بیماریدسته‌بندی نشدهسبک زندگیسلامتمرگ

با انجام این آزمون سنجش طول عمر 38 سوالی ببینید چند سال دیگر عر خواهید کرد؟

[ad_1]

تقریبا همه دوست دارند بدانند که چقدر زنده خواهند ماند. پاسخ به این سوال اگرچه غیرممکن به نظر می رسد، اما اکنون یک متخصص طول عمر ادعا می‌کند آزمونی طراحی کرده است که می‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد. دکتر پل سَوِیج که یک کلینیک بهداشتی در شیکاگو را اداره می‌کند و به افراد برای داشتن عمری طولانی تر کمک می کند، دهه‌هاست که درباره روند پیری، مطالعه می‌کند. او آزمون سنجش طول عمر ۳۸ سؤالی را برای ارزیابی سریع سلامت افراد طراحی کرده است.

آزمون سنجش طول عمر

دکتر سویج، بنیان‌گذار کلینیک طول عمر MDLifespan، گفت: «من آزمون سنجش طول عمر را به عنوان روشی برای ترغیب مردم به ارزیابی تأثیر محیط زندگی، سبک زندگی و تاریخچه خانوادگی‌شان بر طول عمرشان طراحی کردم. همان‌طور که پدربزرگم می‌گفت، اگر نگاه نکنی، نخواهی دید و اگر بررسی نکنی، نمی‌توانی اصلاح کنی.»

دکتر سویج که در گذشته پزشک اورژانس بوده و ۲۵ سال است که آخرین تحقیقات درباره طول عمر را بررسی می‌کند، عنوان کرد که فهرست طولانی مطالعات متمرکز بر پیری وجود دارد، اما هیچ‌کدام به ابزاری عملی برای استفاده عموم مردم تبدیل نشده‌اند.

آزمون سنجش طول عمر

آزمون او که می‌توانید با کلیک کردن اینجا به آن دسترسی پیدا کنید، بر اساس هزاران مطالعه در مورد عواملی که بر پیری تأثیر می‌گذارند، مانند فشار خون، وزن و رژیم غذایی، طراحی شده است. سایر سوالات چند گزینه‌ای شامل دفعات ورزش، مصرف الکل، سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر است. همچنین از مردم پرسیده می شود که چه مدت می خوابند، آیا خروپف می کنند، چقدر خسته و نگران هستند و استرس چگونه بر آنها تأثیر می گذارد.

آزمون سنجش طول عمر

کم خوابی با طیف وسیعی از شرایط، چاقی و مشکلات سلامت روان مرتبط است، در حالی که خروپف نشانه آپنه خواب است که با مشکلات قلبی مرتبط است.

همچنین در مورد اینکه فرد چقدر مطالعه می کند و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، و همچنین اینکه آیا از نخ دندان استفاده می‌کند، سؤال می‌شود که همه با زوال عقل مرتبط هستند.

نتایج آزمایش های معمول از جمله کلسترول، فشار خون و قند خون همراه با سابقه خانوادگی حملات قلبی، سکته مغزی، سرطان و زوال عقل نیز در نظر گرفته می شود.

آزمون سنجش طول عمر

سپس این ابزار بر اساس پاسخ‌ها، طول عمر شما را تخمین می زند و افراد را برای بهبود امتیاز طول عمرشان تشویق به رزرو وقت ملاقات در کلینیک می‌کند. با این حال، امتیاز طول عمر محاسبه شده توسط این ابزار تنها یک تخمین است و خیلی دقیق نیست.

سؤالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عوامل خطر برای ۳۰ علت اصلی مرگ و میر از جمله بیماری قلبی، سرطان و زوال عقل را در نظر می‌گیرند. با این حال، تمام علل قابل پیشگیری مرگ و میر را در نظر نمی‌گیرند و نمی‌توانند حوادث کشنده را پیش‌بینی کنند.

آزمون سنجش طول عمر

دکتر سویج پذیرفت که دقت این آزمون صد در صد نیست، اما هدف او کمک به مردم برای ارزیابی عوامل خطری است که بر طول عمرشان تأثیر می‌گذارد تا بتوانند در مورد کاهش این عوامل خطر اقدام کنند. او گفت: «می‌خواهم مردم از این امتیاز استفاده کنند تا بتوانند اقداماتی انجام دهند که به بهبود سلامت و طول عمرشان کمک کند. بسیاری از عوامل خطری که مردم در سلامت و طول عمر خود دارند می‌توانند با تشخیص زودهنگام، پیشگیری هدفمند و مداخله کاهش یابند.»

سوالات آزمون سنجش طول عمر چیست؟

آزمون با سوالات اساسی در مورد جنس، وزن، سن و قد شروع می شود. سپس سؤالات چند گزینه ای می پرسد که شامل گزینه «نمی دانم» نیز می شود. سپس بر اساس پاسخ های شما، امتیاز طول عمر محاسبه و نشان داده می شود.

چارچوب بدن شما چگونه است؟

سبک زندگی شما چقدر کم تحرک است؟

چند وعده میوه و سبزیجات در روز می خورید؟

به طور متوسط بین وعده های غذایی شما چقدر فاصله است؟

میانگین کالری دریافتی شما در روز چقدر است؟

آیا کتاب می خوانید؟

هفته ای چند دقیقه ورزش می کنید؟

زندگی اجتماعی شما چطور است؟

چند ساعت می خوابید؟

آیا هنگام خواب خروپف می کنید؟

استرس چگونه روی شما تاثیر می گذارد؟

آیا مضطرب هستید؟

تعداد تصادفات / جریمه های رانندگی در ۳ سال گذشته شما چقدر است؟

آیا کمربند ایمنی می بندید؟

چند وقت یکبار الکل می خورید؟

آیا در نوشیدن مشروبات الکلی زیاده روی می کنید؟

سابقه شما در مورد مصرف محصولات بر پایه تنباکو به شکل سیگار، آدامس یا ویپ چقدر است؟

آیا سابقه مصرف مواد مخدر دارید؟

آیا به طور منظم از نخ دندان استفاده می کنید؟

زندگی جنسی شما چطور است؟

آیا خستگی را تجربه می کنید؟

چند وقت یکبار بیمار می شوید؟

آیا به طور منظم به پزشک مراجعه می کنید؟

آیا مکمل NAD (نیکوتین آدنین دی نوکلئوتید) مصرف می کنید؟ می‌دانید چیست؟

آیا غربالگری های پیشگیرانه انجام می دهید؟

آیا واکسن می زنید؟

آیا دوست دارید هنگام آشپزی از روغن زیتون استفاده کنید؟

کلسترول شما چطور است؟ آیا می‌دانید؟

وضعیت فشار خونتان چطور است؟ آیا می‌دانید؟

سطح هموگلوبین A1c شما چقدر است؟ آیا می‌دانید؟

آیا کسی از خانواده شما تا ۵۵ سالگی دچار حمله قلبی یا سکته شده است؟

آیا کسی در خانواده شما سرطان داشته است؟

آیا کسی در خانواده شما دچار زوال عقل شده است؟

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا