دسته‌بندی نشدهمجله زنان

بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض + طریقه مصرف

[ad_1]

بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض

بهترین قرص جلوگیری از بارداری

انتخاب بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض اغلب بسیار دشوار است. هدف این پست از آلامتو ارائه یک نمای کلی درباره انواع مختلف قرص ها، نحوه عملکرد آنها می باشد. با این حال، نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره با پزشک استفاده شود. شما همیشه باید قبل از مصرف قرص یا تغییر نام تجاری از یک پزشک مشاوره بگیرید. به طور کلی همه انواع قرص های ضد بارداری به یک اندازه در جلوگیری از بارداری خوب هستند: اگر همیشه به درستی استفاده شوند، می توانند 99 درصد موفقیت داشته باشند. بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض و طریقه مصرف آن را در ادامه این پست از آلامتو بخوانید.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه

بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض

قرص ال دی که یکی از رایج ترین قرص های ضد بارداری است را می توان به عنوان یکی از بهترین قرص های ضد بارداری نیز معرفی کرد زیرا عوارض آن بسیار کمتر از مزایای آن است. این قرص حاوی هورمون هایی است که به چند طریق از بارداری پیشگیری می کند، از جمله: ممانعت از تخمک گذاری، ممانعت از لانه گزینی تخمک بارور شده و همچنین از ورود اسپرم به داخل رحم (با ضخیم کردن مخاطی رحم) پیشگیری می کند.

قرص ضد بارداری خارجی خوب

یکی از بهترین قرص ضد بارداری خارجی خوب که در داروخانه ها یافت می شود، قرص یاسمین است. این قرص ضد بارداری داری 30 میکروگرم هورمون استروژن و 3 میلی گرم پروژسترون است. این قرص مانع تخمک گذاری می شود، به این معنا که مانع انتشار تخمک از تخمدان می‌شود و با ایجاد تغییرات در پوشش و دهانه رحم، رسیدن اسپرم به آن را مشکل می کند. در اوایل استفاده از این قرص ممکن است دچار عوارضی مثل لکه بینی یا قاعدگی نامنظم شوید که اغلب پس از دو ماه رفع می شود.

هر بسته از آن دارای ۲۸ قرص است که ۲۱ عدد از آن دارای مواد اولیه ی دارویی فعال (با هورمون) می باشد و ۷ عدد قرص یاد آور بدون هورمون است. چنانچه از بسته 28عددی استفاده می کنید که به مدت ۲۱ روز از قرص را باید مصرف کرد. پس از استفاده از آخرین قرص فعال هر روز یک عدد قرص یاد آوری برای ۷ روز مصرف کنید.

چنانچه از بسته ی قرص ۲۱ عددی یاسمین مصرف می کنید پس از استفاده به مدت ۷ روز از هیچ داروی پیشگیری استفاده نکنید اغلب پس از ۳ روز دوره قاعدگی شما آغاز می‌شود که اگر اتفاق نیفتد حتما به پزشک مراجعه شود تا تست بارداری انجام شود.

زمان شروع بسته جدید از قرص پیشگیری، بعد از مصرف آخرین دانه ی قرص یاد آور یا هفت روز بدون استفاده از قرص فعال است، فرقی نمی کند که هنوز در دوران قاعدگی باشید یا پس از دوران قاعدگی هستید.

همچنین بخوانید: قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع

قرص ضد بارداری خارجی خوب

بهترین قرص جلوگیری از بارداری ایرانی

قرص یاز یکی از بهترین قرص های جلوگیری از بارداری رایج در ایران است. این قرص دارای ترکیباتی است که مانع از رسیدن اسپرم و بارور شدن تخمک می شود. این قرص در بسته بندی 28 عددی ارائه شده که 4 قرص آن دارونما و به رنگ سفید بوده و بقیه صورتی هستند. برای پیشگیری باید از قرص صورتی شروع کنید و روزی یک قرص را به فاصله زمانی 24 ساعت از قرص بعد مصرف کنید. پس از پایان قرص های صورتی قرص های سفید را شروع کنید. معمولا شروع قاعدگی سه روز پس از اتمام قرص های صورتی می باشد. پس از پایان دارو (قرص سفید)، مصرف بسته جدید از دارو را به همان ترتیب شروع کنید.

بهترین قرص جلوگیری از بارداری ایرانی

بهترین قرص جلوگیری از بارداری در شیردهی

قرص جلوگیری از بارداری در شیردهی لاین استرنول یک مینی پیل پروژسترونی است. این قرص ضد بارداری نیز با افزایش غلظت ترشحات رحم، از رسیدن اسپرم به رحم پیشگیری می کند. قرص لاین استرنول بر مخاط داخلی رحم نیز اثر می گذارد و همچنین از تخمک گذاری ماهانه بانوان نیز پیشگیری می کند. درباره اثر بخشی آن در زنان شیرده، اگر همزمان با مصرف مداوم این قرص، تا 6 ماهگی به نوزاد خود شیر دهید نیز اثر بخشی آن تا 99% قطعی است. بسته های این قرص 28 عددی است که باید هر شب در ساعت مشخصی مصرف شود.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت واژن

بهترین قرص جلوگیری از بارداری در شیردهی

بهترین قرص ضد بارداری برای تنظیم پریود

بهترین قرص ضد بارداری برای تنظیم پریود بر اساس نظر پزشک برای شخص تعیین می شود. با این حال قرص ضد بارداری ال دی یکی از متدواولترین قرص های هورمونی است که به این منظور تجویز می شود. از آنجاییکه دارای مقادیر کمتر هورمون است و دوز پایین تری دارد، عوارض کمتری به دنبال خواهد داشت. اگر قصد تنظیم پریود به کمک قرص ال دی را دارید باید مصرف این قرص‌ را از روز ۵ تا ۷ سیکل ماهانه شروع کرده و مصرف را تا روزی که می‌خواهید قاعدگی به تعویق بیفتد، بدون وقفه ادامه دهید. با این روش معمولا قاعدگی با فاصله ۲ تا ۳ روز بعد از قطع مصرف قرص LD اتفاق خواهد افتاد.

نحوه مصرف قرص جلوگیری از بارداری

نحوه مصرف قرص جلوگیری از بارداری بسیار مهم است. این قرص ها باید هر روز یا هر شب مصرف شوند. الزامی وجود ندارد که سر ساعت معین این قرص ها مصرف شوند، اما بهتر است در یک محدوده زمانی مشخص باشد. چنانچه قرصهای ضد بارداری ترکیبی (OCP) در اولین روز سیکل مصرف شود، نیازی به روش پشتیبان برای پیشگیری در هفته اول نمی باشد، با این وجود چنانچه قرص را از روز دوم یا سوم سیکل شروع کردید، توصیه می شود در هفته اول مصرف قرص، از سایر روش های جلوگیری مانند کاندوم نیز استفاده شود. رابطه جنسی طی یک هفته منجر به بارداری نمی شود.

همچنین بخوانید: قرص فلوکونازول ۱۰۰ برای عفونت واژن

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با موضوع بهترین قرص جلوگیری از بارداری بدون عوارض و طریقه مصرف آن برای شما همراهان مفید بوده باشد. اگر جداً قصد بارداری ندارید برای مصرف دقیق تر بروشور دارو را به درستی مطالعه کرده یا اطلاعات کافی را از پزشک دریافت کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا