دسته‌بندی نشدهسلامت

بهترین نوشیدنی ها قبل از خواب

در این پس از سایت تفریحی جیران قصد داریم به معرفی بهترین نوشیدنی ها قبل از خواب بپردازیم.

نوشیدنی شبانه شما و چیزی که قبل از خواب می نوشید، می تواند تعیین کننده بین یک استراحت شبانه خوب و یک استراحت آشفته باشد.

در ادامه می خواهیم به معرفی بهترین نوشیدنی ها قبل از خواب چه نوشیدنی هایی مصرف کنید و چگونه بر خواب تأثیر می گذارند.


بیشتر بخوانید: درمان روماتیسم با طب سنتی


کاکائو داغ یا شکلات داغ

یک نوشیدنی کلاسیک قبل از خواب اما کاکائو داغ را نباید با شکلات داغ یا هات چاکلت اشتباه گرفت. کاکائو پودر بدون چربی کره کاکائو است در حالی که «شکلات نوشیدنی» براده ها یا گلوله های شکلات ذوب شده و مخلوط با شیر، خامه یا آب است. اشکال شکلات داغ فقط کافئین نیست، بلکه قند آن است. همچنین حاوی فنیل اتیلامین است که باعث افزایش طبیعی می شود.

شیر گرم

این یک درمان قدیمی است، اما کلسیم به خواب آرام کمک می کند، به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان خواب یک لیوان گرم شیر را قبل از خواب توصیه می کنند! در کاهش استرس و تثبیت فیبرهای عصبی، از جمله رشته‌های عصبی در مغز موثر است. به علاوه ارتباط روان‌شناختی بین شیر و رفتن به رختخواب ممکن است مسئول خواص تقویت خواب آن باشد.

چای گیاهی یا دمنوش

چای گیاهی مانند بابونه گزینه بهتری است. اعتقاد بر این است که اثر تسکین دهنده آن احتمالاً به دلیل فلاونوئید آپیژنین، یک متابولیت ثانویه است. چای سنبل الطیب و نعناع فلفلی نیز به عنوان آرام بخش بدن و تسکین معده شناخته شده است.

قهوه یا چای

از مصرف قهوه، چای سیاه یا چای سبز درست قبل از خواب اجتناب کنید زیرا کافئین موجود در آنها ممکن است محرک باشد و شما را بیدار نگه دارد. با این حال، برخی از انواع بدون کافئین می توانند شما را در حالت خواب قرار دهند، به ویژه چای سبز بدون کافئین که حاوی تیانین است که ثابت شده است به کاهش استرس و بهبود الگوهای خواب آرام تر کمک می کند.

آب گیلاس

گیلاس به طور طبیعی سرشار از ملاتونین است، هورمونی که خواب را تحریک می کند و ساعت درونی شما را تنظیم می کند. به دنبال گیلاس ترش باشید زیرا مقادیر زیادی ملاتونین دارد و از آب گیلاس سوپرمارکتی که مملو از شکر است دوری می‌کند.

آب

هیجان‌انگیزترین نوشیدنی قبل از خواب نیست، اما فقط آب قدیمی می‌تواند به شما کمک کند اگر قبل از خواب و در طول شب تشنه هستید، هیدراته بمانید. دریافت روزانه آب کافی برای سلامت کلی ما ضروری است، زیرا به بدن کمک می کند دمای طبیعی خود را حفظ کند، مفاصل را روغن کاری کند، از نخاع محافظت کند و از شر مواد زائد از طریق ادرار، تعریق و حرکات روده خلاص شود.

این می تواند به ویژه برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند یا معمولاً در شب احساس گرما می کنند و احتمالاً عرق می کنند مفید باشد و از کم آبی بدن جلوگیری می کند. علائم کم آبی شامل سردرد، خشکی دهان، لب‌ها و زبان، و احساس سرگیجه یا سبکی سر می‌شود که همگی می‌توانند آرامش و گرفتن آن چهل چشمک را برای شما سخت‌تر کنند.

اگرچه، مانند هر مایعی قبل از خواب، باید مراقب میزان مصرف خود باشید. این به این دلیل است که نوشیدن بیش از حد قبل از خواب می تواند باعث تکرر ادرار در طول شب شود و چرخه خواب ارزشمند شما را مختل کند. اگر تا به حال فکر کرده اید که هر روز صبح به چند چرخه خواب نیاز دارید تا احساس شادابی کنید، ماشین حساب چرخه خواب ما را بررسی کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا