ترکیب رنگ دکوراسیوندکوراسیون داخلیدکوراسیون منزلراهنمای دکوراسیونرنگ در دکوراسیون

رنگ سبز نعنایی؛ آفتاب پرستی که خود را با هر سبک و رنگی هماهنگ می کند

[ad_1]

nowrooz

شاید رنگ سبز نعنایی شما را به یاد سرامیک ها و درهای چوبی خانه های قدیمی یا حتی یخچال های قدیمی و کاشی های حمام بیندازد. اما این ته رنگ روشن سبز یا بهتر است اینطور آن را توصیف کنیم تناژ بسیار ملایمی از فیروزه ای و سبز که همچون آفتاب پرستی می تواند خود را با هر فضا و سبکی نطبیق دهد توانسته به خوبی جای خود را در صنعنت مد و فشن و دکوراسیون تثبیت کند و به جایگاهی بالاتر از کاشی های حمام دست یابد. سبز نعنایی که به آن سبز بهاری نیز می گویند به عنوان یکی از خالص ترین رنگ های چرخه رنگی دقیقا در جایی میان رنگ سبز-آبی و سبز قرار دارد. این رنگ از ۶% قرمز، ۱۰۰% سبز و ۵۹.۶% آبی تشکیل می شود. سبز بهاری در مدل رنگی آر جی بی به عنوان یکی از سه رنگ اصلی به شمار می رود. تردید ندارم که با خواندن این مطلب نظر شما هم نسبت به سبز نعنایی که به هر فضا و سبکی تازگی و طراوات می بخشد، عوض خواهد شد.

دلیل محبوبیت سبز نعنایی؟

سبز نعنایی در طی یک سال اخیر یکی از کلمات پرجستجو گوگل بوده است که نشان دهنده طرفداران و محبوبیت زیاد این رنگ است. اما چرا؟ سبز نعنایی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگی دارد، آرامش و سرزندگی که این رنگ با خود به همرا می آورد می تواند تاثیرات روان درمانی داشته باشد. این رنگ در هر فضایی که استفاده شود به آن انرژی و حیات می بخشد. سبز نعنایی این قابلیت را دارد که بتوان آن را با بسیاری رنگ ها ست کرد رنگ هایی که حتی انتظارش را ندارید با سبز نعنایی ترکیب خوبی می سازند. بنابراین حتی تازه کارها نیز براحتی و بدون نگرانی می توانند از این رنگ در دکوراسیون هر فضایی استفاده کنند. سبز نعنایی رنگی است که به این زودی ها از آن خسته نمی شوید، با سبک ها و وسایل قدیمی و هم با سبک دکوراسیون و وسایل جدید و مدرن ست می شود و هیچ وقت هم از دور مد خارج نمی شود.

سبز نعنایی، رنگی هم زنانه و هم مردانه

از آنجایئکه سبز نعنایی با بیشتر رنگ ها هارمونی دارد و ترکیبی زیبا ایجاد می کند رنگی همه فن حریف به حساب می آید.کافی است این رنگ را در کنار رنگ زرد یا خاکستری-نقره ای ترکیبی اسپورت ایجاد می کند که هم برای پسران و هم دختران مناسب است. در کنار آبی یا نارنجی سیر ترکیبی ایجاد می شود که بیشتر مردانه است. پس نمی توان آن را رنگی دخترانه یا پسرانه دانست. بنابراین هم مردان و هم زنان می توانند از این رنگ آرامش بخش و در عین حال زنده و شاد استفاده کنند.

سبز نعنایی نماد چیست؟

سبز رنگ طبیعت، بهار و نماد تعادل و هارمونی است. سبز نشان دهنده زتدگی، رشد، تجدید حیات و تولد دوباره است. سبز کننده اعتماد به نفس، پول و ثروت، همدردی، محبت و خلاقیت را تداعی می کند و موجب تجدید قوا و بازیابی انرژی می شود. سبز می تواند پناهگاهی امنی برای فرار از زندگی مدرن و پراسترس امروزی باشد و احساس آرامش را دوباره به ما باز گرداند.سبز نعنایی رنگی شاد و زنده است که در حین سرزندگی، آرامش را برای هر فضایی به ارمغان می آورد. این رنگ به طور ناخودآگاه احساس شفقت، عشق و گذشت را در وجود ما برمی انگیزد.

نحوه ساخت رنگ سبز نعنایی

برای ساخت رنگ نعنایی فقط کافی است کمی رنگ پایه آبی و کمی رنگ پایه زرد را به میزان مساوی ترکیب کنید تا رنگ سبز حاصل شود. سپس کم کم رنگ سفید را با رنگ سبز ترکیب کنید تا روشن تر شود تا زمانی که رنگ نعنایی بدست آید. اگر رنگ حاصل خیلی به رنگ آبی نزدیک بود کمی رنگ زرد به آن اضافه کنید و اگر به اندازه لازم روشن نبود و به بیشتر به سبز نزدیک بود و تیره به نظر می آمد مقدار بسیار کمی آبی به آن اضافه کنید.

سبز نعنایی در دکوراسیون و در کنار سایر رنگ ها

از آنجایکه می توان ادعا کرد سبز نعنایی در جرگه رنگ های خنثی قرار دارد بنابراین می تواند با بسیاری از رنگ ها ترکیب زیبایی بسازد. بهترین کار در انتخاب رنگ ترکیبی با نعنایی این است که به حس و حالی که می خواهید ایجاد کنید توجه کنید و به چشمان خود اعتماد داشته باشید. فقط در دکوراسیون فضا از این نکته بسیار مهم غافل نشوید: جلوه ای که این رنگ به دکوراسیون هر فضایی می بخشد بسیار تحت تاثیر نور طبیعی قرار دارد که وارد فضا می شود. پس قبل از انتخاب خوب همه چیز را بررسی کنید.

سبز نعنایی و سیاه

ترکیب رنگی سبز نعنایی و سیاه در دکوراسیون محبوب ترین ترند دوره جنبش هنری آرت دکو و شادترین ترکیب رنگی سال ۲۰۱۷ بوده و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. این ترکیب یکی از جذاب ترین ترندهای رنگی سال بشمار می رود. کنتراست شدید و چشمگیر میان سبز نعنایی و سیاه باعث شده است که این دو در کنار یکدیگر به خوبی عمل کنند. همراهی این دو رنگ بیش از آنکه آرامش را به فضا تزریق کند دکوراسیونی پر جلال و جبورت و پرجلوه به شما عرضه می دارد. به راحتی می توانید سبز نعنایی و سیاه را در سبک های مدرن با استفاده از شیوه های جدید بکار ببرید و دکوراسیونی شیک و مد روز داشته باشید. مثلا دیوارها را به رنگ سبز نعنایی درآورید و از عناصر تاکیدی دکوراسیون را در رنگ سیاه انتخاب کنید یا از هر دو در جزئیات طراحی و وسایل تزئینی استفاده کنید. اضافه کردن رنگ های برنز و مسی و طلایی به این ترکیب رنگی فضایی گرم و صمیمی تر به شما ارائه خواهد داد و می توانید بدینوسیله تعادلی میان این دو رنگ نیز ایجاد کنید.

نمونه بسیار زیبایی از این ترکیب آشپزخانه ای با کف پوش چهارخانه سیاه و سفید و دیوار به رنگ سبز نعنایی

 نعنایی و سبز: هارمونی دلنشین

ترکیب سبز نعنایی در کنار سبز دکوراسیونی منوکروم ایجاد می کند. این ترکیب با ارائه طیف بسیارگسترده رنگ سبز که هریک مکمل دیگری است دست شما را در انتخاب باز می گذارد.

 نعنایی و صورتی ملایم: جذابیتی فرح بخش

سبز نعنایی در کنار صورتی ملایم (blush pink) ترکیبی حیرت آور می شود سردی رنگ سبز نعنایی در ترکیب با گرما و صمیمت رنگ صورتی ملایم تضاد رنگی جذاب و دوست داشتنی در فضا ایجاد می کند. سبز نعنایی و صورتی در دکوراسیون همان سرزندگی و طراواتشان در طبیعت را به دکوراسیون فضا نیز می بخشند. صورتی ملایم را در کنار تنالیته های مختلف سبز نعنایی قرار دهید تا ترکیب مورد پسند خود را پیدا کنید.

نعنایی و آبی: روشنی

سبز نعنایی در کنار آبی ترکیبی آسمانی و روحانی می سازد. این دو رنگ به هم مرتبط هستند و بدون هیچ مشکلی در نار یکدیگر جای می گیرند سبز بازتابی از طبیعت و آبی تداعی کننده دریا است. این دو در کنار یکدیگر آرامش فراوانی و بی نظیری را در فضای دکوراسیون تزریق می کند.

نعنایی و خاکستری:

ترکیب سبز نعنایی با خاکستری نیز ترکیبی باشکوه است. می توانید از خاکستری به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون استفاده کنید و المان هایی در رنگ سبز نعنایی به آن اضافه کنید. رنگ خاکستری روشن در این ترکیب، دکوراسیونی ملایم تر و لطیف تری را به شما هدیه خواهد کرد.

نعنایی و سفید:

سبز نعنایی در کنار سفید تقریبا دکوراسیونی ایجاد می کند. فضایی به شما می دهد که در آن احساس آسودگی و آرامش می کنید. در این ترکیب رنگی فرقی نمی کند که کدام رنگ را به عنوان رنگ اصلی و پس زمینه پالت رنگی دکوراسیون خود استفاده کنید. ترکیب سبز نعنایی و سفید حس و حال تابستان را با خود به فضا می آورد.

نعنایی و رنگ های براق

ترکیب سبز نعنایی با عناصر و المانهای دکوراتیو مسی، رز گلد و طلایی در دکوراسیون نیز بی نظیر می شود. نعنایی با نقره و کروم نیز عالی است اما مسی و طلایی گرما نسبت به نقره ای و کروم و صمیمیت بیشتری به دکوراسیون می بخشند برای دکوراسیون فضای عروسی ها سبز نعنایی در کنار طلایی یا نقره ای فوق العاده جشمگیری را می سازد که چشم ها را به خود خیره می کند

نعنایی و قرمز یا حتی مرجانی

شاید باور نکنید اما می توانید از قرمز یا مرجانی نیز در ترکیب با سبز نعنایی استفاده کنید. قرمز و مرجانی انرژی زیادی را در فضا به جریان می اندازند. این رنگ ها در کنار سبز نعنایی فضای با پالت رنگی پرانرژی و سرزنده ایجاد می کنند و می تواند ایده ای بسیار مناسب برای اتاق کودکان باشد. (مرجانی یا نارنجی یا قرمز در ترکیب با سبز نعنایی حس و حال رنگارنگی میوه ها را روی درختان سبز تداعی می کنند.).

نعنایی و بنفش

در ترکیب رنگ سبز نعنایی و بنفش از نعنایی به عنوان رنگ اصلی و پس زمینه استفاده می شود. با این ترکیب که اگر با انتخاب درست عناصر در این رنگ ها اجرا شود، علاوه بر دکوراسیونی مدرن، فضای پویا و جذابی خواهید داشت.  خلاصه آنکه نعنایی با رنگ های بسیار هارمونی دارد و این انتخاب کاملا به سلیقه شما بسنگی..

آیا سبز نعنایی حالا حالا محبوب می ماند؟

اکنون سبز نعنایی رنگی ترند است و اینطور بنظر می آید که با خیال راحت آمده است تا برای مدت طولانی بماند. رنگی دوست داشتنی است که هرگز از مد نمی افتد. اما اگر اولین بار است که می خواهید از این رنگ استفاده کنید بهتر است زیاده روی نکنید مثلا اگر فکر می کنید که اگر دیوارها را به رنگ سبز نعنایی درآورید یا و مبلمانی به رنگ سبز نعنایی تهیه کنید کمی زیاده روی است و جرات این کار را ندارید. با عناصر  و المان های کوچک مثل کوسن ها شروع کنید و این رنگ را به دکوراسیون خود تزریق کنید. آنها نیز با کوچکی خود می توانند سرزندگی و طراوت نعنایی را برای فضای دکوراسیون به ارمغان بیاورند.اما  در نهایت مهم این است رنگ و سبکی را انتخاب کنید که دوست دارید و خیلی خود را درگیر ترند نکنید.

نکاتی که باید در صورت استفاده از سبز نعنایی در دکوراسیون به آن توجه کنید

۱. از سبز نعنایی در فضایی استفاده کنید که نور طبیعی به آن وارد می شود. این رنگ نور را منعکس می کند و فضا را روشن تر نشان می دهد

۲. حتما از یراق آلات و لوازم برنجی، مسی، طلایی.. در دکوراسیونی با سبز نعنایی استفاده کنید. این رنگ ها از سردی رنگ نعنایی می کاهند و گرما و صمیمت بیشتری به فضا می بخشند.

۳. حتما در کنار سبز نعنایی از المان ها و عناصر تاکیدی در رنگ های گرم استفاده کنید. زیرا سبز نعنایی رنگی بسیار سبک و زنده است و برای ایجاد تعادل به وجود رنگ هایی گرم و تیره در اطرافش نیاز دارد.

۴. می توانید از نعنایی در دکوراسیون به عنوان جایگیزنی برای رنگ های خنثی استفاده کنید سبز نعنایی رنگی روشن، ملایم و آرامش بخش است و می تواند همان تاثیر رنگ خنثی را در فضا ایجاد کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا