اندازه های کودکجدول اندازه گیری کودکانجدول سایز بندی کودکانجدول سایز لباس نوزادچگونه سایز لباس بچه را بفهمیمسایز بندی لباس کودکسایز لباس بچه گانهسایز لباس کودکسایز لباس کودک برای خرید اینترنتیسایزبندی لباس کودکلباس بچه گانه

راهنمای انتخاب و تخمین سایز لباس بچه گانه بدون پرو کردن

[ad_1]

انتخاب لباسی مناسب برای کودکان کار نسبتا دشواری است زیرا کودکان به سرعت رشد می کنند و سایز آن ها تغییر می کند همچنین برای اندازه گیری سایز لباس کودک قاعده کلی وجود ندارد و شما می توانید به کمک ترفندهایی سایز لباس فرزند خود را تخمین بزنید و به راحتی برای او لباسی مناسب را تهیه نمایید.

نحوه اندازه گیری سایز لباس بچه گانه

لباس های بچه گانه دخترانه و پسرانه در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشند و بهتر است شما از بین این مدل های متنوع با توجه به سایز فرزند خود ، لباسی با تن پوش و اندازه ای مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه راهنمای اندازه گیری سایز لباس بچه گانه را پیش رو خواهید داشت.

راهنمای اندازه گیری سایز لباس کودک

سایز لباس کودک را چگونه اندازه بگیریم ؟

اگر شما لباسی با سایز بزرگ را برای فرزند خود انتخاب نمایید آن لباس موجب شلخته و نامرتب به نظر رسیدن ظاهر فرزند شما می شود از این رو بهتر است در هنگام اندازه گیری سایز لباس کودک حساسیت لازم را به خرج دهید همچنین لباس ها با سایز کوچک باعث می شوند تا فرزند شما در هنگام پوشیدن آن ها احساس ناراحتی کند.

سایز لباس کودک

اغلب والدین برای اندازه گیری سایز لباس کودک خود به سن او نگاه می کنند در صورتی که سن به تنهایی نمی تواند معیاری مناسب برای انتخاب لباس باشد زیرا ممکن است قسمت هایی از بدن کودک به طور متناسب رشد نکرده باشند بنابراین بهتر است برای انتخاب لباس کودک قسمت هایی را اندازه گیری نمایید سپس به کمک اندازه های درج شده در راهنمای سایز لباس بچه گانه ، سایزی مناسب را انتخاب نمایید و بر اساس همان سایز لباس هایی با اندازه مناسب را برای فرزند خود تهیه نمایید.

راهنمای انتخاب سایز برای لباس بچه ها

راهنمای اندازه گیری بالاتنه برای لباس کودک

برای اندازه گیری قسمت بالاتنه لباس باید قد لباس و دور سینه و دور کمر و سرشانه و آستین ها را اندازه گیری نمایید همچنین بهتر است اندازه گیری از روی پوست انجام بگیرد و متر نواری به بدن فشار داده نشود تا اندازه ها به صورت دقیق تر باشند.

اندازه گیری بالاتنه کودک

برای اندازه گیری قد لباس باید متر نواری در بالاترین قسمت شانه قرار داده شود سپس متر را تا انتهای قسمتی که لباس قرار است بپوشاند را اندازه بگیرید.

متر نواری را به زیر بازوها ببرید و آن را از برجسته ترین قسمت سینه تا پشت شانه ها ببرید.

متر نواری باید در بین باریک ترین نقطه پایین دنده ها و بالای استخوان لگن قرار داده شود و این نقاط به دقت اندازه گیری شوند. توجه داشته باشید که متر نواری را نباید زیاد فشار دهید.

در حالی که دستان به صورت بسته در کنار بدن قرار دارند شما می توانید امتداد خطی که بین دست ها و بدن قرار دارد را از زیر بازوها اندازه بگیرید تا به شانه برسید و فاصله این قسمت را هم تا یقه اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری آستین ها از همان نقطه ای که قسمت عرض شانه را اندازه گیری کرده اید می توانید متر نواری را به سمت دست ها رها نمایید و تا روی مچ دست یا مقدرای پایین تر را اندازه گیری کنید.

سایز بالاتنه کودک

راهنمای اندازه گیری سایز شلوار کودک

برای بدست آوردن اندازه شلوار بچه گانه باید دور کمر و فاق و قد شلوار را اندازه گیری نمایید.

اندازه گیری سایز شلوار کودک

دور کمر را باید از قسمتی که ناف قرار دارد اندازه گیری نمایید.

برای اندازه گیری قد شلوار ابتدا نوار را روی کمر قرار دهید و آن را رها نمایید و تا قسمت پاشنه پاها را اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری دور باسن باید نوار را به دور برجسته ترین قسمت ببرید و آن قسمت را اندازه گیری نمایید.

اندازه گیری سایز شلوار بچه گانه

راهنمای اندازه گیری سایز لباس کودک از روی لباس

در صورت تمایل می توانید سایز لباس فرزندتان را از روی یکی از لباس هایش اندازه گیری نمایید. برای این منظور ابتدا لباس را روی سطحی صاف پهن نمایید سپس به کمک متر نواری قسمت های سینه و کمر را اندازه گیری کنید و عدد بدست آمده را ضربدر دو کنید. عرض شانه و اندازه آستین ها را اندازه گیری نمایید و برای اندازه گیری طول قد لباس نیز می توانید آن را آویزان کنید و از قسمت شانه تا انتهای لباس را اندازه گیری نمایید.

اندازه گیری اندازه قد لباس کودک

جدول سایز لباس کودک با توجه به سن

در کشور ایران برای سایز بندی لباس های نوزاد و بچه گانه اندازه های متداولی وجود دارد و شما می توانید با توجه به این اندازه ها و سن فرزندتان سایز لباس او را تخمین بزنید.

اندازه گیری سایز لباس برای بچه ها

جدول سایز شلوار کودک با توجه به سن

سایز شلوار دخترانه با پسرانه تفاوت زیادی ندارد و در ایران سایز شلوار برای کودکان از ۴۰ تا ۱۰۵ است و شما می توانید با توجه به سن فرزند خود سایز شلوار او را تعیین نمایید.

سایز لباس کودک

نکات طلایی که رعایت آن ها در انتخاب سایز لباس کودک مهم می باشد.

۱. کودکان رشد سریعی دارند از این رو بهتر است سایز لباس آن ها را یک سایز بزرگ تر انتخاب نمایید.

۲. شلوار بچه گانه تا دو سال باید در قسمت لگن دارای جای بیشتری داشته باشد تا بتوانید از پوشک به راحتی فرزند خود استفاده نمایید.

۳. اگر بعد از اندازه گیری بین دو سایز تردید داشتید بهتر است سایز بزرگ تر را انتخاب نمایید.

۴. سایز کودک را بهتر است هر شش ماه یک بار اندازه گیری نمایید همچنین اگر کودک شما رشد چشمگیری داشته است می توانید سایز او را مجددا اندازه بگیرید.

اندازه گیری سایز لباس بچه گانه

۵. اندازه سایز لباس دخترانه و پسرانه تا قبل از بلوغ یکسان می باشد.

۶. اگر شما تمایل دارید برای فرزند خود لباس به صورت آنلاین خریداری نمایید بهتر است سایز او را بدرستی اندازه گیری کنید.

۷. اگر لباسی که برای فرزند خود انتخاب می کنید دارای سایزی مناسب نباشد فرزند شما در هنگام پوشیدن آن لباس احساس راحتی نخواهد داشت.

اندازه گیری سایز لباس برای بچه ها

در این بخش از دنیای مد مجله آرگا با نحوه اندازه گیری سایز لباس بچه گانه در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به این مطلب بتوانید سایز لباس بالا تنه و شلوار فرزند خود را به راحتی اندازه گیری نمایید.

منبع: آرگــامــگ

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا