آسمان خراشاخبار کوتاهبرجتصاویرتکنولوژیدبیدسته‌بندی نشدهگردشگریویدیو

ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات

[ad_1]

شاید تا حالا تصاویر عملیات ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات را دیده باشید. این سازه عظیم و زیبا هم‌اکنون رونمایی شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات به خودی خود، آنقدر هیجان‌انگیز است که بتواند به صدر اخبار شبکه‌های اجتماعی راه یابد. دُبی که حالا دیگر بیایانی سوت و کور نیست، به مقر اصلی هرنوع فعالیتی از تجارت گرفته تا ساخت سازه‌های متنوع و بزرگ و حتی تفریحی و غیره بدل شده است.

تاکنون شاهد رونمایی از برج‌های عظیمی مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان) در این کشور بوده‌ایم، حتی شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر بوگاتی و مرسدس بنز نیز در این کشور بنای اختصاصی خود را ساخته‌اند. حال در آخرین نمونه از برج‌سازی در دبی، برج معلقی در بین دو برج وان زعبیل ساخته شده که در اصل این دو برج را به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: برج وان زعبیل دبی رکورد گینس را شکست ؛ [+فیلم]

ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات

شهر دبی با فراوانی آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده شناخته می‌شود، اما برج وان زعبیل دبی، که به تازگی به اتمام رسیده و توانسته رکورد گینس را نیز بشکند، بدون شک حتی در میان دیگر آسمان‌خراش‌ها چیز دیگریست.

نیو اطلس گزارشی از طراحی و امکاناتی که برج وان زعبیل دبی با آن تجهیز شده منتشر کرده که نشان می‌دهد این پروژه از دو برج مجاور تشکیل شده که یک پل افقی آنها را بهم متصل می‌کند.

‎ارتفاع دو برج وان زعبیل دبی به ترتیب ۲۳۵ متر و ۳۰۵ متر بوده و دارای فضاهای مسکونی، اداری و یک هتل است. این دو ساختمان بر روی یک ساختمان سکویی با سقف سبز قرار دارند.

ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات

‎برج وان زعبیل دبی

پروژه به واسطه بخش افقی خود که به نام «لینک» شناخته می‌شود، به دو برج در ارتفاع ۱۰۰ متری بالای یک بزرگراه شلوغ تکیه داده است. این لینک با طول ۲۳۰ متر و بخش کنسول ۶۶ متر، شامل یک استخر شنا با منظره برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، در بالای خود است. این بخش افقی علاوه بر دسترسی به هر دو ساختمان، فضای داخلی بدون ستون، دید بیشتری به چشم‌انداز شهر دارد و شامل رستوران‌ها و استراحتگاه‌ها نیز می‌شود.

‎طراح این برج، توضیح داده که «تیر کنسول ۶۶ متری لینک اکنون به عنوان طولانی‌ترین تیر طره‌ای جهان شناخته می‌شود و به بازدیدکنندگان احساس شناوری در هوا را القا می‌کند. این لینک از یک سیستم ساختار لوله‌ای بیرونی قوی با اعضای فولادی اصلی آن که به صورت شبکه‌ای الماسی چیده شده‌اند، برای به حداقل رساندن پیچش و ایجاد فضای داخلی بدون ستون به هم پیوسته ایجاد شده است

علاوه بر ثبت رکورد گینس برای بلندترین تیر طره‌ای جهان، این ساختمان یکی از «سنگین‌ترین بلند کردن‌ها» را نیز در منطقه به ثبت رسانده. نخستین بخش لینک با وزن تقریبی ۸۵۰۰ تن در یک دوره ۱۲ روزه در ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین بلند شد. سپس نوک کنسول باقی‌مانده با وزن ۹۰۰ تن، در چهار روز دوم بلند و متصل شد. این اتصال بین دو برج نه تنها ایمنی را افزایش داده بلکه نوسانات ناشی از باد را کاهش می‌دهد، که یک چالش معمول در ساختمان‌های بلند است.

ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات

وان زعبیل تنها ساختمانی نیست که بخش افقی را در طراحی خود جای داده است؛ پیش از این موشه سفدی، ساختمان‌‌هایی مانند «رافلز سیتی چونگ کینگ» و «مارینا بی سندز» را به این شکل طراحی کرده است. این پروژه همچنین به منظور صدور گواهینامه ساختمان سبز نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این برج زیبا و خاص چیست؟ به نظر شما امارات چگونه به این حجم از موفقیت رسیده است که می‌تواند دنیا را به سمت خود جدب کند؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا