دسته‌بندی نشدهسلبریتی هافرهنگ و هنرفیلم و سریال

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

[ad_1]

در حالی که فیلم اره ۱۰ (Saw X) در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ راه خود را به سینماها باز کرد، همه نگاه ها به جیگساو و آخرین دور از تله های شکنجه گرانه او معطوف شده است. توبین بل پس از یک جدایی موقتی از این فرنچایز در اسپیرال (Spiral)، یا همان اره ۹، در نقش جان کرامر، بار دیگر به این فرنچایز باز می گردد. داستان این فیلم جدید، جیگساو را در مکزیک برای یک عملیات پزشکی نشان می دهد، جایی که او یک سری از قربانیان را به شیوه های خشن و سادومازوخیستی معمولش به دام انداخته و شکنجه می دهد.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

علاوه بر بل، شاونی اسمیت بازیگر اصلی دیگر این فرنچایز، و کارگردان کوین گروترت نیز به دهمین قسمت فرنچایز اره بازگشته اند. برای آماده کردن طرفداران برای قتل عام پر از خشونتی که در فیلم اره ایکس به نمایش گذاشته شده، زمان آن رسیده است که ترسناک ترین تله های شکنجه را از هر یک از فیلم های اره تا به امروز بررسی کنیم. مراقب باشید، این مطلب در ادامه بشدت ترسناک خواهد شد!

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۱۰- تله خرس معکوس در Saw (2004)

تله خرس معکوس که اغلب به عنوان ترسناک ترین ابتکار کشتن در فرنچایز اره شناخته می شود، در ابتدای معرفی این فرنچایز ترسناک به دنیای ژانر وحشت دیده شد که باعث کابوس های واقعی می شود. این تله مرگ واقعی که با نام شکافنده آرواره نیز شناخته می شود، معمولاً به همراه یک قفل به سر قربانی بسته می شود و کسانی که آن را می پوشند یک کلید و یک چارچوب زمانی محدود برای باز کردن آن و آزاد کردن خودشان در اختیار دارند.

بخشی از چیزی که این تله را تا این حد ترسناک می کند، ترس و وحشت قابل انتظاری است که در چشمان آماندا (اسمیت) می بینیم، در حالی که او انتظار سرنوشت هولناکش را می کشد. اما چیزی که ترس واقعی را به دل بینندگان می اندازد، میزان آزار دهنده خشونت همراه با خونریزی است که زمانی اتفاق می افتد که تله به آرامی صورت یک قربانی را پاره پاره می کند، زمانی که با باز شدن چنگال زنگ زده، گوشت صورت فرد کنده شده و آرواره های قربانی را از گردنش جدا می کند. تله خرس معکوس یکی از محبوب ترین تله های شخصیت جیگساو بوده که در طول این سال ها در فیلم ها و بازی های ویدیویی متعددی ظاهر شده است که آن را به یکی از ترسناک ترین و شناخته شده ترین تله های مرگ در این فرنچایز تبدیل می کند.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۹- تله سرنگ در Saw II (2005)

در فیلم کمتر دیده شده اره ۲، جیگساو شرور معروف این فرنچایز، هشت قربانی را در یک کارخانه متروکه و قدیمی به دام انداخته و بی رحمانه آن ها را شکنجه می دهد. در حالی که تله ماسک مرگ پرواز زهره نامزد شایسته ای برای این فهرست است که فیلم با آن آغاز می شود و سطح خشونت این دنباله را مشخص می کند، اما کمتر چیزی ترسناک تر از این است که با سر به درون گودالی از سرنگ های آلوده پرتاب شوید. این تله، خشونت فیزیکی فرو رفتن اشیاء نوک تیز فلزی را با تصور ابتلا به یک بیماری مرگبار ترکیب می کند.

پس از نجات از وحشت های فیلم اول، آماندا (اسمیت) برای پیدا کردن یک کلید مخفی به درون گودالی پر از سرنگ های تزریق وریدی انداخته می شود. این سکانس تهوع آور و حال بهم زن، همچنان یکی از خلاقانه ترین و اورجینال ترین تله های مرگ این فرنچایز به شمار می رود و هیچ گاه در القای ترس و وحشتی تکان دهنده تا مغز استخوان، شکست نمی خورد. تماشای آماندا در تلاش برای پیدا کردن راهش برای خروج از گودال، در حالی که ده ها سرنگ خونی به بدنش آویزان شده اند و در حالی که ته ریه هایش جیغ می زند، به سختی راه خود را به بیرون از گودال باز می کند، واقعاً تکان دهنده است.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۸- تله چرخ دنده در Saw III (2006)

در اره ۳ که به شدت نادیده گرفته شده است، جیگساو یک پزشک را می رباید تا درمانی برای بیماری اش پیدا کند و در نهایت چندین قربانی را در این فرآیند شکنجه می کند. در یک نقطه از داستان، جیگساو اعتراف می کند که تله مرگ مورد علاقه اش، تله چرخ دنده است، یک نوع شکنجه وحشیانه قرون وسطایی که استخوان ها را یکی پس از دیگری می شکند، دست و پای قربانی را یک به یک از تنش جدا کرده، و چیزی جز یک تنه تکه پاره شده و خونین باقی نمی گذارد. از نظر خونریزی همراه با خونریزی و خشونت محض، تله چرخ دنده حقیقتاً هولناک است.

البته مانند بسیاری از تله های دیگر جیگساو، بخشی از چیزی که تله چرخ دنده را تا این حد آزار دهنده می کند این است که چگونه قربانی مجبور می شود بیدار بماند و نظاره گر شروع سرنوشت مرگبارش باشد. خشونت فیزیکی یک چیز است، اما ترس از فضای تنگ گریزناپذیر و پیش بینی همراه با درماندگی از مرگی هولناک،در واقع چیزی است که این تله را به ترسناک ترین تله این دنباله در فرنچایز اره تبدیل می کند. درد جسمانی هولناک قربانی با صدای چرخش چرخ دنده ها و بلعیدن استخوان ها تشدید می شود، که بیش از پیش این تله را ترسناک می سازد.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۷- چیزی که من احساس می کنم را حس کن در Saw IV (2007)

در اره ۴، جیگساو شرور از گور نیز شروع به شکنجه نسل جدیدی از قربانیان می کند. در حالی که فیلم تله های نسبتاً تکراری و قابل چشم پوشی دارد، نمی توان تله موسوم به «چیزی که من احساس می کنم را حس کن» را که قربانی را مجبور به انتخاب بین دو اولتیماتوم دردناک می کند، را نادیده گرفت. قربانی مردی است که به تختی بسته شده در حالی که هر چهار دست و پیشا به گوشه های تخت بسته شده است. او دو گزینه دارد که یا با انداختن میخ هایی مستقیم به داخل چشم های خود را کور کند یا پاره شدن یک به یک اعضای بدنش را شاهد باشد، سکانسی که بینندگان را در موقعیت ویرانگری قرار می دهد.

در واقع، یک حس همدستی در جرم عمیق در این تله مرگ وجود دارد که به شکلی واقعی، بینندگان را در ذهن، بدن و روح شکنجه شده قربانی درمانده قرار می دهد. این سکانس بینندگان را مجبور می کند تا گزینه های باخت – باخت را بسنجند، که وحشت ماجرا را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در نهایت، مرد تصمیم می گیرد یکی از چشم هایش را با میخ سوراخ کند، اما این کار آنقدر دردناک است که نمی تواند این کار را برای چشم دیگرش نیز انجام دهد. در نتیجه، دست ها و پاهایش از بدنش جدا شده و خون و تکه های باقیمانده اعضای بدنش با حالتی به شدت ترسناک به در و دیوار پاشیده می شود. نورپردازی قرمز رنگ فیلتر شده در اتاق تاریک، نیز ناراحتی زیرپوستی بیشتری به این صحنه هولناک می افزاید.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۶- آونگ در Saw V (2008)

اره ۵ هیچ کمبودی در تله های مرگ ترسناک ندارد. با این حال، وقتی صحبت از ترسناک ترین سکانس وحشت فیلم می شود، قرعه به نام وسیله ای مرگبار می رسد که الهام گرفته از ادگار آلن پو بزرگ است، که ترسناک ترین تاثیر را بر جای می گذارد. تله پاندول یا آونگ که از داستان ترسناک کلاسیک مغاک و آونگ از پو اقتباس شده، شیوه قتل قرون وسطایی را با وحشت تکنولوژی مدرن ترکیب می کند و منجر به حمای از خون بی رحمانه ای برای نسل های امروزی می شود.

در این تله، دست و پای قربانی باز شده و بر روی یک قطعه فلزی کثیف بسته شده است. قربانی که بازوها، پاها و گردنش محکم بسته شده است، بیهوده پیچ و تاب می خورد، در حالی که یک تیغه بزرگ از بالا به صورت افقی روی شکم او عقب و جلو می رود. هر بار که تیغه پایین می آید، شکافی عمیق تر در شکم قربانی ایجاد می کند تا زمانی که شکمی باز شده و خالی از او باقی می ماند. تیغه غول پیکر در نهایت کمر او را قطع کرده و بدنش را به دو نیم تقسیم می کند و با خونش دیوارها را رنگین می کند.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۵- چرخ و فلک شات گان در Saw VI (2009)

در اره ۶، کارآگاه هافمن به شکنجه گری های جیگساو ادامه می دهد. در حالی که دو مامور بیمه هدف قرار می گیرند، هیچ تله ای بیشتر از چرخ و فلک شاتگان ترس را به قلب قربانیان و بینندگان القا نمی کند. به یاد داشته باشید که جیگساو شرور اغلب هر بار یکی از قربانیان خود را می کشد. اما در اینجا او یک تله مرگبار طراحی می کند که چندین قربانی را مجبور به انجام نوعی بازی بقای اجتماعی سادیستی می کند که به طور قابل توجهی وحشت این فیلم را افزایش می دهد.

در این تله، مدیر عامل جنایتکار شرکت آمبرلا هلث مجبور می شود یکی از ۶ کارمند خود را برای کشتن انتخاب کند. این شش کارمند به یک چرخ و فلک چرخان بسته شده اند که یک شات گان به سمت هر کدام از آن ها نشانه رفته است و اکنون وظیفه مدیرعامل است که تصمیم درست را بگیرد یا در غیر این صورت عواقب هولناکش را متحمل شود. این تله نه تنها یکی از اورجینال ترین و خلاقانه ترین تله های مرگ در این فیلم از فرنچایز اره بوده، بلکه با توجه به تعداد قربانیان بالقوه، مسلما ۶ برابر ترسناکتر از تله های دیگر است.

بدترین و ترسناک ترین تله ها در سری فیلم های اره

۴- حلقه سکوت در Saw 3D (2010)

اره سه بعدی یا اره ۷ از بسیاری از ترفندهای تکنولوژیکی استفاده می کند تا صحنه های مرگ را تا حد ممکن قریب الوقوع و ترسناک جلوه دهد. در حالی که تله ترسناک اسب بخار ارزش ذکر کردن در این مدخل را دارد، اما به سختی می توان آن را در جایگاهی بالاتر از تله دایره یا حلقه سکوت، معروف به تله قلاب ماهی قرار داد. در این تله مرگبار نویسنده ای را می بینیم که باید یک قلاب ماهیگیری را از شکم مدیر برنامه هایش بیرون بکشد، در حالی که او در یک دستگاه دایره ای و در داخل لباس خفت کننده مخصوص دیوانگان گیر افتاده است.

بخشی از چیزی که تله قلاب ماهیگیری را تا این حد تکان دهنده می سازد، نبود حاشیه ای امن برای خطا است. بابی باید با دقت و بی نقص قلاب را بیرون بکشد، بدون این که به امحا و احشا داخل شکم کارمندش صدمه ای بزند. یک حرکت نادرست با دردی غیرقابل تحمل و خونریزی داخلی قربانی همراه است، که به این تله حس ویرانگر دیگری از وحشت ناشی از پیش بینی اتفاقی هولناک می دهد. پیش درآمدهای این سکانس به خودی خود هولناک هستند، اما وقتی بابی شکست می خورد و چهار میخ فلزی تیز در گلوی زن قربانی قرار می گیرند، بدون در نظر گرفتن کلیدی که از ریه اش بیرون کشیده می شود، غش کردن خارج از تصور نیست.

۳- تله دورانی در Jigsaw (2017)

اره ۸ که با نام جیگساو نیز شناخته می شود، بازگشت جان کرامر را به عنوان عروسک گردان سادیستی این فرانچایز نشان می دهد. بدین ترتیب، دیوانه قاتل فیلم اره برخی از ترسناک ترین تله های این فرانچایز را پیاده سازی می کند. با این حال، وقتی صحبت از ترس محض به میان می آید، تله دورانی یا چرخشی هر چیزی که طرفداران از یک تله پیچیده و فوق العاده ترسناک انتظار دارند را در خود دارد. متاسفانه مردی به نام میچ سال ها پس از فروش یک موتورسیکلت خراب به برادرزاده جیگساو، توسط این تله تکه تکه می شود.

میچ که داخل یک انباری محبوس شده، به داخل تله چرخه ای کشیده می شود که از یک سیلوی بزرگ سیم پیچی شده تشکیل شده که از سقف وارونه آویزان شده است. این وسیله مخروطی شکل با چندین تیغه چرخان تیز پر شده است که با موتورسیکلتی که در همان نزدیکی قرار دارد کار می کند. وقتی دوست میچ موفق نمی شود به موقع او را نجات دهد، ناگهان او با پوره خونین ایجاد شده از تکه تکه شدن بدن قربانی توسط تیغه های پیچ در پیچ که روی بدنش می پاشد مواجه می شود. اگر این موضوع به اندازه کافی شما را می ترساند، دیدن صورت دوست او که در خون میچ غرق شده، مطمئنا این کار را انجام می داد.

۲- تله موم داغ در Spiral: From the Book of Saw (2021)

اسپیرال که با نام اره ۹ نیز شناخته می شود، این فرنچایز را در مسیری جدید و جسورانه قرار می دهد. بدون فاش کردن هویت قاتل، یکی از ترسناک ترین تله ها زمانی رخ می دهد که یک قربانی زن به میز پزشکی بسته می شود. در حالی که سر قربانی پوشانده شده و نمی تواند ببیند چه اتفاقی دارد می افتد، قاتل به آرامی لوله ای پر از موم داغ را روی صورت زن خم می کند و موم جوشان روی صورت او می ریزد و زن با درماندگی برای نجات جانش فریاد می کشد.

بدتر از همه اینکه تنها گزینه این زن برای جلوگیری از خفگی، قطع نخاع کردن خود است و بینندگان را در جای تصمیم گیری در موقعیت یک سناریوی باخت – باخت قرار می دهد. جدای از بی رحمی فیزیکی ریختن موم داغ روی پوست یک فرد، چیزی که این تله را تا این حد ترسناک می کند این است که زنده بیرون آمدن از آن غیرممکن به نظر می رسد. تله های جیگساو اغلب شامل راهی برای قربانی است تا تله را حل کرده و به نحوی جان سالم به در ببرد. با این حال، غلبه بر تله موم داغ غیرممکن به نظر می رسد و حسی از تلاش بیهوده، ترس را به سطح جدیدی می برد.

۱- تله وکیوم چشم در Saw X

همان طور که در بالا ذکر شد، اره ۱۰، جیگساو را در مکزیک به تصویر می کشد، جایی که وی به دنبال درمان بیماری خود می گردد و در این مسیر نسل تازه ای از قربانیان را شکنجه می کند. تله ای که برای پوسترهای تبلیغاتی فیلم استفاده می شود، ترسناک ترین تله در فیلم است که در آن چشم های یک مرد با دو لوله وکیوم چشمی از کاسه بیرون کشیده می شود. بخشی از آنچه این تله حسی را ویرانگر می سازد، این است که چگونه دید تار قربانی، او را از پیش بینی آنچه قرار است برایش اتفاق بیفتد، باز می دارد.

این تله خلاقانه مردی را نشان می دهد که به یک صندلی بسته می شود، در حالی که چشمانش به لوله های وکیوم بلندی متصل هستند. در شرایطی که او ۶۰ ثانیه وقت دارد که خود را نجات دهد یا عواقب هولناک و مرگبار این تله را بپذیرد، تیک تاک ساعت، فوریت و اضطرار را به سکانس اضافه می کند و تنش و تعلیق را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. تصویر لرزان دوربین از نزدیک از چهره وحشت زده قربانی و چشم هایش که از درون لوله وکیوم دیده می شوند بسیار ترسناک است. هر چه نباشد، اره ۱۰ بازگشت فوق العاده تکان دهنده یکی از بهترین شخصیت های شرور سینما در قرن بیست و یکم را نشان می دهد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا