دسته‌بندی نشدهرپورتاژ

کالج زبان شاه کلید مهاجرت به فرانسه

کالج زبان در فرانسه را می توان شاه کلیدی برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به این کشور در نظر گرفت. چرا که زبان فرانسوی زبان رسمی کشور فرانسه است و از همین رو نیز یادگیری این زبان برای مهاجران خارجی بسیار ضروری است. مثلا دانشجویان بین المللی برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه نیازمند مهارت زبان فرانسوی در سطح حداقل B2 هستند. همچنین کارگران، کارمندان و سرمایه گذاران خارجی برای تعامل بهتر و سهولت کارشان در این کشور نیازمند مهارت زبان فرانسه حداقل در سطح مبتدی هستند.

پس آموزش زبان فرانسه در کالج های زبان این کشور بهترین فرصت هم برای یادگیری زبان فرانسوی است و هم اینکه افراد از نزدیک با راه و چاه مهاجرت و زندگی در کشور فرانسه آشنا می شوند. معمولا در قالب این دوره ها فراگیران زبان فرانسه را از سطح A1 تا C1 آموزش دیده و در پایان هم به مدارک معتبری مثل DELF، DALF، TCF و TEF دست می یابند. در ادامه همین مقاله تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط، مدارک و هزینه تحصیل زبان فرانسه در کالج های زبان این کشور آشنا می کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان

خیلی از افراد برای تحصیل و یا شروع کسب و کار مایل به مهاجرت به فرانسه France هستند. اما آنها خوب می دانند که زبان رسمی این کشور زبان فرانسوی یا Françoise است و آنها برای ارتباط با دیگران در محیط کاری یا آموزشی و نیز زندگی راحتتر در این کشور زیبا نیازمند یادگیری زبان فرانسه هستند. بنابراین برای آماده سازی شرایط مهاجرت به فرانسه چه چیزی بهتر از ثبت نام و شرکت در کالج زبان در فرانسه!

برای این منظور ابتدا بایستی کالج زبان و نیز کورس آموزشی را انتخاب کرد. سپس با تهیه شرایط و مدارک لازم برای پذیرش از کالج زبان در فرانسه اقدام کرد و در صورت اخذ پذیرش از کالج زبان می توان برای مرحله آخر یعنی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کرد. منتها از آنجایی که دوره زبان فرانسوی یک دوره فشرده و کوتاه مدتی است معمولا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا ویزای شینگن فرانسه (تایپ C) صادر می شود.

e573eebb 2f1f 472e bdf6 f8c35c2d313e - کالج زبان شاه کلید مهاجرت به فرانسه

لیست کالج های زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه برای همگان مخصوصا آنهایی که مایل به مهاجرت به فرانسه هستند امری حیاتی است. در فرانسه کالج های زبان مختلفی وجود دارد که در لیست زیر به نام برخی از معروفترین آنها اشاره می شود:

  • آکادمی فرانسه دو فرانسه (Académie Française de France)
  • دانشگاه سوربن (Université Sorbonne)
  • کالج های زبان فرانسه آلیانس فرانسیس (Ecole de Langue Française Alliance Française)
  • کالج بین المللی LSI (Collège International LSI)
  • آکادمی فرانسوی آیوت ایرانی (Institut Français Ayot Irani)
  • دانشگاه پانتئون- آساس (Université Panthéon-Assas)
  • کالج الیزه (Collège Elisee)
  • دانشگاه پاریس- دکارت (Université Paris-Descartes)

کالج زبان فرانسه در استراسبورگ

یکی از گزینه های مهم و با ارزش برای یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه، آموزش این زبان در شهر استراسبورگ است. از معروفترین کالج های زبان فرانسه در شهر استراسبورگ می توان به کالج های زیر اشاره کرد:

  • انستیتو پلاس- کیو- پارفایت
  • ILEF
  • اسکولینگوا
  • ای اف سژور لیتگوستیک
  • آلیانس فرانسیس استراسبورگ
  • انستیتو استرالانگ
  • و غیره

مثلا انستیتو استرالانگ که از بهترین کالج های زبان در استراسبورگ فرانسه است انواع کورس های آموزشی شامل کورس های فشرده (FLE)، کورس های زبان فرانسه برای معلمان، زبان فرانسه برای اهداف خاص (FOS)، آمادگی برای تحصیلات دانشگاهی، کورس های آمادگی (TCF)، کورس های آمادگی DELF و DALF، کوزرس های تابستانی و کورس های تابستانی برای نوجوانان ارایه می کند. دانشجویان برای ثبت نام در دوره آمادگی دانشگاهی در انستیتو استرالانگ بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • سن دانشجو باید بالای 18 سال باشد.
  • سطح مهارت زبان فرانسوی دانشجو باید در سطح B2 باشد.

کالج زبان آلیانس فرانسیس در فرانسه

یکی از بهترین کالج های زبان در کشور فرانسه، کالج زبان آلیانس فرانسیس Alliance Française de Paris است. این کالج زبان در فرانسه به خاطر کیفیت آموزشی بالا، وجود اساتید معروف زبان فرانسوی، کورس های آموزشی متنوع و نیز مدارک معتبر معروف است. جالب است بدانید که حالا در سراسر فرانسه حدود 30 کالج آلیانس فرانسیس وجود دارد و این بزرگترین شبکه کالج های زبان فرانسوی در کشور فرانسه است. معمولا کورسهای زبان در این کالج از سطح A2 تا C1 و از قرار زیر است:

  • کورس های خصوصی
  • کورس های آنلاین
  • کورس های فشرده
  • کورس های آنلاین Sef-paced
  • کورس های آموزشی برای افراد کاملا مبتدی

طول مدت کورسهای آموزشی کالج آلیانس فرانسیس پاریس حداکثر تا 3 ماه است. در ضمن برای ارزیابی سطح مهارت زبان از فراگیران در پایان دوره آزمون گرفته می شود تا آنها به مدرک معتبر پایان دوره برسند. این آزمونها شامل آزمون های چهارگانه زیر است:

84d54158 5491 4cfe a30b 61ac94f66ea0 - کالج زبان شاه کلید مهاجرت به فرانسهنکته آخر پیرامون شهریه کالج آلیانس فرانسیس است که بسته به کورس تحصیلی و مدت زمان کورس متغیر است. مثلا متوسط شهریه کورس آمادگی زبان فرانسه برای تحصیلات آموزش عالی و دانشگاهی (26 درس در هر هفته) از قرار زیر است:

3 هفته 4 هفته 5 هفته 6 هفته 7 هفته 8 هفته 12 هفته
قیمت در هر هفته EUR 330 EUR 315 315 315 315 300 255
قیمت در هر هفته EUR 990 EUR 1260 1575 1890 2205 2400 3060

دوره زبان فرانسه در لیون

لیون در مرکز کشور فرانسه واقع شده و دانشجویان در این شهر علاوه بر یادگیری زبان فرانسوی همچنین می توانند با فرهنگ مردم فرانسه آشنا شوند. ضمنا سطح هزینه های آنها در شهر لیون به مراتب پایین تر از شهرهای بزرگی مثل پاریس و مارسی است. از معروفترین مدارس و کالج های زبان در لیون می توان به لیون بلو اینترنشنال، اینترنشنال هاوس لیون، ایسپیس لیون- جاپون (ELJ)، اینفولنت، آلیانس فرانسیس لیون، آلپادیا و غیره اشاره کرد. سطح هزینه دوره های زبان آموزی در کالج های لیون از کالجی به کالج دیگر و از کورسی به کورس دیگر متفاوت است. در پایان دوره آموزشی نیز کالج های زبان فرانسوی در لیون از دانشجویان آزمون گرفته و به دانشجویانی که بتوانند در آزمون قبول شوند مدارک معتبری مثل DELF، DALF، TCF و TEF اعطاء می کنند.

هزینه دوره زبان فرانسه در فرانسه

واقعیت این است که هزینه دوره زبان فرانسه در فرانسه ممکن است متغیر باشد و به عواملی مانند نوع دوره، مدت زمان، شهر مقصد و نیز کالج زبان بستگی داشته باشد. همچنین هزینه زندگی در فرانسه نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا هزینه‌ های مربوط به مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر امکانات ممکن است در شهرهای مختلف فرانسه متغیر باشد. اما در حالت کلی متوسط سطح شهریه کورس های زبان فرانسوی به همراه هزینه اسکان و خورد و خوراک بین 700 تا EUR 800 (یورو) در هفته است. در کنار این هزینه نیز بایستی بودجه هفتگی EUR 100 (یورویی) را بابت ایاب و ذهاب، تفریح و خرید در نظر گرفت.

در کل برای مهاجرت به فرانسه 2023 روش های مختلفی مثل تحصیل، سرمایه گذاری، کار، الحاق خانواده و کارآفرینی وجود دارد. انتخاب هر یک از این روش های مهاجرتی حتما بایستی متناسب با علاقه و نیز شرایط هر متقاضی باشد. تیم مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در زمینه اخذ اقامت فرانسه است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا