آشپزیسبک زندگیطرز تهیه ژله بستنیطرز تهیه ژله رولیطرز تهیه ژله میوه ای

طرز تهیه 3 مدل ژله شامل ژله میوه ای، ژله بستنی و ژله رولی مجلسی

[ad_1]

همیشه در مهمانی ها و مجالس و جشن تولدها در گوشه ای از میز چند نوع ژله میبینیم که در این مطلب طرز تهیه 3 مدل ژله میوه ای و بستنی و رولی مجلسی را آموزش میدیم.

طرز تهیه 3 مدل ژله شامل ژله میوه ای، ژله بستنی و ژله رولی مجلسی

طرز تهیه 3 مدل ژله

ژله یک نوع دسر است که بیشتر در مهمانی و تولدها تهیه می شود وانواع مختلفی دارد و بسیار پر طرفدار است، ژله در طعم ها و مزه های مختلفی در بازار وجود دارد و بین مردم دنیا بسیار محبوب است اما شاید برای شما جالب باشد بدانید نام ژله که امروزه ما می گویم در واقع نام یک برندJell-O است و اولین بار در قرن 18 ابداع شده است.

ژلاتین در واقع پروتئینی است که از کلاژن استخراج شده و از استخوان‌های جوشانده، بافت‌های همبند و سایر محصولات حیوانی تهیه می‌شود و جالب است بدانید از قرن پانزدهم جزو دسرهای پرطرفدار بوده است.

امروز قصد داریم سه نوع ژله پر طرفدار را شامل ژله میوه ای، ژله بستنی و ژله رولی را به شما آموزش دهیم همراه ما باشید.

طرز تهیه ژله میوه ای خوشمزه با میوه های طبیعی

ژله میوه ای همان طور که از نامش مشخص است از میوه های مختلف و دلخواه برای تهیه آن استفاده می شود فقط دقت کنید در تهیه این ژله استفاده از کیوی، آناناس استفاده نشود زیرا به دلیل آنزیمی خاصی که دارند مانع بسته شدن ژله می شوند ولی اگر تمایل دارید در این پست به شما آموزش خواهید داد.

مواد لازم برای تهیه ژله میوه ای ایرانی

ژله آلوئه ورا ۱ بسته

میوه های نرم ۱ لیوان

آب جوش و سرد به از هر کدام ۱ لیوان

دستور تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسی

ابتدا کیوی را پوست گرفته و به اندازه دلخواه خرد کنید در ۱ لیوان آب جوش بریزید و بعد از ۲ دقیقه بعد در لیوان آب یخ بریزید تا کیوی بلانچ شود و در ژله آب نیاندازد صبر کنید تا خنک شود.

بسته به قالب و اندازه آن ژله آلوئه ورا را داخل کاسه ریخته و به آن 2 پیمانه آب بریزید و بن ماری کنید سپس قالب ژله را کمی چرب کرده و مقداری از ژله را بریزید و سپس یک لایه میوه دلخواه بچینید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، دوباره یک لایه ژله و یک لایه میوه بریزید و ۳۰ دقیقه زمان دهید.

به همین ترتیب تا انتهای ظرف ادامه دهید در انتها قالب را برای 6 ساعت داخل یخال بگذارید سپس در ظرف دلخواه برگردانید.

طرز تهیه ژله بستنی آسان و مجلسی

طرز تهیه ژله بستنی آسان و مجلسی

ژله بستنی همان طور که مشخص است با بستنی وانیلی ترکیب و باعث مزه و رنگ زیبای ژله می شود شما می توانید این ژله را به صورت رنگین کمان یا میوه ای و یا ساده تک رنگ تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی

ژله ۲ بسته
بستنی وانیلی ۱٫۵ عدد

آب جوش به میزان کافی

دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ مرحله به مرحله

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود. یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم ویک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم بن ماری کنید و هم بزنید تا ژله شفاف شود وقتی کاملا سرد شد بستنی وانیلی را کم کم افزوده و هم بزنید تا مخلوط شود سپس قالب مورد نظر را کمی چرب کرده ودر قالب ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 1 ساعت خودش را بگیرید اگر دوست دارید چند لایه این کار را انجام دهید و یا از میوه های مختلف در بین ژله استفاده کنید.

طرز تهیه ژله رولی شیک و مجلسی

طرز تهیه ژله رولی شیک و مجلسی

ژله رولی یک ژله بسیار زیبا و پر کاربرد است که به راحتی تهیه می شود و فقط حاوی نکاتی است که اگر رعایت شود ژله رولی شما نمی شکند شما برای تهیه یک بسته ژله باید از قالب 20*30 استفاده کنید و دقت کنید هر لایه فقط 45 دقیقه در یخچال بماند.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی

ژله ۱ بسته

آب داغ ۱ لیوان

بستنی وانیلی ۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ژله رولی آسان با بستنی وانیلی مرحله به مرحله

ابتدا برای تهیه ژله رولی بستنی وانیلی را از یخچال بیرون می آوریم و می گذاریم تا با دمای محیط نرم شود و کتری را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب آن به جوش بیاید.

بعد ژله را در کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش به آن می افزاییم و کاسه را روی کتری می گذاریم و هم زده تا ژله شفاف شود سپس صبر کنید تا خنک شده و به آن بستنی را اضافه کنید و کف یک قالب 20*30 سلفون یا نایلون انداخته و با قلمو کمی چرب کنید و ژله را داخل قالب ریخته و برای 45 دقیقه در یخچال قرار دهید در ادامه ژله بستنی را از یخچال بیرون می آوریم و با فاصله ۲ سانتی متر از هم با چاقو عمودی برش می زنیم و مانند رولت آن ها را رول می کنیم و در سینی می چینیم شما می توانید در رنگ ها و طعم های مختلف ژله این نوع را تهیه کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا