ترفند کنترل خشمخشمروش کنترل خشمسلامت

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

[ad_1]

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی راههای کنترل خشم بپردازیم. خشم یک احساس طبیعی است و زمانی که به شما کمک می‌کند از پس مسائل یا مشکلات برآیید، چه در محل کار و چه در خانه، می‌تواند یک احساس مثبت باشد.

با این حال، اگر عصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان یا حتی درگیری فیزیکی شود، می تواند مشکل ساز شود.

کنترل خشم برای کمک به شما برای جلوگیری از گفتن یا انجام کاری که ممکن است پشیمان شوید، مهم است. قبل از تشدید عصبانیت، می توانید از استراتژی های خاصی برای کنترل خشم مانند کنترل خشم با ورزش استفاده کنید.


موارد پیشنهادی


در اینجا 25 راه برای کنترل خشم آورده شده است :

1. شمارش معکوس

تا 10 شمارش معکوس کنید. اگر واقعاً عصبانی هستید، از 100 شروع کنید. در مدت زمانی که برای شمارش طول می کشد، ضربان قلب شما کاهش می یابد و احتمالاً عصبانیت شما فروکش می کند.

2. یک نفس بکشید

تنفس شما کم عمق تر می شود و با عصبانیت سرعت می گیرد. عصبانیت خود را با نفس های آهسته و عمیق از بینی و بازدم برای چند لحظه از دهان خود معکوس کنید.

3. بروید و در اطراف قدم بزنید

قدم زدن می تواند به آرام کردن اعصاب شما و کاهش خشم کمک کند. پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید یا چند توپ گلف بزنید. هر چیزی که باعث پمپاژ اندام شما شود برای ذهن و بدن شما مفید است.

4. عضلات خود را شل کنید

آرامش پیشرونده عضلانی از شما می‌خواهد که گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف بدن خود را به آرامی منقبض کرده و به آرامی شل کنید. همانطور که تنش می کنید و رها می کنید، نفس های آهسته و عمدی بکشید.

5. یک کلمه آرام کننده را تکرار کنید

کلمه یا عبارتی را پیدا کنید که به شما کمک کند آرام و تمرکز مجدد داشته باشید. وقتی ناراحت هستید این کلمه را بارها و بارها با خودتان تکرار کنید. «آرام باش»، «آرام باش، و «شیطون داره قولت میزنه» همگی مثال‌های خوبی هستند.

6. کشش

رول گردن و رول شانه نمونه‌های خوبی از حرکات غیر شدید یوگا هستند که می‌توانند به شما در کنترل بدن و مهار احساساتتان کمک کنند.

7. فرار ذهنی

وارد یک اتاق ساکت شوید، چشمان خود را ببندید و تمرین کنید که خود را در یک صحنه آرامش بخش تجسم کنید. تمرکز بر جزئیات در صحنه خیالی: آب چه رنگی است؟ ارتفاع کوه ها چقدر است؟ صدای جیر جیر پرندگان چگونه است؟ این تمرین می تواند به شما کمک کند در میان خشم آرامش پیدا کنید.

8. چند آهنگ پخش کنید

بگذارید موسیقی شما را از احساساتتان دور کند. هدفون قرار دهید یا آن را به سمت ماشین خود بیرون بیاورید. موسیقی مورد علاقه خود را به صدا درآورید و زمزمه کنید، بپیچید یا خشم خود را از بین ببرید.

9. صحبت را متوقف کنید

هنگامی که شما بخار می کنید، ممکن است وسوسه شوید که کلمات خشمگین را به زبان بیاورید، اما احتمال آسیب رساندن این کلمات به شما بیشتر از فایده آنها است. وانمود کنید که لب‌هایتان چسبیده هستند، درست مثل دوران کودکی. این لحظه بدون صحبت به شما زمان می دهد تا افکار خود را جمع آوری کنید.

10. تایم اوت بگیرید

به خودتان استراحت بدهید دور از دیگران بنشینید در این زمان آرام، می توانید رویدادها را پردازش کنید و احساسات خود را به حالت خنثی برگردانید. حتی ممکن است این زمان دوری از دیگران آنقدر مفید باشد که بخواهید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

11. اقدام کنید

انرژی عصبانی خود را مهار کنید. یک کار خوب برای دیگری انجام دهید. انرژی و احساسات خود را روی چیزی که سالم و سازنده است بریزید.

12. در دفتر خود بنویسید

آنچه را که نمی توانید بگویید، شاید بتوانید بنویسید. آنچه را که احساس می کنید و چگونه می خواهید پاسخ دهید یادداشت کنید. پردازش آن از طریق کلام نوشتاری می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و رویدادهایی را که منجر به احساسات شما می شود ارزیابی کنید.

13. فوری ترین راه حل را پیدا کنید

ممکن است از این که فرزندتان دوباره اتاقش را به هم ریخته است، عصبانی شوید. پیشنهاد می کنیم در اتاقش را ببندید. می توانید به طور موقت به خشم خود پایان دهید و آن را از دید خود دور کنید. در هر شرایطی به دنبال وضوح مشابه باشید.

14. پاسخ خود را تمرین کنید

با تکرار آنچه می خواهید بگویید یا اینکه چگونه در آینده به مشکل برخورد خواهید کرد، از طغیان جلوگیری کنید. این دوره تمرین به شما زمان می دهد تا چندین راه حل ممکن را نیز بازی کنید.

15. تابلوی ایست را مجسم کنید

نماد جهانی برای توقف می تواند به شما کمک کند هنگام عصبانیت آرام شوید. این یک راه سریع برای کمک به شما در تجسم نیاز به توقف خود، اعمالتان و دور شدن از لحظه است.

16. روال خود را تغییر دهید

اگر رفت و آمد آهسته شما به محل کار شما را قبل از نوشیدن قهوه عصبانی می کند، مسیر جدیدی پیدا کنید. گزینه هایی را در نظر بگیرید که ممکن است بیشتر طول بکشد اما در نهایت شما را کمتر ناراحت می کند.

17. با یک دوست صحبت کنید

در حوادثی که شما را عصبانی کرده اند، زیاد غرق نشوید. با صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد و حامی که احتمالاً می تواند دیدگاه جدیدی ارائه دهد، به خودتان کمک کنید تا آنچه را که اتفاق افتاده است پردازش کنید.

18. بخندید

هیچ چیز به اندازه یک روحیه خوب، خلق و خوی بد را تغییر نمی دهد. خشم خود را با جستجوی راه هایی برای خندیدن پراکنده کنید، خواه بازی با بچه هایتان یا تماشای فیلم طنز باشد.

19. شکرگزاری را تمرین کنید

زمانی که به نظر می رسد همه چیز اشتباه است، لحظه ای روی آنچه درست است تمرکز کنید. درک اینکه چقدر چیزهای خوبی در زندگی دارید می تواند به شما کمک کند خشم را خنثی کنید و شرایط را تغییر دهید.


موارد پیشنهادی


20. یک تایمر تنظیم کنید

اولین چیزی که هنگام عصبانیت به ذهنتان می رسد، چیزی نیست که باید بگویید. قبل از پاسخ دادن به خود زمان مشخصی بدهید. این زمان به شما کمک می کند آرام تر و مختصرتر باشید.

21. نامه بنویسید

برای شخصی که شما را عصبانی کرده است نامه یا ایمیل بنویسید. سپس، آن را حذف کنید. اغلب، ابراز احساسات به شکلی تنها چیزی است که می خواهید، حتی اگر در چیزی باشد که هرگز دیده نمی شود.

22. تصور کنید که آنها را ببخشید

یافتن شجاعت بخشیدن کسی که به شما ظلم کرده است مهارت عاطفی زیادی می طلبد. اگر نمی‌توانید تا این حد پیش بروید، حداقل می‌توانید وانمود کنید که آنها را می‌بخشید و احساس می‌کنید عصبانیتتان از بین می‌رود.

23. همدلی را تمرین کنید

سعی کنید در کفش های طرف مقابل راه بروید و وضعیت را از دید او ببینید. وقتی داستان را تعریف می کنید یا وقایع را همانطور که آنها می دیدند دوباره زنده می کنید، ممکن است درک جدیدی به دست آورید و کمتر عصبانی شوید.

24. عصبانیت خود را ابراز کنید

گفتن احساستان اشکالی ندارد، به شرطی که آن را به روشی درست مدیریت کنید. از یک دوست مورد اعتماد بخواهید که به شما کمک کند تا در پاسخ آرام پاسخگو باشید. تندخویی و طغیان‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند، اما گفتگوی بالغانه می‌تواند به کاهش استرس و کاهش خشم شما کمک کند. همچنین ممکن است از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

25. یک کار خلاقانه پیدا کنید

خشم خود را به یک تولید ملموس تبدیل کنید. وقتی ناراحت هستید، نقاشی، باغبانی یا شعر نوشتن را در نظر بگیرید. احساسات رموز قدرتمندی برای افراد خلاق هستند. از احساسات خود برای کاهش خشم استفاده کنید.

نتیجه گیری

خشم یک احساس عادی است که هر کسی هر از گاهی آن را تجربه می کند. با این حال، اگر متوجه شدید که خشم شما به پرخاشگری یا طغیان تبدیل می شود، باید راه های سالمی برای مقابله با خشم پیدا کنید.

اگر این نکات کمکی نکرد، با یک روانشناس صحبت کنید. یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا کاهش خشم و افزایش مسائل عاطفی را تمرین کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا