اتوبوساخبار خودروخودروهای سنگیندسته‌بندی نشده

ملاقات با اتوبوس دوطبقه و لوکس نئوپلان اسکای لاینر RV

[ad_1]

اتوبوس دو طبقه‌ای که مشاهده می‌کنید نئوپلان اسکای لاینر نام داشته و از ویژگی‌های خاص زیادی بهره می‌برد و ما نیز می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. همه می‌دانیم که کمپرها و خودروهای تفریحی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و نمونه‌هایی که توسط خود خریداران ساخته می‌شوند محبوب‌تر هم هستند. اگرچه اکثر کمپرهای ساخته شده توسط خریداران از نوع ون‌های کوچک هستند اما برخی پروژه‌ها نیز ابعاد بزرگی دارند. همین موضوع درباره خانه‌به‌دوش موردبحث ما نیز صدق می‌کند، خودرویی تفریحی با دو طبقه و فضای لوکس برای یک خانواده ثروتمند!

اتوبوس دو طبقه موردبحث ما نئوپلان اسکای لاینر ۱۹۹۲ است که قبلاً دارای ۹۰ صندلی بوده و زمانی که ران و همسرش آن را در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۱۵ هزار یورو خریداری کردند در وضعیت خوبی قرار داشت. اتوبوس یاد شده هنوز هم ۹۰ صندلی خودش را داشت اما در طول بازه زمانی ۵ ساله‌ای که به یک خودروی تفریحی تبدیل شد تعداد صندلی‌ها به ۱۱ عدد کاهش یافت که ۳ تای آن‌ها در جلو برای راننده و ۲ سرنشین قرار داشته، ۴ صندلی برای سرنشینان اضافی دیگر طراحی شده و ۴ صندلی نیز در بخش غذاخوری قرار داده شده است.

واضح است که تغییرات رخ داده در این اتوبوس دو طبقه بسیار بیشتر از حذف صندلی‌ها بوده است. ران از رایانه برای طراحی کابین استفاده کرده و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ شاید پیشرفت مداوم طراحی دیجیتالی او و تبدیل شدن به واقعیت بوده است. بخش اعظم طبقه پایین اتوبوس نئوپلان اسکای لاینر به آشپزخانه بزرگ با یخچال فریز فول سایز اختصاص دارد. همچنین وسایل غذاخوری و اتاق کوچک با کاناپه آن نیز پشت فضای راننده قرار گرفته‌اند. فضاهای ذخیره‌ای متنوع نیز در این بخش قرار داشته و پیشرانه ۶ سیلندر مرسدس بنز با ۲۵۵ اسب بخار قدرت هم در بخش عقب اتوبوس قرار دارد.

برای دسترسی به طبقه بالای اتوبوس باید از پله‌ها استفاده کرد. اتاق‌خواب مستر در بخش عقب تعبیه شده و یک اتاق دیگر نیز برای پسران ران در بخش جلوست. در بین اتاق‌ها نیز حمام بزرگی وجود دارد که اتاق‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. فضای کافی برای وان کوچک نیز دیده می‌شود. در بخش جلوی طبقه بالای اتوبوس ۴ صندلی دیگر برای سرنشینان نصب شده تا کودکان بتوانند دید خوبی به مسیر پیش رو داشته باشند.

این اتوبوس اگرچه وسیله نقلیه مناسب برای ماجراجویی و تردد در مسیرهای سخت نیست اما قوانین مربوط به ارتفاع و طول را رعایت کرده است. این نئوپلان اسکای لاینر تفریحی ظرفیت حمل ۱۵۸ گالن آب سالم، ۷۹ گالن آب کثیف و ۲۶ گالن گاز مایع برای پخت‌وپز و گرمایش را دارد. سیستم سرمایشی مناسب فصل تابستان نیز وجود دارد اما کارایی سیستم گرمایشی آن برای فصل زمستان خیلی بالا نیست. این خانواده جزئیات مربوط به تولید اتوبوس تفریحی خود و همچنین سفرهای مختلف به کشورهای سراسر دنیا را در فضای مجازی بارگذاری می‌کنند. این اولین باری نیست که ما یک اتوبوس دوطبقه تفریحی را می‌بینیم اما قطعاً نئوپلان ران جزو بهترین پروژه‌هایی است که خود مالکان انجام می‌دهند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا