پوشاک،کیف و کفش

برای انتخاب لباس عروس مناسب چه کار کنیم ؟

[ad_1]

چگونه لبـاس عــروس مناسبی انـتخـاب کنیم؟

یکی از به یاد ماندنی ترین مراسمات در طول زندگی هر فردی جشن عــروسی اوست زیرا این مراسم برای اغلب افراد یک بار تکرار می شود . همه دختر خـانــم ها از کودکی آرزوی پوشیدن لبـاس سپید عــروسی را در ذهن دارند . با نزدیک شدن به مراسم عــروسی خـانــم ها باید لبـاس عــروس خود را انـتخـاب کنند.

 

انـتخـاب لبـاس عــروس مناسب برای شما تنها به مد بودن آن لبـاس یا زیبا به نظر رسیدن آن بستگی ندارد؛ بلکه راحتی و تناسب این لبـاس با انــدام شما باید در درجه اول باشد. بد نیست نکات این مطلب از دلگرم را قبل از انـتخـاب لبـاس عــروستان در نظر داشته باشید.

 

اگر روز عــروسی تان نزدیک است و به دنبال لبـاس عــروسی متناسب با فرم انــدام تان هستید، بهتر است که قبل از انـتخـاب لبـاس به نکاتی دقت کنید. هر چه به تناسب لبـاس عــروس با انــدام تان بیشتر توجه کنید، آراسته تر و جذاب تر به نظر خواهید آمد.

 

نکات کلیدی در انـتخـاب لبـاس عــروس:

برای انـتخـاب لبـاس عــروس فرم انــدام خود را بشناسید

در قدم اول باید بدانید که فرم بدنتان چیست تا بتوانید بر اساس آن لبـاسی متناسب را انـتخـاب کنید. شما بعنوان عــروس باید بدانید که نقاط قوت و ضعف انــدامتان چیست تا بتوانید نقاط قوت خود را برجسته تر و نقاط ضعفتان را بپوشانید. برای آن دسته از خـانــم هایی که ریز انــدام هستند، لبـاس عــروس هایی با کمر باریک و دامن های پف دار و پر جزئیات توصیه می شود.

 

عــروس هایی با انــدام درشت تر باید سعی کنند؛ بدن خود را از آنچه که هست، ظریف تر نشان دهند. به ابن منظور این عــروس ها باید لبـاس هایی که در قسمت کمر تنگ هستند  و دامن های آنها دنباله دار هستند، استفاده کنند. به این عــروس خـانــم ها توصیه می شود که حتی الامکان از لبـاس های دکلته استفاده نکنند.

عــروس خـانــم هایی که انــدامی لاغر و کشیده دارند با انـتخـاب لبـاس مناسب باید به فرم بدن خود انحنا دهند.لبـاس هایی با فرم ماهی، لبـاس هایی ایده آل برای این دسته از عــروس ها هستند.

 

عــروس هایی با فرم بدن ساعت شنی باید بزرگی ران ها و باسن را با پوشیدن لبـاس هایی که در این مناطق آزادتر هستند، مخفی کنند. در واقع این دسته از عــروس خـانــم ها باید عکس عــروس های لاغر و کشیده عمل کنند.

 

خـریــد لبـاس عــروس را به دقیقه نود نیاندازید

از مهمترین نکات برای خـریــد لبـاس عــروس ، زمان است. شما برای خـریــد لبـاس عــروس به ۶ تا ۸ ماه زمان نیاز دارید . در طول این مدت می توانید مدلهای مختلفی را ببینید و مورد مناسب را انـتخـاب نمایید اما در صورتی که زمان کافی نداشته باشید نمی توانید به بررسی همه موارد بپردازید و بهترین مدل را انـتخـاب کنید. همچنین زمان کافی باعث می شود خیاط ( در صورتی که لبـاس را بدوزید) لبـاس را بدون داشتن استرس و با بهترین کیفیت ارائه دهد.

 

هزینه های جانبی را در نظر بگیرید

برای خـریــد لبـاس عــروس اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید انـتخـاب لبـاس عــروس متناسب با پولتان است . بهتر است مبلغی را که برای خـریــد لبـاس کنار گذاشته اید را تعیین کنید و سپس بر حسب آن لبـاس را انـتخـاب کنید .

 

شما می توانید برای خـریــد راحت و آسان لبـاس عــروس مقدار هزینه ای را که می توانید برای لبـاس عــروس نمایید را به فروشنده بگویید تا او شما را راهنمایی نماید. کل بودجه تان را برای خـریــد لبـاس عــروس خود صرف نکنید زیرا تغییراتی که باید در لبـاس عــروس ایجاد نمایید مانند تغییر انــدازه، مدل و… نیازمند هزینه است.

 

قسمت بالای لبـاس عــروستان را فراموش نکنید


یک لبـاس عــروس زیبا با لبه ای پر نقش و نگار واقعا جذاب است. فقط به یاد داشته باشید بالای لبـاستان توجه بیشتر افراد را به خود جلب می کند و چیزی است که از همه بیشتر در عکس های عــروسی به چشم می آید. علاوه بر این بیشتر عکس هایی که مهمانان عــروسی از شما می گیرند از کمر به بالا است.

 

یک لبـاس عــروس را چون فقط مد است انـتخـاب نکنید
لبـاس عــروس هایی که مد می شود لزوما با گذشت زمان ماندگار نمی شدند؛ آلبوم عــروسی پدر و مادرتان را نگاهی بیاندازید تا متوجه این موضوع شوید. به نظر کارشناسان انـتخـاب لبـاس عــروس نباید وابسته به زمان باشد.

 

زمانی شما یک لبـاس عــروس را می پوشید و احساس جذابیت و فریبندگی دارید که هر دو موارد مدرن و سنتی را داشته باشد و احساس کنید نوع بهتری از خودتان شده اید، آن موقع لبـاس عــروس بی نظیر مخصوص خودتان را پیدا کرده اید و این همان چیزی است که هیچ وقت از مد نمی افتد.

 

انـتخـاب لبـاس عــروس بر اساس عقاید مذهبی

هنگام خـریــد و انـتخـاب لبـاس عــروستان باید حتما به عقاید مذهبی خود و همسرتان توجه نمایید و بر اساس این عقاید لبـاس باز یا پوشیده انـتخـاب کنید. عدم توجه به این نکته سبب می شود پس از پوشیدن لبـاس احساس پشیمانی داشته باشید .

 

انــدازه لبـاس

لبـاس عــروسی را تهیه کنید که انــدازه تان باشد و از گرفتن لبـاس تنگ به امید لاغر شدن اجتناب کنید . لبـاس عــروس خـریــداری شما باید طوری باشد که امکان گشاد یا تنگ کردن آن وجود داشته باشد. سایزبندی لبـاس های عــروس با انــدازه معمول افراد متفاوت است پس اگر انــدازه تان ۳۶ است و انــدازه لبـاس عــروس ۳۸ یا حتی ۴۰ انــدازه تان شد، نگران نشوید.

 

اگر قدتان بلند نیست، لبـاس پرنسسی نپوشید
لبـاس‌های پرنسسی بیشتر برای عــروس خـانــم‌های قد بلند مناسب‌اند چون دامن این لبـاس‌ها خیلی پف‌دار است و خودبه‌خود قد شما را کوتاه‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به کـمــک خـانــم صاحب مزون به دنبال مدل‌هایی بگردید که به انــدام شما مثل شمع بنشیند. اگر کسانیکه قد کوتاهی دارند، در شب عــروسی لبـاس‌های پف‌دار بپوشند، کوتاه‌تر بنظر می‌رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لبـاس عــروس های حجیم و پف‌دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قد بلند نباشید، لبـاس عــروس های بلند و ماکسی شما را قد بلندتر نشان می‌دهد.

 

وقتی برای پرو لبـاس عــروس می روید سوتینی خوب بپوشید


در روز پرو لبـاس عــروس، لبـاس های زیر شما زمان زیادی تنتان است. سوتین جدید، زیبا و عالی زیر لبـاس شما به شما احساس مثبت خیلی زیادی می دهد تا اینکه با همان سوتین قدیمی که سالهاست آن را دارید یک نگاه سرسری به خودتان با لبـاس عــروس بیاندازید. علاوه بر این، یک سوتین که به خوبی روی بدن شما قرار بگیرد به شما در جستجو و انـتخـاب لبـاس عــروس شما کـمــک می کند.

 

انـتخـاب رنگ لبـاس عــروس

بسیاری از خـانــم ها متمایلند در شب عــروسیشان بسیار متفاوت ظاهر گردند بنابراین لبـاس هایی با رنگ های متفاوت را انـتخـاب می کنند . درست است پوشیدن لبـاس عــروس های رنگی اشکالی ندارد اما در همه جای دنیا متعارف است که عــروس در جشن ازدواجش لبـاس عــروس سفید، نباتی و یا مشتقاتی از رنگ سفید را بپوشد.

 

پس بهتر است اگر دلتان می خواهد لبـاس عــروس رنگی بپوشید با در نظر گرفتن رنگ پوستتان ، لبـاس عــروس با رنگ کرم، نباتی و حتی بژ و… سفارش دهید. اما لبـاس و رنگی را انـتخـاب نکنید که با گذشت زمان چشم دیدن عکس های روز عــروسیتان را نداشته باشید .

 

فصل عــروسی هم مهم است


اگر شما در فصول زمستان و پاییز قصد دارید جشن ازدواجتان را برگزار کنید ، باید دور خـریــد لبـاس عــروس‌های دنباله‌دار را خط بکشید چون در این فصول هوا بارانی و برفی می‌شود و شما حتما دوست ندارید با یک لبـاس عــروس گلی وارد مجلس شوید. لبـاس عــروس بدون دنباله برای این فصول مناسب‌ترند ولی اگر بازهم تمایل دارید که این لبـاس عــروس‌های دنباله‌دار را انـتخـاب کنید، حداقل لبـاس‌های دنباله‌ داری را برگزینید که می‌توانید پارچه دنباله‌دار آن ‌را جدا کنید و هنگام رسیدن به سالن آن ‌را دوباره به لبـاس عــروس‌تان وصل کنید. البته محل برگزاری جشن ازدواجتان هم مهم است. در باغ مسلما شما نمی‌توانید چنین لبـاس‌هایی بپوشید.

 

مدل‌های عجیب و غریب نخـریــد
فقط همین امشب لبـاس عــروس در تن شماست و قرار است سال‌ها بعد لبـاس عــروس تان را که در آن شب رویایی به تن کرده‌اید، در عکس‌های عــروسیتان تماشا ‌کنید ولی دقت کنید که لبـاس عــروسی را برگزینید که بعدا خجالت نکشید آن ‌را به دیگران نشان دهید. برخی از مدل‌های لبـاس عــروس سال‌های سال کهنه نمی‌شوند و همیشه زیبا هستند. بنابراین به سراغ انـتخـاب این مدل‌ها بروید.

 

نکاتی که در بالا گفته شد به این معنی نیست که حتما باید لبـاس بخـریــد یا هزینه ی زیادی صرف کنید. مهم ترین چیز صرف سلیقه است که به شما کـمــک می کند تا لبـاسی زیبا به تن داشته باشید . گاهی بعضی افراد لبـاس دوستشان را قرض می گیرند و با مختصر تغییراتی که در تور سر و دسته گل شان می دهند ، هماهنگی زیبایی در ظاهرشان ایجاد می کنند. تاکید ما بر سادگی و سلیقه است.

 

انتخاب لباس عروس با توجه به انــدام داماد!

انــدام داماد و تفاوت قد او با شما در انتخاب لباس عروس اهـمیــت دارد؛ زیرا اگر همسرتان با شما هم قد باشد، لباسی که شما را خیلی کشیده نشان بدهد، مناسب شما نیست. زیرا بلندتر از داماد به نظر خواهید رسید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا