اخباردسته‌بندی نشده

اطلاعیه کامل ثبت‌نام جانبازان برای خودروهای وارداتی

[ad_1]

در این پست از مجله اینترنتی جیران با اطلاعیه کامل ثبت‌نام جانبازان برای خودروهای وارداتی در خدمت شما عزیزان هستیم. از روز چهارشنبه مورخه چهارم بهمن ماه سال 1402، ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای جانبازانی که مشمول این طرح هستند آغاز شد است و این افراد می‌توانند طبق زمانبندی اعلام شده ظرف ٩ روز، برای ثبت‌نام خودروی وارداتی مورد نظر خود اقدام کنند.

به گزارش سایت ایسنا و مطابق با اعلام،  زمان‌بندی ثبت‌نام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد برای خرید خودروی وارداتی آغاز شده است که بر اساس آن و طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی می‌توانند با مراجعه به سایت Janbazan.saleauto.ir از روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه نسبت به ثبت‌نام و انتخاب خودرو وارداتی مورد نظر خود اقدام کنند.

در این اعلام تاکید شده است که هدف از این ثبت‌نام اولیه، برنامه‌ریزی واردات و زمان‌بندی تحویل خودرو است و جانبازان مشمول طی  ۹ روز (البته طبق زمانبندی و به تفکیک) برای ثبت‌نام فرصت خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه‌ای که دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیرامون واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر منتشر کرده است، چهارم و پنجم بهمن‌ ماه جانبازان ۷۰ درصد ویژه، ششم و هفتم بهمن‌ ماه سایر جانبازان ۷۰ درصد و روزهای هشتم و نهم بهمن‌ ماه جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور، ثبت‌نام‌ خود برای خودروهای وارداتی را انجام دهند.

گفتنی است در نهایت روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه (سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته آینده) مجدد، سامانه برای کلیه جانبازان واجد شرایط بازگشایی خواهد شد تا چنانچه فردی از مشمولان از ثبت‌نام جامانده یا قصد ویرایش دارد، اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.

شایان ذکر است که به منظور انجام ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده خودرو، سامانه ثبت‌نام برای جانبازان مشمول از چهارم بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود؛ در مرحله اول برای جانبازان مشمول، اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک صورت خواهد گرفت.

همانطور که اشاره شد، ثبت‌نام جانبازان در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو به ترتیب از تاریخ چهارم تا پنجم برای سطح یک و از تاریخ ششم تا هفتم  برای سطح دو و از تاریخ هشتم تا دهم بهمن‌ماه برای مشمولین سطح سه انجام می‌شود.

پس از آن، سایت سامانه به مدت سه روز (طی ١٠ تا ١٣ بهمن ماه) جهت ویرایش ثبت‌نام و انتخاب خودروهای وارداتی، برای جانبازان مشمول فعال خواهد شد؛ جانبازان الزاماً در زمان‌بندی تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه خواهند بود.

بدیهی است انجام ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است که در اطلاعیه دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان شده است که «درصورتیکه جانبازی بعد از تاریخ دوم دی ماه 1391  (لازم الاجرا شدن قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ (خودرو داخلی یا خارجی) بهره‌مند شده باشد، مشمول دریافت خودروی وارداتی نخواهد بود؛  چنانچه در طی فرآیند ثبت‌نام و انتخاب خودرو مشخص شود که جانباز مشمول، از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده است، از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا