دسته‌بندی نشدهرپورتاژ آگهیگردشگرینصرینو

نکات مهم برای سفر به دبی که باید آنها را بدانید

[ad_1]

دبی شهری پر از ساختمان ­های عظیم و سازه ­های شگفت ­انگیز است که برج خلیفه در صدر لیست سازه های خارق ­العاده آن قرار دارد. جزیره جهانی و سواحل زیبا به همراه صحرای شن ازدیگر جاذبه ­های بی­ نظیر دبی برای توریست­ ها به­ شمار می­ رود.

دبی مقصد گردشگری پر از شگفتی و زیبایی برای مسافران محسوب می ­شود که باید نکات مهم برای سفر به دبی در زمان را در زمان انتخاب این شهر برای مقصد خود در نظر بگیرید.

دبی شهری پر از ساختمان­ های عظیم و سازه ­های شگفت ­انگیز است که برج خلیفه در صدر لیست سازه های خارق ­العاده آن قرار دارد. جزیره جهانی و سواحل زیبا به همراه صحرای شن از دیگر جاذبه ­های بی­ نظیر دبی برای توریست ­ها به­ شمار می­ رود.

بهتر است برای لذت بردن دوچندان، به نکات مهم توجه کنید تا سفری لذت­بخش و به یادماندنی داشته باشید. پس اگر بلیط هواپیما برای رفتن به این شهر را تهیه کرده ­اید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکات آن بپردازیم.

رعایت قوانین و مقررات در سفر به دبی

هنگام کنترل گذرنامه در فرودگاه دبی، از اتباع چند کشور از جمله ایران اسکن چشم گرفته می­ شود پس در صورت داشتن لنز تماسی قبل از کنترل گذرنامه لنز را از چشم خود خارج کنید

یکی از نکات مهم برای سفر به دبی این است که استعمال مواد مخدر و استفاده از مشروبات الکلی در مکان­های عمومی ممنوع بوده و جرم تلقی می­ شود و درصورتی­ که مشکوک به استفاده از مشروبات الکلی باشید، بعد از آزمایش شما را به زندان منتقل می­ کنند.

مورد دیگری که باید در خصوص قوانین و مقررات این شهر به آن توجه داشته باشید، عدم امکان عکس­برداری از مساجد، مکان­های نظامی و فرودگاه است. در ایستگاه ­های مترو خوردن و آشامیدن اکیدا ممنوع است و اگر این کار را انجام دهید، مجبور به پرداخت جریمه نقدی خواهید بود.

مورد دیگری که در این خصوص باید بدانید، داروهایی است که در زمان سفر با خود حمل می ­کنید. از همین رو هنگامی که به دبی می­روید نباید هیچ نوع داروی مسکن و کدئین ­دار همراه خود داشته باشد، درصورتی­که در فرودگاه چنین موردی مشاهده شود، جریمه سنگینی برای شما در نظر می ­گیرند.

استفاده از سیم­کارت و اینترنت در دبی

استفاده از اینترنت همراه از دیگر نکات مهم برای سفر به دبی در نظر گرفته می­ شود که برای این منظور 2 اپراتور به نام ­های Etisalat و Du در امارات متحده. وجود دارد و با پرداخت هزینه­ ای بین ۵۵ تا ۱۱۰ درهم می ­توانید یکی از این سیم­کارت­ ها را خریداری کنید.

زمان مناسب برای سفر به دبی

دبی به­ دلیل مجاورت با دریای خلیج فارس دارای آب­ وهوایی گرم و مرطوب است، به خصوص در فصل تابستان تحمل شدت گرما برای مسافران دشوار است، با لحاظ این مورد به ­عنوان یکی از نکات مهم برای سفر به دبی باید بدانید که بهترین زمان برای این کار فصول سرد سال خواهد بود.

البته این را هم در نظر داشته باشید که هزینه بلیط هواپیما در فصل­ های گرم ارزان تر است و شما می­ توانید از این موقعیت مناسب برای لذت ­بردن از تفریحات آبی و گردش ­های شبانه این بندر زیبا استفاده کنید، اسنپ تریپ برای رزرو بلیط به شما کمک می ­کند.

اطلاعاتی درباره امنیت در دبی

شهر دبی جزء یکی از امن­ ترین های شهرهای جهان به­ شمار می­ رود. درصد جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین بوده، البته از نکات مهم برای سفر به دبی در زمینه حفظ امنیت، این مورد را در نظر بگیرید که بهتر است مدارک اصلی خود را در صندوق امانات هتل قرار دهید.

نوع پوشش در دبی چگونه است؟

حجاب امری اجباری در دبی محسوب نمی ­شود و شما می­ توانید در سواحل، پارک­ها و مراکز تفریحی هر طور که مایل هستید لباس بپوشید. البته این قانون درباره اماکن مذهبی متفاوت خواهد بود و زمانی که قصد دارید از آنها دیدن کنید لازم است که پوشش شما مطابق با موازین شرعی و اسلامی باشد.

انتخاب هتل برای اقامت در دبی

هتل ­های لوکس و مجلل زیادی در دبی وجود دارد که می­ توانید یکی از آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید. قبل از سفر به این شهر می­ توانید انواع هتل­ ها را از نظر قیمت و امکانات مورد بررسی قرار دهید.

پیداکردن یک اقامتگاه مناسب از سری نکات مهم برای سفر به دبی در نظر گرفته می­ شود و می­ توان انواع هتل­های 3 و 4 ستاره را در این شهر پیدا خواهید کرد که از نظر زمان سفر نیز قیمت­ های متفاوتی دارند.

اگر به­ دنبال رزرو بلیط هواپیما برای سفر به دبی هستید، می­ توانید سری به وب­سایت اسنپ تریپ بزنید تا بهترین پروازها با قیمت مناسب را برای خود پیدا کنید.

زیبایی­ های دبی برای گشت ­وگذار

از جمله نکات مهم برای سفر به دبی به­ منظور داشتن یک تفریح خاطره ­انگیز، آشنایی با مناطق دیدنی و جذاب این بندر خواهد بود. سواحل مختلف، مراکز تجاری، ساختمان­ های جالب و تماشایی را می ­توان به ­عنوان بهترین جاذبه ­های دبی در نظر گرفت.

یکی از زیباترین سواحل دبی، ساحل جمیرا است و بسیاری از گردشگران جذب ماسه ­های سفید و درخشانی آفتاب این ساحل می­ شوند. در این محل امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای گردشگران وجود دارد.

گذر از کوچه­ پس ­کوچه ­های قدیمی و دیدن بافت سنتی دبی، درکنار خرید از مغازهای کوچک یکی دیگر از تفریحات پیشنهادی به هنگام سفر به دبی خواهد بود. تفریحات شبانه در دبی یکی از کارهای لذت­بخش برای آن دسته از افرادی است که اهل شب بیداری هستند.

قدم­ زدن در ساحل، کلاب ­های شبانه و دیدن آبنمای زیبای دبی را فراموش نکنید. جزایر مصنوعی نخل دبی یکی از آن شاهکارهای سازه و مهندسی این منطقه است که بازدید از آن را باید در برنامه خود قرار دهید. اگر می ­خواهید از مکان­های دیدنی دبی بازدید داشته باشید، همین حالا به اسنپ تریپ سری بزنید تا به­ راحتی بلیط هواپیما را رزرو کنید.

توجه به حمل­ ونقل در دبی

از نکات مهم در سفر به دبی هزینه ­ای است که برای حمل­ ونقل در زمان حضور باید بپردازید. برای این منظور اگر از تاکسی­ های خصوص استفاده کنید بدون شک باید مبلغ زیادی را صرف کنید.

از همین رو برای اینکه سفر ارزان تری را تجربه کرده و در عوض این مبلغ را صرف تفریحات دیگر کنید بهتر است به­ دنبال استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشید. چراکه بسیاری از مکان­های گردشگری دبی یک ایستگاه مترو وجود دارد.

جمع ­بندی

دبی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان است که در این مورد باید نکات مهم برای سفر به دبی را در نظر بگیرید. در همین راستا مهم ترین مورد مربوط به قوانین و مقررات این کشور بوده که شامل ممنوعیت استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی در فضای عمومی و عکس­برداری از مساجد، مکان­های نظامی و فرودگاه است.

در خصوص به­ کار بردن سیم­کارت نیز می­توانید با پرداخت هزینه لازم، یکی از 2 اپراتور موجود در این شهر را مورد استفاده قرار دهید. اسنپ تریپ به شما کمک می­کند تا با تهیه بلیط هواپیما، سفری به یاد ماندنی را در دبی تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا امکان خرید سیم­کارت در دبی وجود دارد؟

در هنگام حضور در دبی می­ توانید از میان 2 اپراتور Etisalat و Du استفاده کنید.

حمل­ ونقل در دبی به چه صورت است؟

تاکسی ­های خصوص قیمت بالاتری دارند و شما می­توانید در دبی از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس استفاده کنید.

قوانین و مقررات اصلی دبی برای گردشگران چیست؟

باید در نظر داشته باشید که عکس­برداری از مساجد و مکان­های نظامی ممنوع است، از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی در مکان عمومی هم باید خودداری کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا