دسته‌بندی نشده

ساعت باز شدن بازار‌های مالی جهانی به وقت تهران + جدول

[ad_1]

به گزارش جویاخبر، یکی از نکات مهم برای معماله گری، توجه به زمان و ساعات کار بازارهای جهانی است. بازارهای جهانی از روز دوشنبه 01:30 بامداد تا روز شنبه 01:30 بامداد به وقت تهران و بصورت ۲۴ ساعته یعنی ۵ روز کاری مشغول فعالیت هستند.

لیست بورس های اصلی:

بورس نیویورک (آمریکا)
بورس سیدنی (استرالیا)
بورس لندن(انگلیس)
بورس فرانگ فورت (آلمان)
بورس هنگ کنگ (هنگ کنگ)
بورس توکیو (ژاپن)

این بازار از بورس سیدنی واقع در استرالیا آغاز می شود و با بورس نیویورک واقع در آمریکا پایان می یابد. درواقع هدف این است که بتواند بصورت ۲۴ ساعته باز باشد، پس از کشوری به کشوری دیگر منتقل می شود تا بتواند بی وقفه باز باشد.
با بسته شدن هر بازار، بازار دیگر کار خود را آغاز می کند و در برخی ساعات نیز این بازارها بطور همزمان کار می کنند. بطور تقریبی ۷۰ درصد حجم تبادلات در هنگامی اتفاق می افتد که بازار نیویورک و اروپا بصورت همزمان فعالیت می کنند و باز هستند. لذا در این مقاله قصد داریم بازارهای مهم جهانی یا فارکس و ساعات کار بازارهای جهانی را بررسی کنیم.
ازآنجایی که در بسیاری از کشورها ساعت تغییر می کند، زمان آغاز و پایان بازار در ماه های زمستان و تابستان تفاوت دارد. در جدول زیر، ساعات کار بازارهای جهانی یعنی ساعات شروع و پایان بازه های اصلی معاملات بین المللی به وقت تهران ذکر شده است.

 












تابستان

زمستان

شهر

بازشدن

بسته شدن

بازشدن

بسته شدن

 

03:30

09:30

04:30

10:30

سیدنی استرالیا

04:30

10:30

04:30

10:30

توکیو ژاپن

06:00

12:30

06:00

12:30

هنگ کنگ

10:30

19:00

11:30

20:00

فرانکفورت آلمان

10:30

19:00

11:30

20:00

لندن انگلیس

17:00

23:30

18:00

00:30

نیویورک آمریکا

6:00

11:30

6:00

11:30

شانگهای

 

برای اطلاع دقیق از زمان باز و بسته شدن بازارهای جهانی یا فارکس میتوانید از وب سایت market24hclock.com استفاده کنید .

بهترین زمان برای معامله جفت ارزهای فارکس:

اولین بازاری که باز میشود بازار سیدنی استرالیا و آخرین بازاری که بسته می شود بازار بزرگ نیویورک در آمریکا است.
زمان هایی که دو بازار باهم باز باشند و در حال فعالیت معمولا بازار روند بهتری دارد و دانستن زمان باز و بسته شدن بازار های مالی برای یک معامله گر امری ضروری است.
معمولا در زمان بازار لندن و بازار نیویرک بیش ترین نقدینگی موجود در بازار است که از ساعت حدود 10:30 به وقت ایران با بازار لندن آغاز و تا حدود ساعت 23:30 به وقت ایران می باشد. در این بین زمانی که هردو بازار فعالیت میکنند بهترین تایم معامله می باشد که بیش از 70% نقدینگی بازار فارکس است.

بهترین زمان برای معاملات طلا:

بهترین زمان برای معامله طلا XAU/USD بین ساعت های ۷:۰۰ الی ۱۷:۰۰ به وقت لندن یا ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به وقت ایران است. دلیل اینکه این بازه زمانی برای معامله طلا مناسب است این واقعیت است که در این بازه بیشترین نوسان در بازار بوجود می آید و موقعیت خوبی برای ترید کردن و کسب سود از بازار است. در این ۱۰ ساعت می توان ۱۰۰ الی ۱۵۰ پیپ سود از معامله XAUUSD کسب کرد.

بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال:

بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین BTC/USD نیز همانند طلا بین ساعت های ۷:۰۰ الی ۱۷:۰۰ به وقت لندن یا ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به وقت ایران است. دلیل اینکه این بازه زمانی برای معامله بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مناسب است نوسانات بیشتر این ارزها در بازار است که موقعیت خوبی برای ترید کردن و کسب سود از ارزهای دیجیتال را بوجود می آورد است. بطورکلی، نوسانات ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از جفت ارزهای رایج و طلا است. بنابراین هنگام معامله آنها در معرض ریسک های بیشتری قرار خواهید داشت.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا