اخبار پزشکیاخبار علمیاخبار کوتاهدسته‌بندی نشدهعلمی

روش جدید زایمان (MAC)‌ جایگزین سزارین و زایمان طبیعی می‌شود؟

روش جدید زایمان (MAC)‌ مدتی است که توسط برخی پزشکان حاذق در کشورهای پیشرفته بکار گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود جای سزارین و زایمان طبیعی را بگیرد.

MAC یک روش جدید زایمان است که از سال 2017 برخی از پزشکان حاذق جهان آن را بکار گرفته و بسیار راضی‌کننده هم بوده است. در این روش جدید، که یک نوع سزارین است، مادر می‌تواند خود فرزندش را به دنیا بیاورد. یکی‌از نقاط مثبت این روش، ایجاد احساس نزدیکی و حس خوشایند برای مادر است که نسبت‌به فرزند خود احساسات مادرانه بیشتر بروز می‌دهد. اما شیوه کار این روش زایمان چگونه است؟ در ادامه نوشتار با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تولد یک نوزاد عجیب‌الخلقه در هند [+عکس]

روش جدید زایمان (MAC)‌ جایگزین روش‌های مرسوم می‌شود

به گزارش تکراتو؛ روش جدیدی در زایمان به سبک سزارین به مادران اجازه می‌دهد که خودشان نوزاد را از رحم بیرون بیاورند، کاری که به گفته این زنان، باعث شده احساس نزدیکی بیشتری به نوزادشان در لحظات اولیه تولد داشته باشند.

به نقل از ایندیپندنت؛ در عمل جراحی سزارین، مادران اغلب روی میز عمل دراز می‌کشند و ملحفه‌ای بین مادر و پزشک کشیده می‌شود. در شیوه جدیدی که متخصصان زنان و زایمان در پیش گرفته‌اند، با عمل سزارین به کمک مادر (MAC) مادر خودش در به دنیا آوردن فرزندش شرکت می‌کند.

به گزارش نیویورک پست، سزارین به کمک مادر روشی به‌نسبت جدید و نادر است که در آن مادر دستان خود را دراز می‌کند و با بیرون آوردن نوزاد از رحم و گذاشتنش روی قفسه سینه‌اش برای نوازش کردن و در آغوش کشیدن فوری، به عمل زایمان کمک می‌کند.

svg+xml,%3Csvg%20xmlns= - روش جدید زایمان (MAC)‌ جایگزین سزارین و زایمان طبیعی می‌شود؟

دکتر جوزف اسگروی، متخصص زنان و زایمان در ملبورن، این روش را از سال ۲۰۱۷ در بیمارستان ایپورث فریماسونز به کار برده است و احتمالاً یکی از نخستین کسانی است که عمل MAC را در استرالیا انجام می‌دهد.

او دریافت که بسیاری از زنانی که تجربه سزارین دارند در بارداری بعدی زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند، زیرا تشنه ارتباط و پیوندی با نوزادشان‌اند که در زایمان قبلی نداشته‌اند.

او می‌گوید:

«نشان داده شده است که این تفاوت بزرگ است، حتی زنانی که من به آنها پیشنهاد استفاده از این روش را دادم و آنها چیزی در مورد آن نمی‌دانستند، یا دودل بودند، بعد از عمل گفتند خیلی خوشحال‌اند که این کار را کردند.»

دکتر اسگروی در حال گردآوری داده‌هایی در مورد مزایای این نوع زایمان نسبت به سزارین سنتی است که تا اینجا نشان می‌دهد پیوند بین مادر و نوزاد بهبود یافته است.

او می‌گوید: «این نوع زایمان تجربه‌ای بسیار بهتر از سزارین در محیط بیمارستانی و استریل است. البته عمل هنوز استریل است، اما [مادر] در عمل بسیار دخیل است. اکثر مادران از کل فرایند و از خودشان کاملا شگفت‌زده می‌شوند.»

سزارین روشی برای به دنیا آوردن نوزاد است که در آن شکم و دیواره رحم مادر برای بیرون آوردن نوزاد شکافته می‌شود. به گفته خدمات سلامت همگانی بریتانیا (NHS)، سزارین در دسته «عمل جراحی بزرگ» طبقه‌بندی می‌شود که ممکن است خطرهای بیشتری نسبت به زایمان طبیعی داشته باشد. بنابراین، تنها در صورتی انجام می‌شود که ایمن‌ترین گزینه برای مادر و نوزاد باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص روش جدید زایمان (MAC)‌ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا