تربیت فرزندخانوادهفرزند

آموزش حروف الفبا برای کودکان – دانستنی ها

[ad_1]

آموزش حروف الفبا برای کودکان

قبل از اینکه نیاز شود خودمان دست به کار شویم، مدرسه از سر گرفته می شود! شاید شما در تابستان کار با کوچولوی خود را در خانه شروع کرده اید، یا به دنبال ایده های جدید در مورد نحوه آموزش الفبا هستید، من چند پیشنهاد جالب برای پیش دبستانی ها و مهد کودک های شما دارم تا اینکه پاییز برسد شما آموزش را شروع کنید. اکنون زمان مناسب برای جمع آوری مطالب و ایده های برنامه درسی برای آماده سازی برای سال تحصیلی است! آشنایی با نحوه آموزش حروف الفبا برای کودکان را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

همانطور که همه ما می دانیم، مطالعه برای کودکان یک نقطه عطف اساسی است. با این حال، قبل از شروع خواندن، ما باید الفبا – اشکال حروف، نام حروف و اصوات حروف را آموزش دهیم.

آموزش حروف الفبا برای کودکان

آموزش حروف الفبا برای کودکان

چرا ما باید الفبا را آموزش دهیم؟

الفبا یک سنگ، جلوی پای بچه ها برای خواندن کلمات است. کلمات به جملات تبدیل می شوند. از آنجا، جملات به داستان، مقاله، کتاب و … تبدیل می شوند. معرفی حروف الفبا به روشی چند حسی باعث می شود شما در مسیر باسواد شدن خود در منزل شروع به تحصیل کنید.


موارد پیشنهادی


چگونه می توانید الفبا را آموزش دهید؟

نکته کلیدی در برنامه درسی مهدکودک ها یا هر زبان آموزی این است که آن را سرگرم کننده، جذاب و عملی نگه دارید! نزدیک شدن به یک موضوع از بسیاری از زوایا به حفظ، پیشرفت و تسلط کمک می کند. صرف آموزش حروف الفبا با انجام یک کاربرگ ممکن است برای بسیاری از زبان آموزان مفید نباشد. ممکن است خسته کننده باشد. اما ، وقتی کودک لغات را با خمیر بازی می سازد، شعری سرگرم کننده می خواند یا کاردستی درست می کند، یادگیری سرگرم کننده، خلاقانه، سرگرم کننده و طولانی مدت خواهد بود. بازی ها، آهنگ و حرکت را به آن اضافه کنید و در این شرایط کودکان با اشتیاق فراوان حروف را یاد می گیرند و آموزش غیر مستقیم دارند!

کتابچه های الفبا

ممکن است بخواهید حروف الفبا را با کتابچه های الفبا معرفی کنید. این منبع علاوه بر دستخط و صدای حروف روی حروف بزرگ و کوچک نیز کار می کند.
برای هر حرف الفبا کتابهای کوچکی تهیه کنید (یک ورق کاغذ را داخل یک کتابچه تا کنید). تصاویر مربوط به حروف الفبا را از مجلات جدا کنید. تصاویر خود را به داخل بچسبانید. همچنین می توانید نقاشی بکشید یا از تمبر و برچسب استفاده کنید.

با استفاده از تشک های بازی به حروف شکل دهید. بچه ها فعالیت های عملی را دوست دارند و این از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مجموعه ای از این صفحات را ورقه ورقه کنید تا بارها با بازی یا نوشتن و پاک کردن حروف، آموزش ببینند یا یک مجموعه را چاپ کنید و با مداد رنگی، خودکار و مداد استفاده کنید.

استفاده از شعر برای آموزش الفبا

برای تقویت حروف و صدای آنها از قافیه و تکرار با این اشعار تمرینی الفبا استفاده کنید. شعر را بخوانید و سپس حرف منطبق درست را پیدا کنید. این مجموعه شامل تمرین حروف بزرگ و همچنین تمرین اصوات حروف است. این شعرها در طول سال با موضوعات زیر ادامه دارد: سیب های سپتامبر ، کدو تنبل های اکتبر ، بوقلمون های تازه ، دستکش های دسامبر و درختان ، دانه های برف ژانویه ، قلب و گلهای زمینی ، شمشیرهای مرغوب ، قطرات باران ، گلهای مه ، و ژوئن / ژوئیه – توپ های ساحلی و خورشید.

ژورنال تعاملی الفبا

یک ژورنال تعاملی الفبا درست کنید که روی صداهای ابتدای حرف کار کند. صفحات را در یک ژورنال رنگ، برش داده و بچسبانید. حتی می توانید این مورد را ذخیره کنید تا به عنوان فرهنگ لغت برای نوشتن استفاده شود.

استفاده از کاردستی

برای هر حرف از حروف الفبا کاردستی های جالب کاغذی بسازید تا هنر را با یادگیری ترکیب کند. همچنین صفحات آغازگر جمله برای بچه هایی که قبلاً بر حروف الفبا تسلط داشته اند نیز وجود دارد! این فعالیت سرگرم کننده همچنین مهارت های حرکتی ظریف را با برش و چسب زدن تمرین می کند.

استفاده از فلش کارت

می توانید از فلش کارت ها استفاده کنید و بازی های حافظه و تطبیق را انجام دهید. آنها را به ترتیب حروف الفبا قرار دهید ، اما بعضی از آنها را بردارید و از کودک بخواهید حدس بزند کدام یک را گم کرده است.

الفبا را در طول روز تمرین کنید

همانطور که روزتان را پشت سر می گذارید، چیزهایی را در خانه مشخص کنید که با یک حرف خاص شروع می شوند. از کودک خود بپرسید که آیا آنها می توانند موارد و اشیای دیگری را که با همان حرف شروع می شوند پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: طالع بینی ازدواج با حروف ابجد


اسم فامیل بازی کردن

همچنین می توانید روی یک حرف در یک روز یا هفته تمرکز کنید. سعی کنید چیزهایی را در خانه خود پیدا کنید که با آن حرف شروع می شود. با استفاده از آن حرف آهنگ بخوانید – یا حتی بهتر، از خلاقیت خود استفاده کنید و آهنگ بسازید! یا نام و فامیلی یا نام غذایی که با آن حرف شروع می شود را پیدا کنید.

ایده دیگر این است که برای یک روز به دنبال اشیایی باشید که با یک حرف شروع می شوند، اشیایی که با صدای خاصی شروع می شوند یا حروف بزرگ و کوچک منطبق با آنها هستند.

در حالی که دست می شویید، حروف الفبا را بخوانید!

روش های بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود یادگیری به طور طبیعی در طول روز ادامه یابد!

یادگیری حروف در منزل نباید ترسناک باشد. هرچه هیجان و آمادگی بیشتری داشته باشید، کودکان شما نیز از آن لذت بیشتری خواهند برد. شروع الفبا یک گام اساسی است، اما برای پرورش یادگیری آن را سرگرم کننده کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا