آشپزیتهیه خاگینهخاگینهخاگینه پفیخاگینه تبریزیدسته‌بندی نشدهدسر و پیش غذاهاطرز تهیه خاگینه

طرز تهیه خاگینه مغزدار + نکات طلایی

khagine min - طرز تهیه خاگینه مغزدار + نکات طلایی

خاگینه مغزدار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری کشورمان است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه مغزدار در ادامه با ونوس همراه باشید.

1024x683 - طرز تهیه خاگینه مغزدار + نکات طلایی

مواد لازم برای تهیه خاگینه

تخم مرغ ۵ عدد
آرد ۵ قاشق غذاخوری سرپر
ماست غلیظ ۵ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
مغز گردو ½ فنجان
زعفران دم کرده ½ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ⅓ قاشق چایخوری
پودر گل محمدی ⅓ قاشق چایخوری

مواد لازم برای شهد

شکر ۲ لیوان
گلاب ½ لیوان
آب ۱ لیوان
دانه هل ۲ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
khagine maghzdar - طرز تهیه خاگینه مغزدار + نکات طلایی

طرز تهیه خاگینه مغزدار

مرحله اول

برای تهیه خاگینه مغزدار خوشمزه در ابتدای کار شهد را آماده می کنیم، برای این کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید و ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

زمانی که شهد جوش آمد، گلاب را به همراه دانه هل، زعفران دم کرده و وانیل به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ دقیقه روی حرارت بماند و جوش بخورد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

زمانی که شهد به دمای محیط رسید آن را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه ماست غلیظ، نمک، بکینگ پودر و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با همزن دستی کمی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مایه خاگینه یکدست شود. در ادامه یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف مایه خاگینه را درون تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی پوشانده و روی آن قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خاگینه روی حرارت بماند تا خودش را بگیرد. زمانی که بافت خاگینه سفت شد، پودر دارچین را به همراه پودر گل محمدی و مغز گردو به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس مابقی مایه را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مجددا درب تابه را می بندیم تا خاگینه سفت شود. زمانی که خاگینه کاملا سفت شد، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود. حالا شهد خنک شده را به صورت پخش روی خاگینه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شهد جوش بیاید تا به خورد خاگینه برود. پس از اینکه شهد به خورد خاگینه رفت، تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خاگینه را روی توری قرار می دهیم تا شهد اضافی آن خارج شود.

مرحله نهم

در نهایت خاگینه را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت خاگینه را به صورت دلخواه با مغز پسته و بادام تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا