اطلاعات عمومیدانستنی هادسته‌بندی نشده

تاریخچه پپسی و سرگذشت این برند مشهور

[ad_1]

تاریخچه پپسی به معنای معنوی آن باز می گردد. نام پپسی از آنزیم پپسین که گویا از اولین آنزیم کشف شده سیستم گوارش معده می باشد، گرفته شده است. نوشابه پپسی برای آغاز سال ۱۸۹۳ با معرفی دارو ساز جوان نامی چون کلیب برادهم زاده در ایالت کارولینای شمالی کشور آمریکا در جهان به رسمیت شناخته شد. هدف آن طبق طب پزشکی بهبود سازی درد معده بوده است تا به کمک آنزیم نام برده شده برای هضم آسوده پروتئین ها به کار گرفته شود. این شرکت گشوده شده در تولید سازی انواع نوشیدنی های غیر الکلی فعالیت داشته که معروف ترین آن پپسی می باشد.

در حال کنونی مردم در زندگی روزمره خود می توانند به انواع نوشیدنی های بدون قند و کم کالری، نوشیدنی های بدون کافئین و شربت ذرت با مزه های گیلاس یا وانیل به آسودگی دسترسی داشته باشند. پپسی با خرید برند گیترید با نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا به بازار سود آوری نفوذ پیدا کرده و در همکاری با برند آکوآفینا انواع آب معدنی و نوشیدنی های استار باکس را به فروش می رساند. سوال اینچا است، شرایط فروش آزاد پپسی در ایران چگونه است؟ همانطور که با عصر سیاست ایران و آمریکا آشنا هستید، می دانید که وارد سازی کالا های آمریکایی به داخل خاک ایران و برقراری هر گونه توافق با این شرکت ها ممنوع است. فعالیت دو شرکت تولیدی کوکاکولا و پپسی ابهام پذیر بوده و هرگز نباید اصل محصولی از آن ها در ایران به فروش رسد.

با اصل تاریخچه پپسی آشنا شوید

آشنایی با اصل تاریخچه پپسی

نام بسیار آشنایی با برند قدرتمند پپسی که هر آدمی را چه در ایران و چه در خارج به خود جذب کرده است. این هلدینگ برند شناخته شده به واسطه دارو سازی به نام کالب برادهم اهل نیو برن به تولید رسید. اما حقیقت ساخت نوشیدنی لذت بخش نبود بلکه او با هدف درمان معده درد به کمک آنزیم پپسین شروع به تبادل فرضیات خود کرد. برادهم این نوشیدنی دارویی را با ترکیبی از وانیل، شکر، کارامل، دانه های کولا و افزودنی های مربوطه دیگر به بازار و دسترس مردم قرار داد. خیلی به سرعت جهانی شد و خواهان بسیاری را جذب کرد و با آغاز سال ۱۸۹۸ به تغییر نام پپسی دست پیدا کرد.

تمامی قشر مردمی چه دارا و چه سطح پایین با خرید های هجومی به مرور زمانی غیر قابل پیش بینی، این نوشیدنی را به محبوبیت رساندند تا جایی که برادهم تصمیم به تاسیس شرکتی با نام پپسی کولا در سال ۱۹۰۲ گرفت و برای ثبت رسانی برند تجاری خود از دفاتر ایالت متحده درخواست مجوز نمود. در آغازین روز ها از پس ثبت شرکت او خود به تهیه و فروش نوشیدنی ها می پرداخت اما خیلی زود به آگاهی رسید که این کار به تنهایی پیش به جلو نمی گیرد و با بسته بندی آن تمامی مردم سراسر جهان حق دسترسی به آن را پیدا می کنند تا با نوشیدن لذتی خوش را به خود هدیه دهند.

با گذشت زمانی یک سال و خورده ای برادهم با ثبت شدگی قطعی شرکت خود در همان سال ۷۹۶۸ بشکه شربت پپسی را با عنوانی به نام نیرو بخش، کمک کننده به هضم غذا و شادی بخش به فروش رساند. تنها سرمایه گذاران در سال ۱۹۰۵ محدود به ۲ نفر بود تا جایی که سال بعد به ۱۶ نفر افزایش پیدا کرد. در سال ۱۹۰۷ تعداد سرمایه گذاران تجاری با رشدی صعودی به ۴۰ نفر و تا پایان سال ۱۹۱۰ به بیش از ۲۴ ایالت نماینده انحصاری دست رسید.

بسته بندی های بومی این برند روحیه کارآفرینی داشتند و نقش بسیار مهمی را برای به موفقیت رسیدن این محصول ایفا کردند و این نتیجه ای به همراه نداشت جز برقراری بنیانی محکم از برند پپسی

در نهایت با آغاز سال ۱۹۰۵ اولین تغییر لگوی جدید نیز به جای خلق شده در سال ۱۸۹۸ به رسمیت شناخته شد.

دلایل به موفقیت و شهرت رسی شرکتی مشهور با بررسی تاریخچه پپسی کدام اند؟

تاریخچه پپسی با بررسی دلایل به موفقیت رسی و جهانی شدن:

چگونگی شهرت و موفقیت غوغای برادهم با بررسی تاریخچه پپسی

اما این شرکت چگونه به موفقیت رسید؟ آبا به حضور یک لیدر با کیفیت در مسیر پیشرفت یک جامعه یا قشر اعتقاد دارید؟ رییس کمپانی پپسی به نام ایندرا نویی، سیاست های دخالت دهنده شرکت را تغییر داد و با تلاش برای ارائه دهی برنامه ای سودمند در برطرف سازی نیاز های مردمی توانست از رقیب دیرینه کوکاکولا پیشی بگیرد. ایندرا نویی رییس اصلی شرکت پپسی بانویی باهوش، پر هیجان، مصمم، خوش بین، خوش اخلاق با روحیه پر قدرت از موفقیت، زاده از شهر چنای جنوب شرقی هند، پس از ازدواج با رجای نویی در مسیر پر جوش و خروش موفقیت قرار گرفت و آن را به یمن خانواده، ایمان و دوستانش تعریف می کند.

با تجربه و دانش مدیریت یافته وجودی خود، از میان دو درخواست پیشنهادی جنرال الکتریک و پپسی، گزینه دوم را انتخاب کرد. چون او اعتقادی به پیشرفت فست فود ها و مواد اغذیه ای نداشت، در ازا او تاکید کلیدی ای بر برنامه ریزی استراتژیک در حوزه رشد جهانی به سوی غذا های سالم و فعالیت های زیست محیطی داشت. البته روحیه او برای مدیریت اجرایی غیر معمول، غیر محافظع کارانه و بسیار سر سخت قابل ستایش است.

در آغاز در مقام قائم برای بخش ادغام سازی و حفظ مالکیت ها برنامه تجاری مخصوصی اولویت بندی می کرد، چون او باز هم اعتمادی به رشد فست فود ها و رستوران ها نداشت. در ادامه پس از گذراندن جلسات متعدد، انریکو طرح نوینی را پذیرفت و در سال ۱۹۹۷ رستوران ها از دور غذا های سالم خارج شدند.

بخش دوم استراتژی نویی تاکید بر نوشیدنی های سالم و فروش بالای آن ها بود. شرکت پپسی نیز با هدف سالم دارویی مورد توجه این بانوی موفق قرار گرفت تا جایی که با پرداخت ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ صاحب این شرکت محبوب شد.

قدم بعدی بانو کمی پیچیده تر و بزرگتر شد، او تصمیم گرفت تا با خرید پپسی شرکت کوئیکراوتز و تنها محصول ۸۲ درصد گاتارود ورزشی با فروش جهانی ۲ میلیارد به مالکیت آن دست پیدا کند. نویی برای تصاحب گیری مبلغ ۱۴ میلیارد دلار را پیشنهاد کرد و با پافشاری تمام موفق شد تا با حمایت مدیر اجرایی جدید به نام استیو ریموند، شرکت را از آن خود کند.

تمامی برنامه های نویی عکس مقدسی از پپسی را در چشم همگان به جای گذاشت. او باور های درونی خود را در جمله ای به نام (( اجرای هدفمند )) خلاصه کرد. به دید او پپسی باید همزمان برازنده موفقیت مالی و مسئولیت پذیری اجتماعی باشد. این به معنای کاسته شدن درصدی از هدف اصلی نیست بلکه این برنامه به هنگام عملیاتی شدن در ۳ سطح با ارزش می شود.

سطح اول:

پایداری سلامتی بشر ایجاب می کند تا پپسی برای پیشبرد ارائه دهی غذا ها و نوشیدنی های سالم از چاقی افراطی و سوء تغذیه آن ها پیشگیری کند و این نزدیک به ذائقه و سلیقه مردم باشد.

سطح دوم:

پایداری زیست محیطی در صورت مصرف بهینه آب، بازیافت مواد قابل دور ریزی، کاهش دهی سیستم مصرف کاغذ و کربن، ترویج دهی کشاورزی کمک شایانی به کره زمین وارد می کند.

سطح سوم:

پایداری استعداد در کارمندان شرکت محبوب پپسی به آن ها حس تعلق پذیری والا تر از خیال تصور شده می دهد و به آن ها با اجازه دهی زندگی، بخشش لذت را القا می کند.

پس از پایان تاریخچه پپسی، برای کسب دانش بیشتر لینک های تاریخچه نان سنگک، تاریخچه برند تیمبرلند و تاریخچه ساخت جواهرات کلیک کنید و به مطالعه مقالات پیشین بپردازید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا