اخبار اینترنتاخبار داخلیاخبار کوتاهاینترنتدسته‌بندی نشده

نسخه نهایی وای‌فای 7 در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

[ad_1]

اتحادیه وای‌فای اعلام کرد که نسخه نهایی وای‌فای 7 تا پایان سه‌ماهه اول سال 2024 منتشر خواهد شد. این استاندارد باعث بهبود دسترسی به سرعت‌های چندگیگابیتی و بهینه‌سازی‌های دیگر نسبت به وای‌فای 6 خواهد شد.

اگرچه سخت افزارهایی که قادر به پشتیبانی از Wi-Fi 7 هستند در حال حاضر در بازار وجود دارند، اما این دستگاه‌ها بر اساس پیش‌نویس این فناوری تولید شده‌اند. انتشار نسخه نهایی این استاندارد برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده و حالا یک زمان‌بندی واضح‌تر برای عرضه گسترده محصولات جدید با Wi-Fi 7 وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا جزئیات قانون هوش مصنوعی را منتشر کرد

شرکت‌های اینتل و برودکام در سال گذشته توانستند تست سرعت وای‌فای 7 (یا 802.11be) را با حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه ارائه دهند که این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به سرعت حداکثر 1.7 گیگابیت بر ثانیه وای‌فای 6 به شمار می‌رود. این فناوری به وسیلهٔ جابه‌جایی روان بین فرکانس‌های 2.4، 5 و 6 گیگاهرتزی به این سرعت بالا دست یافته است.

Wi-Fi 7 دسترسی به کانال‌های فوق‌عریض 6 گیگاهرتزی را فراهم می‌کند که باعث افزایش توان دو برابری نسبت به Wi-Fi 6 می‌شود. این استاندارد جدید همچنین با استفاده از 4K QAM به جای 1024 QAM، سرعت انتقال اطلاعات را به میزان 20 درصد افزایش می‌دهد.

Wi-Fi 7 پایدارتر از استانداردهای قبلی خواهد بود و با استفاده از عملکرد مولتی‌لینک هوشمند، ترافیک را به شکل متعادل‌تری مدیریت می‌کند و به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد که به بهترین نحو از شبکه استفاده کنند. اتحادیه وای‌فای اعتقاد دارد که این فناوری به ویژه برای کاربردهای واقعیت افزوده و مجازی مناسب است.

تأیید اتحادیه وای‌فای با پیش‌بینی اینتل از زمان عرضه Wi-Fi 7 در سال گذشته مطابق است. اینتل قصد دارد که سال آینده میلادی از کامپیوترهای مجهز به وای‌فای 7 خود رونمایی کند. انتظار می‌رود این عرضه عمومی‌تر از سال‌های قبل انجام شود.

از سال گذشته، تولیدکنندگان مختلف با پیش‌نویس استاندارد Wi-Fi 7 آشنا شده و محصولات مبتنی بر این تکنولوژی را به بازار عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال، آمازون روتر Eero Max 7 با قیمت 600 دلار را معرفی کرده است که سرعت حداکثر 4.3 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نسخه نهایی وای‌فای 7 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا