گردشگری

مفهوم صنعت گردشگری – گردشگری

[ad_1]

مفهوم صنعت گردشگری

گردشگری به عنوان فعالیت سفر و گردشگری تعریف و درک می شود. این اساساً مجموعه ای از فعالیت های متقابل گردشگران در هنگام سفر به یک مکان است. با مجله اینترنتی جیران همراه باشید تا با مفهوم صنعت گردشگری آشنا شوید.

صنعت گردشگری

گردشگری چیست؟ گردشگری به عنوان فعالیت سفر و گردشگری تعریف و درک می شود. این اساساً مجموعه ای از فعالیت های متقابل گردشگران در هنگام سفر به یک مکان است. و بنابراین ، گردشگری به عنوان یک صنعت به معنی همان مواردی است که از نظر اقتصادی و پولی پوشش می دهد. صنعت گردشگری شامل همه شرکتهایی است که محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مورد استفاده گردشگران در مراحل مختلف سفر و گردشگری است.

گردشگری یک صنعت بسیار گسترده ، پر جنب و جوش ، پویا و با رشد است. گردشگری به عنوان یک صنعت مجموعه ای از فعالیتهای تجاری است که به گردشگران نیازمند خدمات ارائه می دهد در حالی که آنها از مکان های مختلف از طریق گردشگری ، تور یا مسافرت دیدن می کنند.

گردشگری در واقع یک صنعت بسیار گسترده است که از بخشها یا صنایع فرعی مختلف تشکیل شده و محصولات و خدمات متنوع و متفاوتی را تولید و عرضه می کند که تقاضای گردشگری را ایجاد می کند و در واقع اقدام به گردش و سفر برای گردشگری را ممکن می سازد.

تعریف صنعت گردشگری

بنابراین صنعت گردشگری را می توان مجموعه ای از صنایع تعریف کرد که با تأمین زیرساخت ها و محصولات و خدمات تسهیل می شوند و سفر با اهداف مختلف و سفر به مکانهای تفریحی و تجاری را ممکن می سازند. صنعت گردشگری همه چیز در مورد ارائه وسایل لازم برای کمک به گردشگران در طول سفر است.

از دو جهت می توان به تعریف صنعت گردشگری نگاه کرد ، سمت تقاضا و طرف عرضه.

با تعریف گردشگری ، فعالیت گردشگران یا افرادی است که به منظور خاصی سفر می کنند و شامل همه کارهایی است که در طول سفر انجام می دهند. به این ترتیب گردشگری به عنوان صنعت به مجموع کلیه محصولات و خدمات مصرف شده یا مورد استفاده گردشگران که مستقیماً و غیر مستقیم از فعالیت گردشگری آنها پشتیبانی می کند تبدیل می شود. به این ترتیب ، رزرو سفر ، حمل و نقل ، اقامت در هتل ، غذا ، بازدید از مقصد و غیره ، همه بخشی از گردشگری می شوند.

طرف عرضه فقط به طرف دیگر این موضوع نگاه می کند. بنابراین ، تعریف صنعت گردشگری از نظر مجموع صنایعی است که کلیه محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که به طور مستقیم و غیر مستقیم گردشگران را در سفر یاری می رساند و امکان سفر و انجام فعالیت های گردشگری را برای مردم فراهم می کند.

این صنعت همچنین به عنوان صنعت مسافرتی و گردشگری و همچنین صنعت گردشگری شناخته می شود. اگرچه سفر کمی متفاوت است و همیشه به معنی گردشگری نیست ، اما صنعت گردشگری اغلب به عنوان صنعت مسافرت نامیده می شود. این امر به این دلیل است که از نظر تجاری ، پولی و اقتصادی سفر معمولاً به عنوان گردشگری در نظر گرفته می شود.

زنجیره ارزش صنعت گردشگری

درک و تعریف صنعت گردشگری ما را به زنجیره ارزش صنعت گردشگری می رساند. همانطور که فهمیدیم صنعت گردشگری از طریق شبکه وسیعی از صنایع به هم پیوسته و مرتبط و همچنین سایر صنایع جانبی فعالیت می کند که هدف آنها خدمت به گردشگران و مردم در سفرهای مختلف است.

زنجیره ارزش صنعت گردشگری بسیار بزرگ است. این زنجیره ارزش صنعت گردشگری کشسانی و انعطاف پذیری دارد یا می تواند باشد و همچنین می تواند بسیار بزرگتر و گسترده تر باشد.

زنجیره ارزش گسترده گردشگری شامل خدمات سفر و تور مانند رزرو است. صنعت حمل و نقل (مسافرت و حمل و نقل بین المللی و ملی) ؛ محل اقامت؛ صنعت مهمان نوازی ؛ غذا و نوشیدنی ؛ محصولات و مقاصد گردشگری و محصولات و خدمات مرتبط ؛ سفر و حمل و نقل محلی

این صنعت گردشگری یا زنجیره ارزش یک زنجیره ارزش گسترده و عمومی است. این صنعت گردشگری یا زنجیره ارزش ، بخشهای مختلف صنعت گردشگری را شکل می دهد و تعریف می کند ، که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت. بخشهای کلیدی گردشگری در درجه اول مبتنی بر گردشگری تفریحی است که یکی از انواع گردشگری است. با این حال ، ما چند بخش دیگر را برای پوشش بیشتر صنعت گردشگری اضافه کرده ایم.

گردشگری به عنوان یک صنعت با صنایع دیگر در جهان یا در هند به عنوان یک بازار در حال توسعه یا ایالات متحده ، انگلستان یا اروپا به عنوان بازار توسعه یافته بسیار متفاوت است. این امر به ویژه در مورد زنجیره ارزش یا زنجیره تامین صادق است و قابل مشاهده است.

بر خلاف سایر صنایع ، گردشگری به عنوان صنعت دارای زنجیره ارزش بسیار باز ، کشسان و انعطاف پذیر است.

همه اینها به گردشگری بستگی دارد. اساساً صنعت باید تمام گردشگری را پوشش دهد. بنابراین ، این صنعت به اندازه خود گردشگری بزرگ ، عمیق و گسترده است و می تواند باشد.

ویژگی ها و ویژگی های زنجیره تامین صنعت گردشگری

  • انعطاف پذیر و قابل توسعه است
  • در صنایع و بخشهای مختلف گسترده است
  • می تواند در بسیاری از نقاط داخل یک صنعت یا بخش عمیق شود
  • صنایع با طبیعت و صنایع مشابه را پوشش می دهد
  • صنایع مختلفی را که از راه دور به گردشگری مرتبط هستند ، تحت پوشش قرار می دهد
  • همچنین (ممکن است) بسیاری از صنایع دیگر که به گردشگری مرتبط نیستند و بنابراین بخش مستقیم صنعت گردشگری نیستند را تحت پوشش قرار دهد
  • بسیاری از نقاط و قسمتهای این زنجیره ارزش بسته به نوع گردشگری و نیازهای آن به خودی خود به یک زنجیره ارزش کامل و قابل توسعه تبدیل می شوند.

موارد پیشنهادی


نحوه زنجیره ارزش صنعت گردشگری با انواع گردشگری متفاوت است

همانطور که فهمیدیم صنعت گردشگری شامل همه محصولات و خدماتی است که گردشگران مصرف می کنند. بنابراین زنجیره ارزش مجموعه و کل زنجیره ای از شرکت ها برای تأمین همه این محصولات و خدمات است.

به غیر از زنجیره ارزش کلی صنعت گردشگری ، بسیاری از زنجیره های تأمین دیگر برای این صنعت وجود دارد و وجود دارد. این زنجیره های ارزش با زنجیره ارزش عمومی صنعت گردشگری ، به صورت کوچک یا بزرگ متفاوت خواهد بود. همه اینها بستگی به نوع گردشگری دارد که ما در نظر داریم.

باز هم ، مفهوم انواع گردشگری در اینجا کاربرد دارد. زنجیره ارزش همه آن چیزی است که صنعت گردشگری تأمین می کند. برای انواع مختلف گردشگری ، محصولات و خدمات متفاوتی مصرف خواهد شد.

با توجه به گردشگری مورد نظر ، ماهیت ، کوانتوم و ارزش خدمات گردشگری ارائه شده توسط صنعت متفاوت است. بنابراین زنجیره های تأمین متفاوتی برای انواع مختلف گردشگری وجود خواهد داشت.

بنابراین ، بسته به انواع مختلف گردشگری و اهداف ، زنجیره ارزش و بخش ها تغییر می کند. به عنوان مثال ، بخشها و زنجیره ارزش سفر و گردشگری MICE ، که بخش مهمی از گردشگری تجاری و در نتیجه یک بخش و نوع مهم گردشگری است ، با هر نوع گردشگری تفریحی متفاوت خواهد بود.

همه اینها به طور کلی کل چشم انداز بازار یا بازار هدف صنعت گردشگری را با مجموعه ای از مخاطبان هدف ایجاد می کند. و طبقه بندی های گردشگری بخش های مختلف بازار و بخش های مشتری را ایجاد می کند.

همه اینها همچنین زنجیره گسترده ارزش گردشگری است. این زنجیره ارزش با توجه به این بخش های بازار گردشگری به نسبت متفاوتی عمل می کند و خدمت می کند.

بخشهای صنعت گردشگری

گردشگری ، همانطور که قبلاً توضیح دادیم ، از طریق بخشهای مختلف آن انجام می شود. این بخشها هستند که این صنعت را تشکیل می دهند و همچنین زنجیره ارزش آن هستند. همچنین می توان صنعت گردشگری را از طریق این صنایع و اجزای فرعی درک کرد.

همه این صنایع یا بخشهای فرعی صنعت گردشگری نیز محرک رشد آن هستند.

اجازه دهید به طور خلاصه تمام بخشهای صنعت گردشگری را فهرست کنیم.


بهتر است بدانید: اهمیت گردشگری


10 بخش صنعت گردشگری

1. جاذبه های طبیعی گردشگری: جاذبه های طبیعی اساس و عامل محرک صنعت گردشگری هستند. زیبایی دیدنی یک مکان ؛ طلوع یا غروب خورشید در یک شهر خاص ؛ سواحل مانند سواحل معروف هاوایی ، فیلیپین یا گوا ؛ رودهایی مانند نیل ، گنگ ، رودخانه آمازون ؛ کوه هایی مانند هیمالیا همه اینها جاذبه های طبیعی هستند که میلیون ها و میلیون ها گردشگر و مردم در سراسر جهان به آن سفر می کنند.

2. جاذبه های گردشگری ساخته دست بشر: سپس جاذبه های گردشگری ساخته دست بشر که تعداد زیادی از گردشگران را نیز به خود جذب می کند. اولین ها در این لیست 7 عجایب جهان خواهند بود. فراتر از اینها می توان انواع مختلفی از جاذبه ها مانند موزه ها ، باغ ها ، باغ وحش ها ، پارک های آبی ، پارک های تفریحی ، کازینوها و غیره را در خود جای داد.

ما همچنین رویدادها یا فعالیتهای سرگرمی مختلفی مانند تئاتر ، کنسرت ، نمایش ، رونمایی و غیره را شامل می شود.

3. جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و دیگر رویدادها: رویدادهای فرهنگی ، مذهبی یا سایر رویدادها در همه جای جهان ادامه دارد. بسیاری از این رویدادها یا جشنواره ها یا گردهمایی های مکرر وجود دارد که گردشگران و مسافران مشتاق بی شماری را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

جشنواره توماتینا که در آگوست 2019 برگزار می شود یکی از این جشنواره ها است که دارای استقبال و حضور جهانی است. یکی دیگر از این رویدادها که در فوریه 2019 در هند اتفاق افتاد ، Kumbh Mela بود که حدود 20 میلیون نفر در آن شرکت کردند و در محل تلاقی سه رودخانه هولی غواصی کردند: گانگا ، یامونا و ساراسواتی در شهر الله آباد در هند.

4. بخش و فعالیتهای ورزشی و تفریحی: مردم برای شرکت در رویدادهای مختلف ورزشی یا فعالیتها در مکانهای مختلف مشهور به سراسر جهان سفر می کنند. مردم به شهرهایی که زمستانهایشان مشهور است و برف برای ورزشهایی مانند اسکی مشهور است.

5. خدمات گردشگری و تجارت مسافرتی: این بخش خدمات اصلی صنعت گردشگری است. این بخش سازمانهایی را ارائه می دهد که خدمات مختلف مسافرتی و گردشگری مانند بسته های کامل تور ، رزرو سفر و حمل و نقل ، رزرو هتل ، جستجوی مقصد و رزرو و غیره را ارائه می دهند.

6. بخش حمل و نقل: بخش حمل و نقل اساس و ابزار گردشگری است. حمل و نقل هوایی ، آبی ، جاده ای و راه آهن ، بخش های حمل و نقل وسیله ای را برای سفر به مقاصد مختلف فراهم می کند.

7. صنعت اقامت یا مهمان نوازی: اقامت یا مهمان نوازی یکی دیگر از بخش های کلیدی گردشگری است. هنگام سفر به هر نقطه ، گردشگران باید در آنجا اقامت داشته باشند و بنابراین به هتل های مناسب یا اقامتگاه های دیگر نیاز دارند. آنها همچنین به همه خدمات مرتبط نیاز دارند تا اقامت و سفر خود را خوشایند و راحت کنند.

8. صنعت غذا و آشامیدنی: بخش غذا و نوشیدنی ها نقش بسیار منحصر به فردی در گردشگری ایفا می کند. درست مانند هتل ها و اقامتگاه ها ، گردشگران نیز به خدمات گسترده صنایع غذایی و آشامیدنی نیاز دارند. این فقط محدود به هتل هایی نیست که گردشگران در آن اقامت می کنند. رستوران ها ، مسافرت ها و غیره نیز نقش مهمی در اینجا بازی می کنند.

غذا و نوشیدنی ها نیز یکی از جاذبه های یک مکان و نوعی گردشگری هستند. گردشگری غذایی یکی از انواع سفرهایی است که در آن مردم به مکانهایی سفر می کنند که غذاها و طعم های محلی معروف دارند.

9. بخش MICE: سفر و گردشگری MICE به خودی خود یک صنعت گسترده است که بازدیدکنندگان مختلفی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. مردم برای شرکت در رویدادهای تجاری ، حرفه ای و سایر انواع سفر می کنند. انواع مختلفی از رویدادها در سراسر جهان هر روز در شهرهای مختلف اتفاق می افتد. این بخش کل صنعت گردشگری را تقویت می کند و همچنین یکی از بخشهای مهم آن است.

10. بخش گردشگری تجاری: گردشگری تجاری بخش دیگری است که شامل مسافران تجاری برای مقاصد مختلف تجاری می شود. این تفاوت کمی با بخش MICE یا رویدادها دارد. در اینجا سفرهای کاری به ویژه برای شرکت در رویداد نیست. تجار ، متخصصانی که برای انواع کارهای رسمی مانند معامله با مشتری ، بررسی بازار جدید و غیره سفر می کنند بخشی از این بخش گردشگری و سفر هستند.

ارزش و سهم صنعت گردشگری

گردشگری یکی از صنایع بسیار مهم در جهان است. ارزش و اهمیت صنعت گردشگری برای هر کشوری بسیار زیاد است زیرا به مراتب بیشتر و بسیار گسترده تر کمک می کند. گردشگری مزایا و مزایایی را به همراه دارد و در رشد و توسعه کلی اقتصاد یک کشور و همچنین در پیشرفت جامعه و ساختار اجتماعی یک کشور نقش دارد. همچنین در حفظ منابع طبیعی کمک و انگیزه ایجاد می کند.

صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع برای اشتغال در سراسر جهان است که به ایجاد حدود 10 درصد اشتغال کمک می کند. همچنین حدود 10 of از تولید ناخالص داخلی جهان را شامل می شود و بنابراین به عامل مهمی برای رشد اقتصادی در جهان و برای هر کشوری تبدیل می شود.


مطلب پیشنهادی: ژاکت بافتنی بچگانه


محرک های رشد صنعت

این صنعت توسط گردشگران هدایت می شود. این گردشگران بخش اصلی و تنها مشتری آن هستند که به دلایل مختلف نیاز و تمایل خود را برای بازدید از مکان ها نشان می دهند.

همچنین با پیشرفت و توسعه در صنایع زنجیره ارزش خود در ارائه خدمات بیشتر ، امکانات ، راحتی و غیره به بخش مشتریان خود ، سفر و گردشگری را مطلوب تر ، آسان تر و جذاب تر می کند.

برخی از محرکهای اصلی صنعت گردشگری عبارتند از:

  • نیازها و خواسته های گردشگری
  • رشد درآمد
  • مقرون به صرفه بودن سفر
  • در دسترس بودن اوقات فراغت بیشتر
  • رویدادهای اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی دیگر
  • جاذبه ها و مقاصد جدید گردشگری
  • پیشرفت های ارتباطی
  • امکانات حمل و نقل بهتر و سریعتر
  • توسعه زیرساخت ، اتصال و آوردن مقاصد دورتر و بیشتر بر روی نقشه سفر
  • جذابیت صنعت مهمان نوازی
  • رشد رویدادهای تجاری
  • رشد تجارت و معاملات بین المللی

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا