اخبارفرمول 1مسابقات

گرندپری اسپانیا، رقابت استراتژی‌ها در نیمه دوم!

[ad_1]

لوئیس همیلتون با کسب صدمین پول پوزیشن خود برای مسابقه فرمول یک اسپانیا، اسب خود را زین کرده بود. با این وجود، رقیب سایه به سایه او، مکس ورشتاپن هم رده دوم را به دست آورده بود و پشت سر آن‌ها بوتاس قرار داشت.

استارت مسابقه با اشتباه همیلتون در دفاع همراه بود و ورشتاپن به‌راحتی او را پشت سر گذاشت. بوتاس هم کمی بعد رده خود را به لکلرک تقدیم کرد.

اولین حادثه مسابقه خاموش شدن موتور خودروی تسونودا بود که باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد.

باوجود پیت‌استاپ بد و طولانی ورشتاپن، او توانست پیشتازی خود را حفظ کند. در این زمان حتی باوجود حملات گاه‌وبیگاه همیلتون، مکس در حال اداره مسابقه بود.

در دور ۴۳، مرسدس تصمیم گرفت تا تایرهای همیلتون را تعویض کند. موضوعی که از سوی ردبول جواب داده نشد. باوجود فاصله بیش از ۲۳ ثانیه‌ای این دو رقیب اما تایرهای تازه‌تر و نرم همیلتون، شانس او را برای جبران فاصله افزایش می‌داد.

همیلتون در یک نمایش تماشایی در هر دور بیش از یک ثانیه خود را به رقیب نزدیک‌تر کرد و سرانجام در دور ۶۰ توانست در سبقتی بدون دردسر ورشتاپن را پشت سر بگذارد. بعد از این سبقت ورشتاپن به پیت‌استاپ آمد تا با تایرهای سافت، شانس خود را برای کسب امتیاز سریع‌ترین دور پیست بیازماید. با این حال این موضوع، استراتژی اشتباه و مهلک ردبول را تحت شعاع قرار نمی‌دهد.

سرانجام لوئیس همیلتون در مسابقه‌ای که جذابیت‌های اندک آن تنها در نیمه دوم آن خلاصه می‌شد، قهرمان شد. ورشتاپن و بوتاس و لکلرک هم در پشت سر او از خط پایان گذشتند تا همان ترتیب شروع مسابقه در انتها نیز تکرار شود.

بدین ترتیب در چهارمین مسابقه فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، لوئیس همیلتون سومین پیروزی خود در این فصل را جشن گرفت تا اجازه نزدیک شدن بیشتر در جدول امتیازات را به ورشتاپن ندهد. این نود و هشتمین پیروزی همیلتون در گرندپری‌های مختلف نیز به شمار می رود. راننده برگزیده تماشاگران هم لوئیس همیلتون شناخته شد. امتیاز سریع‌ترین دور هم به ورشتاپن رسید. نکته تاسف‌بار هم جایگاه دو قهرمان محبوب و تاریخی فرمول یک یعنی فرناندو آلونسو و سباستین فتل است که حتی در بین ۱۰ راننده برگزیده این مسابقه هم قرار نگرفتند.

ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به همین مطلب افزوده خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا