The Sun صادر گردید. بعد از این اتفاق، کمپانی برادران وارنر از جانی دپ خواست تا از نقش خود در فیلم Fantastic Beasts 3 کناره‌گیری کند.

جانی دپ

.

جانی دپ

.

جانی دپ در فیلم در انتظار بربرها

در انتظار بربرها ( Waiting for the Barbarians) یک فیلم درام محصول سال ۲۰۱۹ است. این فیلم انگلیسی زبان سیرو گرا است. فیلم براساس یک رمان به همین نام به نویسندگی جان ماکسول کوتسی ساخته شده‌است. مارک رایلنس، جانی دپ، رابرت پتینسون، گانا بایارسایخان و گرتا اسکاکی از بازیگران این فیلم هستند.

خلاص داستان در انتظار بربرها

یک افسر نظامی که مسئولیت اداره امور پایگاهی دورافتاده را برعهده دارد، پس از مشاهده رفتارهای ناعادلانه یک مقام بلندپایه ارتش با مردم صحرانشین، در مورد لزوم وفاداری خود به امپراطوری دچار تردید می‌شود و…

بازیگران/جانی دپ/مارک رایلنس/رابرت پتینسون /گانا بایارسایخان /گرتا اسکاکی /دیوید دنسیک/سام رید /هری ملینگ/بیل میلنر

جانی دپ

.

حضور جانی دپ در فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق

قتل در قطار سریع‌السیر شرق فیلمی در ژانر درام و کارآگاهی به کارگردانی کنت برانا و نویسندگی مایکل گرین است که بر اساس رمانی به همین نام و به قلم آگاتا کریستی ساخته شده‌است و در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ از سوی فاکس قرن بیستم منتشر شد.

اصلی ترین بخش فیلم قسمت پایانی ان است که دقیقا تابلو شام اخر داوینچی و حواریونش را ترسیم میکند و پوراو با جمله فقط خدا و من میدانیم که شما او را کشتید مساله قتل عیسی را بر گردن حوارین میاندازد و عیسی را مردی شیاد و دزد و کثیف معرفی و شایسه مرگ میداند

بازیگران/کنت برانا /جانی دپ/پنلوپه کروز/ویلم دفو/جودی دنچ/جش گد/دیزی ریدلی/میشل فایفر/درک جاکوبی/مایکل پنیا/میراندا ریسون/الیویا کلمن/مروان کنزاری

جانی دپ

.

جانی دپ

.

جانی دپ

.

جانی دپ

جانی دپ

نقش متفاوت جانی دپ در میناماتا 

میناماتا  یک فیلم درام محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی اندرو لویتاس است. اولین نمایش فیلم در ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ در Berlin International Film Festival انجام شد.

دپ با هنرنمایی در میناماتا قدرتش را به رخ همگان می‌کشد و ثابت می‌کند که یک بازیگر چقدر در موفقیت یک فیلم تاثیر گذار است دقیقا مانند فرشته‌ی نجاتی که بر فیلم فرود آمده تا کارهای لازم را به سرانجام برساند. نبوغ بازیگری جانی دپ در اینجا به اوج خود می‌رسد و باعث می‌شود که فیلمی متوسط خودش را پیدا کند. اتفاقی که تماشاگر مبتدی هم به آن پی می‌برد و سایه‌ این بازیگر را روی فیلم به‌شدت حس می‌کند تا جائیکه به این نتیجه می‌رسیم، فیلم تنها با حضور جانی است که می‌تواند نامی از خود به‌جای بگذارد و گرنه اثر تنها یک بیوگرافی و تاریخی کمرنگ است که در دستنوشته‌های تاریخی و تقویم هم پیدا می‌شود.

بازیگران/جانی دپ/هیرویوکی سانادا /بیل نای/جون کونیمورا /تادانابو آسانو /ریو کاسه /کاترین جنکینز

جانی دپ

.

جانی دپ

.

.

جانی دپ

.

جانی دپ در مجموعه فیلم های دزدان دریایی کاراییب

دزدان دریایی کاراییب، مجموعه ای به یادماندنی است. داستان، کارگردانی، بازیگران، جلوه های ویژه، چهره پردازی و موسیقی همه و همه این مجموعه را به یکی از محبوب ترین ساخته های سینمایی دنیا بدل کرده اند. برای بسیاری از علاقه مندان دنیای سینما به یادماندنی ترین چهره جانی دپ در تمام سال های بازیگری خود، کاراکتر جک گنجشکه از دنیای دزدان دریای کاراییب بوده است. مجموعه فیلم هایی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون با انتشار ۵ فیلم سینمایی یه یکی از خاطره انگیزترین و پرفروش ترین نام های تاریخ سینما بدل شد.

بازیگران /جانی دپ /اورلاندو بلوم /کیرا نایتلی /جفری راش /بیل نای/استلان اسکارشگورد/تام هالندر/جک داونپورت/لی ارنبرگ/مکنایز کروک

جانی دپ

.

رنجر تنها

رنجر تنها یک فیلم اکشن وسترن آمریکایی محصول سال ۲۰۱۳، به کارگردانی گور وربینسکی است. در این فیلم آرمی هامر در نقش اصلی فیلم و جانی دپ در نقش تانتو به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان رنجر تنها

رنجر تنها فیلم کمدی اکشنی است که در آن قهرمان نقابدار با دیدگاهی جدید قدم به زندگی می‌گذارد. روح جنگجوی سرخپوستی به نام تونتو با بازی جانی دپ داستان ناگفته‌ای را می‌گوید که منجر به تبدیل جان رید (ارمی همر) که یک مجری قانون است به قهرمان عدالت می‌شود. هر دو قهرمان فیلم باید به کمک یکدیگر بر حرص و فساد غلبه کنند

بازیگران/ آرمی هامر/جانی دپ/تام ویلکینسون/دیمون هریمن

جانی دپ

.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا