آئودیجدید

آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

تولید آئودی TT به آخرین سال نزدیک می‌شود. این مدل اسپرت دوست‌داشتنی، در سال‌های اخیر با کاهش تقاضا روبرو شد و سودآوری خود را از دست داد. امروزه  سری S3 و S4 و S5 با انواع بدنه‌های سدان اسپرت‌بک و هاچبک، فروش بهترین نسبت به TT دارند و البته مدل‌های الکتریکی جدید نیز در راه هستند.

Audi TT Coupe 1999 1600 01 - آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

نسل اول آئودی TT در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و تحسین کارشناسان را با سبک طراحی خود برانگیخت. این محصول، برای پیتر شرایرطراح خود نیز شهرت جهانی به دنبال داشت. نسل اول تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید باقی ماند و توسط رسانه‌های مختلف مثل CarAndDriver عنوان بهترین خودروی سال را کسب کرد. این خودرو با پیشرانه‌ی ۱/۸ لیتر توربوشارژ، همراه ۴ سیلندر و ۲۰ سوپاپ، دو مدل ۱۸۰ و ۲۲۰ اسب بخار ارائه می‌داد. نسخه‌ی ۳/۲ لیتری ۲۵۰ اسب بخار با سیستم دو دیفرانسیل هم قابل خرید بود.

نسل دوم TT بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار گرفت و سودآوری برای آئودی را ادامه داد اما با معرفی نسل سوم، دوران TT به سردی گرایید. حالا آئودی در نظر دارد که سال ۲۰۲۲، تولید TT را برای همیشه متوقف کند. این شرایط، فرصت مناسبی برای شرکت سازنده است تا نسخه‌ای ویژه به یادبود محصول پرفروش خود برای ارائه به علاقه‌مندان داشته باشد.

2022 audi tt rs heritage edition stone gray metallic with crimson red leather and jet gray stitch 1 - آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

آئودی TT هریتیج ادیشن (Heritage Edition) خودرویی تولید محدود از سری TT RS است. این محصول ا قیمت ۸۱,۴۵۰ دلار عرضه می‌شود و حدود ۷ هزار دلار گران‌تر از مدل استاندادر TT RS خواهد بود. تعداد ۵۰ دستگاه TT هریتیج ادیشن برای بازار امریکا در نظر گرفته شده است که همگی دارای ۵ نوع ترکیب رنگ هستند.

به بیان دیگر، از هر رنگ‌ آبی تیره، سفید، سبز، قرمز و خاکستری، ۱۰ نمونه تولید می‌شود. حتی ترکیب رنگ بدنه و پوشش داخلی این خودروها نیز به صورت سفید آلپاین با چرم آبی، آبی هلیوس  با چرم خاکستری، خاکستری سنگی متالیک با چرم قرمز، قرمز تیزیان متالیک با چرم قهوه‌ای و سبز مالاچایت با چرم قهوه‌ای، از پیش مشخص شده است.

2022 audi tt rs heritage edition tizian red metallic with havanna brown leather and jet gray stitch - آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

علاوه‌بر رنگ خاص بدنه و چرم آلکانتارا برای صندلی‌ها، رینگ‌های پنج‌پر ۲۰ اینچ، آینه‌بغل‌های سیاه با ترکیب آلومینیوم و اگزوزهای اسپرت سیاه نیز مختص TT RS هریتیج ادیشن هستند. روی شیشه‌ی لچکی عقب، اعداد ۱-۲-۴-۵-۳ دیده می‌شود که نشانه‌ی ترتیب عملکرد سیلندرها در ساختار پیشرانه‌ی ۵ سیلندر آئودی است. این خودرو در کمال تعجب، فاقد بال عقب است.

 

آئودی TT RS با پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتر توربوشارژ، ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هفت سرعته و سیستم دو دیفرانسیل آئودی کواترو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳/۶ ثانیه فراهم می‌کند.

2022 audi tt rs heritage edition helios blue metallic diamond silver leather and ocean blue stitch 1 - آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

با اتمام تولید TT در سال ۲۰۲۲، این احتمال وجود دارد که یک خودروی اسپرت برقی در ابعاد مشابه، جای‌گزین TT شود. همچنین، ممکن است یک کراس‌اور اندازه کوچک با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی، جای‌ TT را در خط تولید بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا