ابزار گوگلاخبار تکنولوژیاخبار کوتاهتکنولوژیدسته‌بندی نشدهشرکت هاگوگلموسیقیهوش مصنوعیهوش مصنوعی گوگل

همکاری گوگل و بزرگترین شرکت موسیقی جهان برای مقابله با جعل موسیقی با هوش مصنوعی

[ad_1]

گوگل در حال مذاکره با بزرگترین شرکت موسیقی جهت تولید صدا و مقابله با جعل موسیقی با هوش مصنوعی است تا در این راستا با مجوز فعالیت کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، گوگل آلفابت و یونیورسال موزیک مشغول مذاکره جهت دریافت مجوز صدا و ملودی هنرمندان برای آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، امروزه جعل موسیقی با هوش مصنوعی تبدیل به معضلی برای صنعت موسیقی شده و صدای هنرمندان اغلب بدون رضایت آن‌ها توسط تکنولوژی دیپ فیک، تقلید می‌شود.

بیشتر بخوانید: تولید موسیقی با داده‌های مغزی با استفاده از هوش مصنوعی Brain2Music

تلاش گوگل برای دریافت مجوز جعل موسیقی با هوش مصنوعی

در همین راستا، موضوع همکاری گوگل و یونیورسال موزیک در مراحل اولیه قرار دارد و هیچ محصولی در این زمینه نزدیک به تاریخ عرضه خود نیست، در حالی که وارنر موزیک هم مشغول مذاکره با گوگل درباره یک محصول هوش مصنوعی است.

جعل موسیقی با هوش مصنوعی

به‌نظر هدف از این مذاکرات ایجاد ابزاری برای طرفداران بوده تا آهنگ‌ها را به‌صورت قانونی تولید کنند و با پرداخت مبالغی به صاحبان آثار هنری برای حق انتشار، به هنرمندان برای این فرآیند حق انتخاب بدهند.

جعل موسیقی با هوش مصنوعی

تا به حال این شرکت‌ها به این درخواست‌ها واکنشی نداشته‌اند. فناوری جعل عمیق یا دیپ فیک، از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی جهت ایجاد ویدیوها و صداهای واقع‌گرایانه (اغلب از افراد مشهور یا سیاستمداران) بهره‌برداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جعل موسیقی با هوش مصنوعی با اقدامات گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا