دسته‌بندی نشدهرپورتاژ

قوطی ستونی، کاربرد و ابعاد این محصول

41 - قوطی ستونی، کاربرد و ابعاد این محصول

 

قوطی ستونی در اصل یکی از انواع پروفیل‌های پرکاربرد در زمینه مصارف صنعتی و ساختمان‌سازی است که سطح مقطع بسته‌ای دارد و برای تولید آن نیز از ورق‌های سیاه با ضخامت متنوع استفاده می‌شود.

ابعاد این محصول متفاوت است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند مشخصات فنی مطلوب، ضریب کشش پایین، هزینه اقتصادی به‌صرفه و امکان کاربرد گسترده آن باعث می‌شود تا مورد توجه صنایع متعددی قرار بگیرد.

شناخت انواع قوطی های ستونی

پروفیل ساختمانی یکی از انواع این محصولات به ‌شمار می‌رود که برای ساخت تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدوده ضخامتی بین ۲ تا ۶ میلی‌متر دارد.

در مقابل مدل‌های ساختمانی، نوع دیگری از قوطی‌های ستونی قرار دارد که با نام صنعتی شناخته می‌شود و با طول ۱۲ متر، ضخامتی در حد ۶ میلی‌متر و بیشتر را به خود اختصاص می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ایجاد تمایز بین این ۲ محصول می‌شود، وزن است که در نهایت نوع کاربرد و قیمت قوطی را مشخص می‌کند، البته در نظر داشته باشید که قوطی‌های ستونی صنعتی امکان استفاده درزمینه ساخت‌وساز را هم دارند.

42 - قوطی ستونی، کاربرد و ابعاد این محصول

قوطی ستونی چه کاربردی دارد؟

استحکام مناسب، قابلیت شکل‌پذیری، برخورداری از کیفیت سطحی مطلوب و جوش‌پذیری ازجمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود تا ۲ گروه اصلی قوطی‌های ستونی، کاربردهایی به شرح زیر داشته باشند:

  • خودروسازی و حمل‌ونقل: امکان استفاده از این محصول برای ساخت اتاق خودروهای سبک و سنگین، یدک‌کش، تریلر، چرخ‌دستی و باربند وجود دارد.
  • لوازم‌خانگی: ساخت مبلمان، تختخواب، غذاخوری، قفسه و جالباسی با استفاده از قوطی‌های ستونی انجام می‌شود.
  • تجهیزات پزشکی: در حوزه پزشکی برای تولید تخت‌های بیمارستانی، ابزار آزمایشگاهی و تجهیزات لازم برای حمل بیمار این محصول کاربرد دارد.
  • ساخت تابلو: به‌منظور تولید تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی یا تبلیغاتی نیز امکان استفاده از قوطی‌های ستونی وجود دارد.

صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، ساخت حفاظ برای پارک‌ها، مراکز دانشگاهی، اداری، در و پنجره و بسیاری موارد دیگر را نیز می‌توان به‌عنوان کاربرد قوطی‌های ستونی در نظر گرفت.

ابعاد قوطی ستونی را در نظر بگیرید

برای اینکه بتوان قیمت قوطی ستونی را مورد بررسی قرار داد، توجه به ابعاد این محصول از اهمیت زیادی برخودار است که با توجه به ضخامت، اندازه طول و عرض ازسوی کارخانه‌های سازنده و مطابق با استانداردهای خاصی ارائه می‌شود.

براساس استاندارد PN-EN 10210-2 جهت تولید قوطی‌هایی که ساختار مربعی دارند، برای ابعاد جانبی اندازه‌ای بین 40 تا 400 میلی‌متر مد نظر قرار می‌گیرد که برای مدل‌های مستطیلی از 30*50 تا 300*500 متغیر است.

البته باید گفت که برای قوطی‌های صنعتی به‌طور کلی ضخامتی بین 6 تا 10 میلی‌متر مد نظر قرار می‌گیرد که بر این اساس دارای ابعاد مختلفی است که مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • 140*140
  • 160*160
  • 180*180
  • 200*200
  • 250*250
  • 300*300
  • 250*150

برای اینکه دسترسی خوبی به قیمت انواع ابعاد این نوع قوطی فولادی داشته باشید و درصورت نیاز، نسبت به خرید آن اقدام کنید بهتر است سری به وب‌سایت آهن باکس به نشانی www.ahanbox.com بزنید.

جمع‌بندی

قوطی ستونی یکی از انواع پروفیل‌های پرکاربرد در زمینه ساختمان‌سازی و دیگر صنایع است که از موارد کاربرد آن باید به ساخت لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی، یدک‌کش و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که هرکدام نیاز به ابعاد خاصی دارند


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا