شیرینی

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو با بافت عالی و دستور مرحله ای

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو الان که فصل آلبالو هست دست به کار بشید و از این کاپ کیک های خوشمزه رو درست کنید.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

مواد لازم برای پخت کیک آلبالو چیست؟

آلبالو : یک لیوان

آرد : ۲ لیوان

بکینگ پودر : یک و نیم ق م

تخم مرغ : ۳ عدد

شکر : ۲ لیوا

ماست : نیم لیوان

روغن : نیم لیوان

شربت آلبالو : نیم لیوان غلیظ

وانیل : نصف قاشق چایخوری

نمک : به اندازه لازم

photo 2019 06 19 00 54 53 450x445 - طرز تهیه کاپ کیک آلبالو با بافت عالی و دستور مرحله ای

مراحل و طرز تهیه کاپ کیک آلبالو :

ابتدا آلبالو ها را شسته و هسته آن ها را جدا می کنیم و داخل یک ظرف مناسب میریزیم و روی آن نصف لیوان شکر می ریزیم. سپس آن را روی حرارت قرار داده می گذاریم 12 دقیقه روی حرارت بماند.

وقتی آب آلبالو غلیظ شد ظرف را از روی حرارت بر می داریم و بعد آلبالو ها را آبکش می کنیم. سپس هم آلبالو ها را و هم اب آلبالو را در دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شوند.

این کار برای این است که آلبالو ها در کیک پخته شده طعم ترشی ندهند. بعد بیکینگ‌ پودر و نمک و آرد را دو بار الک کنید . تخم مرغ ها و وانیل و بقیه شکر رو 7 دقیقه با همزن برقی هم میزنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

بعد نوبت به ماست می رسد نیم لیوان ماست را اضافه می کنیم. سپس روغن و در پایان آب آلبالو های که گذاشته بودیم خنک شود را اضافه می کنیم .آرد الک شده رو کم کم اضافه می کنیم و کمی با قاشق هم میزنیم.

در آخر هم آلبالو های پخته رو اضافه می کنیم و کمی با مواد ترکیب می کنیم. بعد فر را می گذاریم چند دقیقه ای گرم شود. بعد قالب های دایره شکل را انتخاب می کنیم و ته آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم و بعد مواد را داخل قالب می ریزیم.

و بعد حدود 45 دقیقه در فر قرار می دهیم. برای آخر کار هم می توانید آلبالو تازه یا پخته شده به همراه خامه روی کیک بریزید و بعد آن را میل کنید.

نوش جان

پیشنهاد سردبیر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا