دسته‌بندی نشده

صعود بورس پایتخت رکورد ۴ ماهه را شکست

[ad_1]

به گزارش جویاخبر، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز بار دیگر صعود کرد و با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید.

 

صعود بورس پایتخت رکورد ۴ ماهه را شکست

رشد شاخص‌های بازار سهام

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود ۷ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۳۹۵ واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم ۳۸۶ هزار و ۴۷۷ واحد ایستاد. رشد ۴ هزار و ۳۹۵ واحدی بیشترین رشد شاخص هم وزن در ۹۴ روز کاری گذشته از ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ به این سو است.

همچنین شاخص کل فرابورس ۹۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

 

صعود بورس پایتخت رکورد ۴ ماهه را شکست

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۳۱۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۲۷ نماد بورسی و ۸۸ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۳۹ نماد کاهش قیمت داشتند که ۹۱ نماد بورسی و ۴۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

 

 

ورود پول حقیقی

 

در سومین روز کاری هفته ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۵۷ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) و اخابر (مخابرات ایران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 

 

 

لیدر‌های بازار

 

امروز نماد‌های «تاپیکو»، «شپنا» و «فملی» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «شستا»، «نوری» و «شفارس» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس ولکار صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فتوسا و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

 

افزایش ارزش صف‌های خرید

 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۶۲ درصد افزایش یافت و در رقم ۴۹۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲ درصد افزایش یافت و ۷۳۴ میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف خرید ۱۴۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نماد‌های شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وسینا (بانک سینا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۳ میلیارد تومانی داشت. پس از ثنوسا، غدام (خوراک دام پارس) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و بیشترین صف فروش را داشتند.

 

 

رشد ارزش معاملات

 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه ۱۷۸ درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به معاملات اوراق مشارکت اختصاص دارد که ۶۶ درصد ارزش معاملات کل بازار را تشکیل می‌دهد.

همچنین ارزش معاملات خرد با رشد ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

 

 

 

شپنا و کرمان رکورد داران معاملات بورس

 

در معاملات امروز نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۰۹ میلیارد تومان بود.

 

پس از شپنا، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد فولاد و نوری در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز کرمان با تعداد ۶۸۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۰۸ سهم در صدر قرار گرفته است. خپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وسکرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 

 

صعود بورس پایتخت رکورد ۴ ماهه را شکست

 

منبع:اقتصادنیوز

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا