سلامت جنسی

فوت فتیش چیست؟ راههای درمان فوت فتیش

[ad_1]

فوت فتیش چیست؟ راههای درمان فوت فتیش

شفاآنلاین>سلامت جنسی>فوت فتیش، یا فتیش پا، یک نوع از انحراف جنسی است که فرد مبتلا به آن، علاقه زیادی به پا دارد. افراد مبتلا به این بیماری به قسمت های دیگری از پا مانند ناخن ها، انگشتان و پابند ها نیز علاقه جنسی دارند.

به گزارش شفاآنلاین:همیشه نکته منفی انواع فتیش ها این است که فرد به جای این که روی رابطه جنسی خود تمرکز کند، روی پاها و یا جاهای دیگر بدن تمرکز می کند و به همین دلیل، همسران این افراد از رابطه خود ناراضی می شوند.

اما شما نباید با این افراد بد رفتاری کنید و این کارها را شرم آور بدانید. زیرا فتیش ها اصلا خود آگاه به وجود نمی آیند و فرد دخالت خیلی کمی در به وجود آمدن فتیش ها دارد.

فتیش چیست؟

فتیش یا انحراف جنسی، نوعی اختلال در افراد است که در آن افراد با اشیا و اعضایی که برای یک انسان معمولی تحریک کننده نیست، تحریک می شوند.

فوت فتیش، یک فتیش متداول و معمولی

فوت فتیش، یکی از انواع فتیش ها است که بیشتر از دیگر فتیش ها دیده می شود. در یک نظر سنجی انجام شده، حدود 10% افراد گفته اند که فوت فتیش دارند.

چرا این افراد به پا علاقه دارند؟

همانطور که می دانید علایق انسان ها با یکدیگر بسیار متفاوت است و گاهی اوقات بسیار خاص است. علایق خاص با این که ممکن است با مخالفت برخی افراد مواجه شوند، ولی فردی که آن ها علاقه دارد جور دیگری فکر می کند.

فوت فتیش نیز مانند سایر فعالیت ها مثل ورزش، موسیقی و… علاقه مندان خودش را دارد. فقط علاقه آنان کمی خاص است!

معمولا افراد دیگر نیز چون این یک عادت غیر طبیعی است، با آن موافق نیستند. در واقع فتیش ها در جامعه تبدیل به تابو شده اند.

فتیش کفش و جوراب

برخی از افرادی که فوت فتیش دارند، صرفا فتیش پا دارند اما فتیش کفش و جوراب، رابطه نزدیکی با فوت فتیش دارد. بسیاری از افرادی که فوت فتیش دارند، به احتمال زیاد فتیش جوراب و کفش نیز دارند.

تحقیر و سلطه در فوت فتیش

از آن جا که پا پایین ترین عضو در بدن است، این افراد نیز دوست دارند توسط شریک جنسی خود تحقیر شوند و تحت سلطه و فرمان او باشند.

دلیل ایجاد فوت فتیش چیست؟

بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که فتیش هایی مانند فوت فتیش، از کودکی به وجود می آید. ولی جواب دقیق به دلیل ایجاد این فتیش نیست و همه دانشمندان صرفا فرضیه خود را اعلام کرده اند.

فرضیه بعدی این است که مغز با یک اختلال مواجه می شود و پا را نیز از جمله موارد تحریک کننده قرار می دهد.

از طرفی دانشمندان معتقدند که عوامل رفتاری، اجتماعی و فرهنگی نیز در به وجود آمدن فتیش پا دخیل هستند.

عوامل روانی

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، دانشمندان معتقدند که فتیش ها در کودکی به وجود می آید.

مثلا اگر کودکی از یک شی بسیار زیاد خوشش بیاید و یا این که کودکی را با یک شی تحریک کنید، به احتمال زیاد در آینده کودک نسبت به آن شی فتیش پیدا خواهد کرد. در افراد فوت فتیش ممکن است آن شی پا بوده است.

یعنی آن فرد کودکی، با پا مالش داده می شده و یا به وسیله پا با او بازی می کردند.

به هم ریختگی هورمونی

یکی از تئوری های معتبر نیز این است که دانشمندان معتقد هستن که هورمون ها می توانند احساسات ما را نسبت به یک شخص و یا اشیاء تغییر دهند.

جامعه

برخی از جامعه ها در جهان هستند که اعضای بدن را می پرستند و یا برای آن ها احترام خاصی قائل هستند. این جامعه ها نیز می توانند بر روی ایجاد فتیش های مختلف در افراد تاثیر گذار باشند.

عوامل فرهنگی در جامعه

برخی از جوامع هستند که به سکس اهمیت زیادی می دهند و آن را فقط وسیله ای برای تولید مثل نمی دانند.

در مقابل جوامعی وجود دارند که سکس را فقط وسیله ای برای تولید مثل می دانند. مطالعات نشان می دهد در جوامع دسته اول تعداد فتیش های زیاد تری نسبت به دسته دوم وجود دارد.

در مطالعه ای مشخص شد که در کشور هایی که پا به طور معمول پوشیده می شود مانند کشور های سرد سیر و یا کشور های مسلمان، افراد بیشتری فوت فتیش دارند. زیرا آن ها فکر می کنند پا نیز به دلیل این که مانند سایر اعضای تحریک کننده پوشیده می شود، تحریک آمیز است.

تاثیر فوت فتیش بر رابطه ها

افراد معمولی نسبت به فتیش ها، واکنش های متفاوتی دارند. برخی افراد اصلا آن ها را مورد قبول نمی دانند و در مقابل گروهی با فتیش ها مشکلی ندارند.

مهم ترین چیز صداقت است. اگر شما فوت فتیش دارید، در اولین قدم باید با همسر خود و یا فردی که می خواهید با او ازدواج کنید، آن را در میان بگذارید.

اگر می خواهید فتیش خود را وارد رابطه جنسی بکنید، مهم ترین و اصلی ترین مورد رضایت داشتن همسر شما است. موافقت طرفین باعث می شود تا هر دو بتوانند رابطه بهتری را تجربه کنند.

خطرات فوت فتیش

گرچه فوت فتیش خطر آنچنانی ندارد ولی با این حال ممکن است احتمال رخ دادن مشکلات زیر وجود داشته باشد:

1. انتقال عفونت های پوستی

بسیاری از عفونت ها از طریق باکتری ها ایجاد می شوند. باکتری ها از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شوند و پاها نیز محل مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ ها است.

2. عفونت های مقاربتی

انتقال برخی از بیماری های جنسی، فقط با انجام رابطه جنسی منتقل می شوند، اما برخی از این بیماری ها نیز از طریق تماس پوست با پوست منتقل می شوند. تبخال های دهانی و تناسلی جزو این دسته از بیماری ها است.

3. مختل کردن زندگی

اگر فرد رفتار های خود را کنترل نکند، گاهی اوقات با ساده ترین حرکات نیز تحریک خواهد شد و این ممکن است زندگی روزانه او را مختل کند.

4. آسیب به رابطه ها

از آن جایی که پیش تر نیز گفتیم، برخورد هر فردی با فتیش ها متفاوت است. ممکن است همسر شما نتواند فتیش شما را تحمل کند و شما را ترک کند.

5. نداشتن رابطه جنسی مناسب

در صورتی که فرد نتواند فتیش خود را کنترل کند و یا آن را بهبود ببخشد، نمی تواند یک رابطه جنسی سالم را برقرار کند. زیرا او فقط از طریق پا به ارگاسم می رسد.

درمان فوت فتیش

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، فتیش ها بی خطر هستند و تنها زمانی خطرناک می شوند که باعث شود فرد به سلامتی جسمی و روحی و زندگی روزمره اش آسیب برساند. در این شرایط این فرد باید به فکر درمان فتیش خود باشد.

فتیش ها را می توان با دارو درمانی به همراه رویکرد شناختی-درمانی، درمان کرد.

به دلیل این که فتیش ها یک اختلال عمیق ذهنی به حساب می آیند، درمان آن ها نیز فرایند طولانی خواهد داشت.

چگونه در مورد فوت فتیش با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

همانطور که گفتیم مهم ترین نکته برای افراد دارای فوت فتیش، داشتن رضایت آن ها است. برای این که رضایت همسر خود را جلب کنید، نخست باید موضوع را با او در میان بگذارید.

برای این کار چند نکته و توصیه وجود دارد:

1. صادق باشید

صادق بودن اولین نکته است. شما باید فتیش خود را به صورت کاملا واضح و روشن برای همسر خود توضیح دهید.

2. زمان مناسب این کار را پیدا کنید

زمان هایی که هر دو شما کاملا شاد هستید، مانند زمانی که به تفریح رفته اید و یا زمانی که در حال خرید هستید، یکی از بهترین زمان ها برای بازگو کردن فتیش شما است.

3. پاسخگو باشید

ممکن است همسر شما سوالات زیادی در مورد فتیش شما بپرسد، شما باید با آرامش و کامل، سوالات او را پاسخ دهید. مثلا توضیح دادن این که شما چرا به پا علاقه دارید، و یا این که از چه زمانی این فتیش برای شما شروع شد، می تواند مناسب باشد.

4. علایق و تنفر های او را پیدا کنید

اگر همسر شما از کاری بدش می آید سعی کنید در هنگام رابطه آن کار ها را انجام ندهید و بر عکس اگر از کاری خوشش می آید، باید سعی کنید بیشتر آن کار را انجام دهید.

چند توصیه مهم درباره فوت فتیش ها

یک فتیش، ذاتا بد و خطرناک نیست اما اگر ان فتیش به سلامت روحی و جسمی شما ضربه بزند، تبدیل به اختلال می شود. برای این که از سلامت خود مطمئن شوید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

• برای این که رابطه مطمئن تری داشته باشید، بهتر است قبل از انجام رابطه جنسی، تمام بدن و خصوصا پا ها را کاملا بشویید و تمیز کنید.

زیرا همانطور که گفتیم، پا به دلیل این که در طول مدت زیادی در کفش است، بسیار آلوده است.

• کوتاه کردن ناخن ها نیز راه مناسبی برای از بین بردن آلودگی های پا است.

در این مقاله فوت فتیش را به شما معرفی کردیم، همانطور که پیش تر نیز گفتیم، فوت فتیش یکی از رایج ترین نوع فتیش است که در آن، پا و وسایل مرتبط با آن مانند کفش و جوراب، برای فرد تحریک کننده است.

امیدواریم پس از این به شکل دیگری به فتیش ها نگاه کنید و اگر می توانید به افراد کمک کنید تا بتوانند فتیش های خود را کنترل و درمان کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا