دسته‌بندی نشده

روش‌های ساده و کاربردی برای پوست کندن راحت «انبه» + فیلم و تصاویر

[ad_1]

به گزارش جویاخبر، مانگو یا همان انبه از دسته میوه های تابستانی است که دارای موادبسیار غنی  و مفید برای بدن است. در نگاه اول شاید به نظر پوست کندن انبه کار ساده ای به نظربیاید، اما بعد از شروع به پوست کندن مایع غلیظ آن خارج می شود که کار را سخت می کند با روشی آسان می توان این میوه را از هسته بزرش جدا کرد. دراین مطلب سعی داریم روش های مختلفی را با فیلم و تصاویربه شما نشان دهیم.

نحوه پوست کنده انبه به روش برشی و تکه ای

 

انبه را با دست غیر اصلی نگه دارید و با دست اصلی چاقو را بگیرید .  انبه را به ۳ قسمت برش دهید . ۲ تکه گوشتی و ۱ تکه حاوی هسته بدست می آید . انبه دارای هسته تختی به اندازه ۲ سانتی متر در وسط خود است که نمیتوانید آن را برش داد.

 

 

 

 

مانند شکل زیر انبه را به صورت عمودی و افقی برش بزنید . به مربع های ۱٫۵ سانتی برش خورده شود . پوست را برش نزنید و فقط تا نزدیکی آن ببرید .

 

 

 

 

از پشت پوست انبه را همانند شکل زیر فشار دهید . انگشتان خود را پشت و دور انبه گذاشته و آن را بر عکس کنید ، بعداز انجام این کار انبه شبیه به جوجه تیغی می‌شود . به همین دلیل اسم این روش را جوجه تیغی گذاشته اند .

 

 

 

با یک چاقو گوشت انبه را از پوست آن جدا کنید . میتوانید با یک چاقو به سادگی گوشت میوه را جدا کنید و یا آن را به همان صورت میل کنید .

 

 

 

هسته انبه را در بیاورید . انبه را روی تخته گذاشته و آرام آرام دور هسته را برش دهید . پیدا کردن هسته انبه مقداری سخت میباشد . هسته انبه بیضی شکل میباشد .

 

 

 

نحوه پوس کندن انبه با کمک یک گیره

 

 

بعد از پوست کندن کامل انبه، ۲ عدد نگه دارنده به سر و ته انبه فرو کنید. از نگه دارنده بلال و یا هر وسیله مشابهی که بتواند در انبه فرو رود و آن را نگه دارد میتوانید استفاده کنید. اینکار برای جلوگیری از لیز خوردن انبه در هنگام برش دادن میباشد.

 

 

 

دور تا دور انبه را با چاقو مانند شکل ببرید . انبه دارای قسمت گوشتی و هسته میباشد . با توجه به مقدار فرورفتن چاقو در انبه میتوانید این نواحی را تشخیص دهید .

 

 

 

 

همانند شکل زیر با برش های عرضی گوشت انبه را جدا کنید . با برش های عرضی تمام گوشت انبه را به راحتی جدا کرده تا در انتها فقط هسته آن باقی بماند

 

 

 

 

منبع:شهرآرانیوز

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا