اینترنت اشیادانش و فناوریطراحی مبلمانفناوری اطلاعاتفناوری تولیدمبلمانمبلمان هوشمند

تولید مبلمان هوشمند – همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند

[ad_1]

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
nowrooz

تا به حال چقدر به تلفیق مبلمان و وسایل خانه خود با تکنولوژی های در اختیارتان فکر کرده اید؟ آیا این ترکیب به راحتی و ارتقا امکانات شما کمک می کند؟ چه چیزهایی را دوست دارید در کنار خود به صورت یک پکیج داشته باشید؟ همه این سوالات ممکن است برای دقایقی ذهن شما را قلقلک دهد و وسوسه کند؛ اما در واقعیت افراد و مجموعه هایی هستند که به این سوال ها فکر می کنند و در حال طراحی و اجرای راه حل برای آن ها هستند. درست مثل همکاری ایکیا و تسلا برای تولید مبلمان هوشمندی که می تواند زندگی شما را تغییر دهد. اگر می خواهید بیشتر با این تکنولوژی و همکاری ایکیا و تسلا برای تولید مبلمان هوشمند آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

تولید مبلمان هوشمند چه اهمیتی دارد؟

مبلمان جزئى جدایى ناپذیر از هر خانه است؛ رنگ و طرح آن، باعث تغییر بسیار محسوسى در دکوراسیون  مى شود و به بهتر شدن فضا کمک مى کند. در این بین، مردم بیشتر به سمت مبلمانى جذب مى شوند که کاربردى تر است و جذابیت بصرى بیشترى دارد. یکى از دسته هاى مورد توجه در این زمینه، مبلمان هوشمند محسوب می شود.
مبلمان پیشرفته و هوشمند زندگى روزمره ما را راحت تر مى کند؛ از میزهاى هوشمند گرفته تا تخت خواب هاى هوشمند که وسایل ما را شارژ مى کنند و تجهیزات مدرن دیگر.
در این میان، مبلمان هوشمند از اهمیت و جایگاه بالایى برخوردار است. امروزه طراحان و شرکت ها در حال ساخت چند طرح فوق العاده ابتکارى و کاربردى در این زمینه هستند. در این میان، شرکت ایکیا با همکاری تسلا، سعی در جدیدتر کردن و مورد توجه قرار دادن مبلمان خویش دارد که ظاهرا در آن کم موفق نبوده و توجه های بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. ما با استفاده از یافته های سایت یانکو دیزاین (Yanko design) در سال ۲۰۲۱، برخی از این طرح های ترکیبی را در اینجا جمع آوری و مورد بررسی قرار دادیم تا شما را با مبلمان هوشمند، بیشتر آشنا کنیم.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
یک فضای از قبل مهیا شده، فقط برای استراحت عمیق تر

تخت خواب هوشمند هاریانا

تخت خوابی مجهز و هوشمند؛ این تخت خواب به گونه ای ساخته و طراحی شده که برای استراحت کاملا مناسب است. با این حال، توقع شما از یک تخت خواب یا فضایی برای استراحت، تنها یک جای خواب است یا چیزهای دیگری هم برای تکمیل آن نیاز دارید؟ مثلا یک صندلی خوابیده با ماساژور به همراه ریموت یا بلندگوی بلوتوثی، قفسه کتاب و چراغ مطالعه، سیستم تهویه هوا و کابل های شارژ، سیستم صوتی، میز تاشو، جای قرارگیری رم SD ، تماشای نتفلیکس و یا … . خوب تمام این امکاناتی که نام بردیم در این تخت خواب هوشمند وجود دارد و این ها همه چیزهایی هستند که شما در حین استراحت نیاز دارید؛ یک فضای از قبل مهیا شده، فقط برای استراحت عمیق تر و لذت بخش تر شما.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این میز قابلیت جمع شدن هم دارد

 

نیمکت مدرن در آینده ای نه چندان دور

در مورد بعدی همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند سراغ یک میز اداری می رویم. این میز و صندلی که در قالب نیمکت طراحی شده، در نوع خود بسیار شگفت انگیز است. این میز که با نام “زمان سنج” صدا می شود، به گونه ای طراحی شده که به خوبی خود را در فضاهای کوچک جای می دهد و متناسب با دکوراسیون می شود. طراح به دنبال خلق یک ایده نو بوده است و سعی داشته این میز به طور مداوم برای کار یا سرو غذا کارآمد باشد. همینطور به دلیل وایرلس بودن سیستم برقی و شارژ میز، انرژی لازم برای این سیستم را از مانده غذاها تامین می کند؛ این یک محصول نوآورانه است که جدای از بازیافت زباله ها، افراد را تشویق به استفاده از منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر می کند. این میز قابلیت جمع شدن هم دارد، هر زمانی که کار شخص تمام شود، می تواند آن را به حالت یک صفحه باریک در بیاورد. در این حالت صفحه نمایش و سطح انرژی میز هنوز قابل مشاهده است.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این میز در طی روز یک میز است و شب ها، یک دی جی شبانه

میز Dot جادویی

 کاملترین میز که بدون نیاز به به یک ربات می توانید همه خدمات اعم از شارژر را از آن انتظار داشته باشید. بنابراین دیگر مجبور نیستید از دیگران شارژر قرض بگیرید. این میز نه تنها دارای چند پورت USB است، بلکه می تواند دستگاه های شما را با انرژی درونی خود بدون کابل و بی سیم شارژ کند. این میز در طی روز یک میز است و شب ها، مثل یک دی جی شبانه با اسپیکرهای Sony خود، می تواند مهمانی های شما را گرم و شاد کند.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
می توانید هر شب در سینمای خانگی خود، فیلم های مورد علاقه خودتان را با کیفیت بالا ببینید

تخت خواب هوشمند مدل HiBed

این تخت خواب هم با مجهز بودن به یک پروژکتور ۴K داخلی، اثر خارق العاده دیگری از ترکیب تکنولوژی و مبلمان است که بستر یک صفحه نمایش ۷۰ اینچی محشر را برای شما به تصویر می کشد. این ترکیب ایده آل برای کسانی است که عاشق دیدن فیلم ها و سریال های متعدد مخصوصا در تخت خواب خود هستند. البته این ترکیب بیشتر شبیه سینما است و بلندگوهای نامرئی آن، بیشتر به تکمیل این حس کمک می کنند. شما می توانید هر شب در سینمای خانگی خود، فیلم های مورد علاقه خودتان را با کیفیت بالا ببینید. نکته جالب دیگر این است که این تخت خواب هوشمند، قابلیت ثبت وزن بدن، کیفیت هوا و صدا را نیز دارد تا از سلامت جسمی شما هم مطمئن باشد. دیگر از تخت خواب خود چه انتظاراتی دارید؟

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این میز از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده است

میز پذیرایی چند کاربردی

یک میز ظریف و مناسب با ساختاری پارچه ای و چند منظوره که به راحتی در فضای کلاسیک خانه شما خود را جای می دهد. اما چه چیزهایی این محصول را از سایر میزهای معمولی جدا می کند؟
در وهله اول، این میز به دلیل جمع و جور بودن و سایز کوچکی که دارد، به راحتی در هر فضایی قابل استفاده است. در نگاه بعدی، این میز با چهار بلندگوی ۱۵ وات و ۴ سیستم خنک کننده، نویز و صدای اضافه را می گیرد و به شما امکان ایجاد فضایی سینمایی می دهد. همچنین می توانید موسیقی های مورد علاقه خود را با کیفیت بالا گوش کنید. همچنین این میز ظریف و پرکاربرد را می توانید بدون نگرانی بابت کابل ها و سیم هایش در هر کجای خانه که بخواهید، نگه دارید. این میز از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده است و خارج از کاربردهای دیجیتالی خود، کماکان قابلیت استفاده به عنوان یک میز را نیز دارد.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این مدل از طراحی انعطاف پذیری برخوردار است

تصفیه کننده هوا هوشمند و کم جا

حالا بعد از این همه صحبت در رابطه با تکنولوژی و فناوری های به کار برده شده در صنعت مبلمان، شما بگویید چه انتظاری از یک تهویه کننده هوا دارید؟
شرکت کوویCoway، یک دستگاه تهویه هوای اصلاح شده به نام آیکون ارائه کرده است که در ابعادی کوچکتر و مسطح تر از حد معمول طراحی شده. با توجه به پوشش پلاستیکی و زیبایی که این دستگاه دارد، از نظر زیبایی قطعا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند. این مدل از طراحی انعطاف پذیری برخوردار است و دست مصرف کنندگان را در استفاده بهینه از فضا باز می گذارد. همچنین این مدل بی صداتر و قدرتمندتر از سایر فناوری های هوشمند است و با توجه به تلفن هوشمندی که مخصوص به دستگاه روی آن تعبیه شده، می توان عملکرد و تنظیمات این دستگاه را از راه دور کنترل کرد. همچنین این دستگاه قادر به ارائه گزارش از کیفیت هوای محیط و تصفیه هوا است.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این دستگاه به نحوی طراحی شده تا در خانه و محیط شما بدون اشغال فضای اضافی جا شود

آینه هوشمند

مورد بعدی همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان یک آینه هوشمند است. این آینه، نسخه تولید شده در سال ۲۰۲۰ آینه های جادویی است! این تکنولوژی باعث می شود شما در این ایام قرنطینه به نحوه دیگری وقت خود را پر کنید. بی شک این نوآوری مخصوص به همین سال است و با توجه به شرایط موقت و آزاردهنده فعلی پدید آمده. این نشان می دهد که طراحان و فعالان در عرصه تکنولوژی در این شرایط هم از بهبود شرایط زندگی غافل نشده اند و به فکر مردم هستند. آینه ایو بهار (Yves Behar’s) یک آینه معمولی نیست، این آینه هوشمند ۶ فوتی به عنوان یک مربی و دستگاه تناسب اندام به شما اجازه نمی دهد تا تنبلی کنید و دچار اضافه وزن شوید.
این دستگاه به نحوی طراحی شده تا در خانه و محیط شما بدون اشغال فضای اضافی جا شود و چشم شما را در دکوراسیون خانه آزار ندهد. دستگاه های مشابه و مختلفی در بازار در ارتباط با یوگا و ورزش های بدنسازی وجود دارد اما این دستگاه علاوه بر دادن برنامه های ایروبیک و آموزشی دیگر، دو بازو مکانیکی جداگانه دارد که به شما امکان وزنه برداری و ورزش های مربوط به دست و بازوها را می دهد. همچنین در صورت عدم نیاز به بازوها، می توانید آن ها را به عقب حرکت داده و در کنار آینه جای دهید. در این حالت، دستگاه با تبدیل شدن به یک آینه ساده و زیبا، به عضوی از دکور خانه شما تغییر حالت می دهد. این دستگاه توسط مربیان ورزشی، برنامه ریزی و تنظیم شده است و همین دستگاه را قابل اعتمادتر و کاربردی تر کرده.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
طراحی نسبتا مسطح بوده و هیچ لبه تیز و برنده ای ندارد

یک پورت دو منظوره به نام Lance

لامپ و شارژر، یک دستگاه دو جانبه است که شما به دو دلیل نمی توانید از آن صرف نظر کنید: اول این که لنس یک محصول جذاب و جالب است که می تواند هر جای میز شما قرار بگیرد و در عین حال تلفن همراه یا هر وسیله برقی شما را بدون کابلی شارژ کند. دوم این که طراحی نسبتا مسطح آن هیچ لبه تیز و برنده ای ندارد و این حس خوشایندی را به شما می دهد. همچنین در قسمت بالای آن هم با همان فرم یک لامپ LED  قرار گرفته که می تواند تغییر رنگ دهد. این لامپ در نوع خود می تواند هنگام شب بسیار کمک کننده باشد و نور ملایمی را به محیط اطراف اضافه کند. شارژ این دستگاه بی سیم است و به دلیل شکاف و فضایی که بین کف و لامپ قرار دارد، به شما این امکان را می دهد که گوشی خود را در آنجا قرار دهید.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این دستگاه از پایه هایی ریلی و طلایی رنگ ساخته شده است

تصفیه هوایی چند کاره به اسم Mr. Alfred

هر چه بتوانید ابزاری را انتخاب کنید که فضای کمتری را بگیرد و کارایی بیشتری را داشته باشد، در زمینه دکوراسیون و تکنولوژی موفق تر هستید. سیستم هوشمند تنظیم هوای مستر آلفرد، یک نسخه بدون نقص از این ترکیب است که ۴ وسیله خانگی را در خود جای می دهد و با بدنه ای خاکستری زیبایی خود را نیز حفظ کرده است. این دستگاه که از ۶ قسمت مهم و اصلی ساخته شده است بدنه ای اصلی دارد که شارژ و ذخیره انرژی را بر عهده می گیرد. مستر آلفرد، یک جارو برقی رباتیک، دستگاه تصفیه هوا، رطوبت ساز و رطوبت گیر چهارکاره است که می تواند به طور همزمان تمام این کارها را انجام دهد. قسمت جالب تر این است که هر سه قسمت دیگر بر روی این جارو برقی رباتیک قرار دارد و آن را قابل حمل می کند. در ضمن این دستگاه از پایه هایی ریلی و طلایی رنگ ساخته شده است.

همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان هوشمند
این تلویزیون به سمت های مختلف می چرخد

تلفیق قفسه ها با تلویزیون های هوشمند

گزینه آخر همکاری ایکیا با تسلا برای تولید مبلمان جدید قفسه هایی هوشمند است. ترکیب هنر و تکنولوژی، همان کاری است که در اینجا انجام شده. به دلیل کوچک تر شدن فضاها و اتاق ها، طراحان به دنبال طراحی هایی چند منظوره هستند تا به کم جا بودن و برآورده کردن توقعات مصرف کنندگان کمک کنند. حال اگر صفحه نمایش تلویزیون شما جدا از لمسی بودن قابلیت چرخش و تلفیق با طبقاتی مانند کتابخانه را داشته باشد، بازدهی و کارایی آن چگونه می شود؟ فضایی کم، مطابق با اصول زیبایی شناسی و مدرن.
طراحان تلاش می کنند تا تلویزیون ها جدا از ارتقا پیدا کردن و با کیفیت تر شدن، به خوبی هم بتوانند در کنار دکوراسیون و مبلمان خانه جا شوند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا