سلبریتی هافرهنگ و هنرفیلم و سریالهالیوود

انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

هشدار اسپویل: در این مطلب جزییاتی از فیلم Army of the Dead ساخته زک اسنایدر فاش خواهد شد.

فیلم های زامبی محور از زمان انتشار فیلم تاریخ ساز the dawn of the dead به یکی از محبوب ترین ژانرهای سینمایی تبدیل شده اند که همواره ما را سرگرم کرده اند اما در اکثر این فیلم ها یک اشکال و نقطه ضعف بزرگ در سناریو وجود دارد: آیا انسان می تواند از این مخلوقات نیمه مرده و تلوتلو خور سریع تر باشد؟ در نهایت این مخلوقات انسان خوار رفته رفته سرعت گرفتند. اولین باری که نشان داده شد زامبی ها می توانند بدوند در فیلم Night of The Living Dead (1968) ساخته پدرخوانده ژانر زامبی، جورج ای. رومرو بود. با فرا رسیدن سال ۲۰۰۴ و بازسازی فیلم Dawn of the Dead و از طریق فیلم هایی مانند ۲۸ Days Later، World War Z, Train To Busan  و Shaun Of The Dead مشخص شد که زامبی ها می توانند حتی رقیبی سرسخت برای اوسین بولت باشند!

aotd 20190830 27536rcc 1621521147 - انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

این همان رویه ای است که زک اسنایدر، کارگردان نسخه بازسازی Dawn of the Dead در فیلم جدید زامبی محور خود با نام Army of the Dead در پیش می گیرد. در این فیلم سرقت-زامبی پساآخرالزمانی متفاوت، زامبی ها به دو قبیله تقسیم شده اند: آلفاها و شمبلرها. اما سلسله مراتب این زامبی ها چگونه است و اسنایدر در جهنم پساآخرالزمانی خود به دنبال چه چیزی بوده است؟

aotd 20191003 37866r 2 cc 1 1621521180 - انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

بیمار صفر

در جریان یک ماموریت نظامی ناموفق در Area 51، یک زامبی سریع از محفظه ای ایمن فرار کرده و خود را به لاس وگاس می رساند و یکی از سربازان می گوید: « اوضاع اصلاً خوب نیست» و البته شرایط قرار است بسیار خطرناک تر نیز شود. این مخلوق نیمه انسان زئوس نام دارد و هر کسی که مورد حمله و گزش او قرار گیرد از مرگ بر می خیزد در حالی که چشم های درخشنده کهربایی داشته و تشنه خون انسان است. با گذشت زمان، شهر گناه پر از زامبی شده و در نهایت به طور کامل به تسخیر زامبی ها در می آید. در ادامه دولت مجبور می شود کل شهر قمار را قرنطینه کرده و آن را به حال خود رها می کند. تا زمانی که قهرمان داستان فیلم Army of the Dead، اسکات وارد (دیو باتیستا) برای انجام عملیات سرقت ۲۰۰ میلیون دلار از گاوصندوق یک کازینو در وگاس پیش از نابود کردن شهر با بمب اتمی اعلام آمادگی می کند، زامبی ها به دو دسته گفته شده آلفاها و شمبلرها تقسیم شده اند.

Zack Snyder and Dave Bautista on Army of the Dead Set - انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

دو قبیله زامبی ها

اسنایدر در مورد زامبی های فیلم Army of the Dead می گوید: «داستان چنین است که زئوس آلفایی است که از منطقه ۵۱ آمده است، او به نحوی بیمار صفر است. اگر به طور مستقیم شما را گاز بگیرد شما به آلفا تبدیل خواهید شد. آلفاها بسیار سریع هستند. آن ها می توانند فکر کنند، می توانند فرمان بگیرند و سازماندهی شده و باهوش هستند. ما مثل یک گله گرگ با آن ها روبرو می شویم، نمی توانید با آن ها از در منطق و صحبت برآیید اما آن ها بدون شک شما را احاطه خواهند کرد، آن ها می دانند چطور مبارزه و شکار کنند. اما اگر آلفایی غیر از زئوس شما را گاز بگیرد، شما به یک شمبلر تبدیل خواهید شد. و اگر شمبلری دیگر شما را گاز بگیرد به شمبلر تبدیل می شوید».

aotd 071919 04892r cc 1621521194 - انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

در هر صورت مشخص می شود که این زامبی ها، اعم از آلفا و شمبلر، موجوداتی هستند که هیچ کس دوست ندارد با آن ها روبرو شود. بلافاصله پایین تر از آلفا شخصیتی به نام «عروس» (The Bride) قرار دارد که یکی از شخصیت های فیلم Army of the Dead او را «چیزی که از بدترین کابوس های شما بیرون آمده است» توصیف می کند و در واقع اشخاصی که توسط زئوس گاز گرفته می شوند را انتخاب کرده و در واقع هدف او بزرگ کردن و قوی تر کردن قبلیه است، در حالی که شمبلرها در واقع زامبی های ضعیف و توسری خور هستند. شمبلرها در این فیلم بسیار به نسخه های قدیمی زامبی ها شبیه هستند. اسنایدر تصریح می کند: «اگر یک فیلم زامبی ببینید، در مورد شمبلرهای نرمال، این موجودات شبیه یک زامبی معمولی هستند، از نوعی که خیلی آرام حرکت می کنند».

d246f3ed 907f 42cf 9bda 2509b16da7cc AOTD 081919 21754R CC scaled - انواع زامبی ها و چگونگی شکل گیری آن ها در فیلم Army Of The Dead

اما تنها راه از بین بردن هر دو دار و دسته یک راه حل کلاسیک است: ترکاندن مغزشان. اسنایدر همچنین می گوید که فیلم Army Of The Dead برداشت شخصی و منحصربفرد او در ژانر زامبی محور است: «از همان ابتدا این ایده را داشتم که این زامبی ها قرار است دچار یک تکامل شوند، اینکه آن ها در مسیر تبدیل شدن به چیز دیگری قرار داستند، نه موجوداتی ایستا شبیه زامبی هایی که تاکنون دیده بودیم. این راهی برای تازه جلوه دادن آن ها بود در حالی که همچنان همان قانون زامبی به شکلی دیگر جریان داشت».

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم متفاوت و منحصربفرد در ژانر زامبی برای کسانی که به مردگان متحرک علاقه ندارند



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا