دسته‌بندی نشدهرپورتاژ

رویداد رونمایی از نوآوری‌های دلفین؛ از معرفی محصولات تا رونمایی از اولین امدادخودرو هوشمند ایران

[ad_1]

یک‌شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲، مراسم رونمایی از نوآوری‌های دلفین در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برگزار شد. شرکت دلفین که در حوزه‌ی مدیریت ناوگان خودرویی و خودروهای متصل فعال است، در این رویداد از جدیدترین محصولات خود و اولین امدادخودرو هوشمند ایران رونمایی کرد.

«محمدمهدی شیران»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دلفین به‌عنوان اولین سخنران این رویداد، به تعهدات این شرکت نسبت به اکوسیستم حمل‌ونقل اشاره و مسیر پرفرازونشیب ۱۴ ساله‌ی کارآفرینی دلفین را مرور کرد. به گفته‌ی او اولین مشتریان دلفین،‌ شهرداری‌ها بودند. درواقع آن‌ها می‌خواستند با کمک محصولات و راهکارهایی که دلفین در اختیارشان قرار می‌دهد، نظارت و کنترل دقیق‌تری بر انجام عملیات‌های مرتبط با جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت شهری داشته باشند. به‌مرور زمان،‌ مشتریان دلفین بیشتر و نیازهای آن‌ها پیچیده‌تر شد.

به گفته‌ی محمدمهدی شیران، دلفین همواره نسبت به موفقیت مشتریان در کسب‌وکارشان متعهد بوده است و در طی سال‌های فعالیت خود،‌ توانسته باتوجه به نیازها و چالش‌های مختلفی که هرکدام از سازمان‌ها در صنایع مختلف با آن‌ها مواجه هستند، راهکارها و ماژول‌های کاربردی و منحصربه‌فردی را برای مشتریان طراحی کند؛ برای مثال،‌ طراحی ماژول مدیریت ماموریت اعزامی خودروهای عملیاتی امدادی، ماژول تعمیرونگهداری، طراحی و توسعه‌ی سنسورهای وزن، شیب، دما و…، ارائه‌ی داشبورد و گزارشات کاربردی برای تصمیم‌گیری داده‌محور، فراهم کردن قابلیت عیب‌یابی خودرو از راه دور و ارتباط با ECU.

در ادامه‌ی این رویداد «فاطمه جمالی»، هم‌بنیان‌گذار و مدیر توسعه‌ی محصول دلفین، جدید‌ترین محصولات سخت‌افزاری این شرکت را معرفی کرد. به‌گفته‌ی او، دلفین به‌واسطه‌ی رزومه‌ی قوی و ارتباطات نزدیک با مشتریان،‌ نیازها و چالش‌های بسیاری را شناسایی کرده و محصولات و راهکارهایی را برای آن‌ها ارائه داده است. دستیار پیشرفته‌ی راننده (ADAS)، دستگاه Telematics Box، Gateway، Asset Tracker، سنسورهای جدید BLE5 و فناوری eSIM ازجمله جدیدترین محصولات و راهکارهایی بود که در این بخش معرفی شدند.

جمالی در ارتباط با ADAS گفت: «یکی از جدیدترین محصولاتی که به سبد ما اضافه شده است ADAS یا دستیار پیشرفته راننده است که انقلابی در حوزه‌ی فناوری‌های جدید به‌حساب می‌آید. از جمله قابلیت‌های آن، می‌توان به  ذخیره‌سازی ۲۰ چهره‌ی مجزا به‌عنوان راننده، تشخیص خواب‌آلودگی و حالت‌های رفتاری راننده اشاره کرد که می‌تواند امکان کنترل و مراقبت از راننده را فراهم کرده و جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را بگیرد.»

مدیر توسعه‌ محصول دلفین در ارتباط با دستگاه Gateway توضیح داد: «در صنایع مختلفی، ردیاب‌ها نمی‌توانند به‌خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان باشند؛ در راستای حل چنین چالش‌ها و نیازهایی، ما دستگاه Gateway را ارائه دادیم. این محصول به‌کمک تنوع پورت‌ها و قابلیت سفارشی‌سازی، داده‌ها را از منابع مختلف دریافت، پردازش و آن‌‌ها را به سرور ارسال می‌کند.»

«مهدی صمدانی»، مدیر فنی دلفین،‌ به‌عنوان سومین سخنران این رویداد درباره‌ی مدل سامانه‌ی ابری مدیریت ناوگان و جدیدترین راهکارهای دلفین براساس نیاز کسب‌وکار توضیح داد و گفت: «هدف ما از طراحی سامانه‌ی ابری این بود که بتوانیم هم به نیازهای آینده و هم به نیازهای گذشته پاسخ دهیم؛ به‌عبارت دیگر،‌ هم نیازهای خودروهای متصل را و هم نیازهای حوزه‌ی مدیریت ناوگان را به‌خوبی پاسخ دهیم.»

به گفته‌ی مدیر فنی دلفین،‌ پویایی، سادگی و داده‌محوری، ۳ اصل مهم در سامانه مدیریت ناوگان دلفین هستند. کاربران این سامانه،‌ بدون اینکه درگیر جزییات و پیچیدگی شوند و به‌کمک رابط کاربری ساده می‌توانند داده‌ها و شاخص‌های کلیدی سازمان خود را به‌راحتی مصور کرده و براساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. در آینده‌ی نزدیک نیز با کمک داده‌کاوی و هوش مصنوعی،‌ استنباط دقیق‌تر و عمیق‌تری از این داده‌ها خواهند داشت.

در این بخش از رویداد رونمایی از نوآوری‌های دلفین، از اولین امدادخودرو هوشمند ایران رونمایی شد. ایما امداد که بر پایه خودروی لاماری ایما به‌روزرسانی و تجهیز شده است، حالا به‌کمک شرکت دلفین و با اضافه شدن تجهیزات جانبی، به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است. قابلیت‌هایی مانند پایش لحظه‌ای وضعیت خودرو از طریق ارتباط با ECU، بررسی و آنالیز رفتار رانندگان، نظارت لحظه‌ای تصویری بر امدادگر، ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی امدادگر، ارائه‌ی گزارشات و سابقه‌ی ماموریت‌ها و برقراری تماس اضطراری با فناوری eCall، ازجمله قابلیت‌هایی بودند که به‌طور زنده در این رویداد رونمایی شدند.

در بخش بعدی رویداد، «زکریا سلطانی»، مدیرعامل همران، میزان اهمیت فناوری خودروهای متصل، نیازها و چالش‌های این حوزه را بررسی کرد و به تعدادی از مهم‌ترین اقدامات دلفین در مسیر توسعه‌ی پلتفرم خودروهای متصل، اشاره کرد. سلطانی در قسمتی از سخنان خود گفت: «ما با پلتفرم خودروهای متصل همران به سازمان‌ها، سرویس‌دهنده‌ها و خدمات پس از فروش کمک می‌کنیم تا متناسب با نیاز کاربران بهترین پاسخ را به آن‌‌‌ها دهند.»

سند و معماری اکوسیستم خودروهای متصل همران توسط «حسین نوروزیان»، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک دلفین، معرفی شد. او همچنین در ارائه‌‌ی خود به بررسی ماهیت اکوسیستمی خودروهای متصل، استراتژی‌ها و فرآیندها پرداخت. او در قسمتی از سخنانش گفت: «در اکوسیستم خودروهای متصل ۳ سمت مشتری، تامین‌کنندگان و مکمل‌ها باید تحلیل شوند. همه باید به اکوسیستم بپیوندند. اگر تامین‌کننده در اکوسیستم نباشد، خروجی اکوسیستم چیزی نخواهد بود. وظیفه‌ی ارکستراتور هماهنگی است. این نتیجه‌ی فعالیت جمعی است که منجر به ایجاد ارزش نهایی می‌شود و اینجا استراتژی‌ها و شیوه‌ی تحلیل استراتژیک شرکت ارکستراتوری باید به‌نوعی باشد که نیازمندی‌های هر ۳ سمت را به‌خوبی تحلیل کرده و براساس آن‌ها، یک ارزش پیشنهادی خاص ارائه دهد.»

در بخش پایانی مراسم رونمایی از نوآوری‌های دلفین نیز تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، میان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل و فضایی، دانشگاه‌های علم و صنعت، تربیت مدرس، شرکت سرمایه‌گذاری علم‌گستر خاورمیانه و شرکت اعتماد امن گستر لیان امضا شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا