آیفون جدید اپلاپلاخبار آیفوناخبار اپلاخبار موبایلبررسیدسته‌بندی نشدهگوشی موبایل

اولین ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا حاکی از پیشرفت چشمگیر در بخش دوربین، نمایشگر و باتری است

[ad_1]

با انتشار ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا ، جزئیات بسیار هیجان‌انگیزی از این پرچمدار آینده اپل منتشر شده که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

با عرضه آیفون 14 پرو مکس به بازار‌های جهانی، حال تمامی نگاه‌ها معطوف به اخبار آیفون 15 پرو مکس است؛ دستگاهی که احتمالاً با توجه به اخباری که پیشتر منتشر شد، در نهایت آیفون 15 اولترا نامیده می‌شود. طی صحبت‌های یک افشاگر معروف و شناخته شده، ظاهرا آیفون 15 اولترا دارای یک سری ویژگی‌های انحصاری برای متمایز کردن آن از آیفون 15 پرو خواهد بود.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید:‌ مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 13 پرو مکس ؛ کدام یک بهتر است؟

ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا

یکی از تفاوت‌های مهم بین آیفون 15 اولترا و آیفون 15 پرو این است که مدل اولترا دارای دوربین پریسکوپ خواهد بود. لنزهای تله‌فوتو که مکانیزم پریسکوپی دارند، بزرگنمایی بسیار عالی را ارائه می‌دهند. این لنزها در سال‌های اخیر راه خود را به گوشی‌های رده بالای اندرویدی باز کرده‌اند، اما تا به حال، هیچ آیفونی با لنز پریسکوپی به بازار عرضه نشده است.

احتمالاً استفاده از لنز پریسکوپی در آیفون 15 اولترا به این معنی است که تعداد دوربین‌های پنل پشتی برای اولین‌بار به چهار عدد می‌رسد، اما اینکه چقدر این موضوع صحت دارد، فعلا مشخص نیست؛ زیرا این احتمال هم می‌رود که شاید اپل در نهایت دوربین تله فوتو فعلی را با یک لنز پریسکوپی جایگزین کند و آیفون 15 اولترا همان سه دوربین را در پشت داشته باشد.

با این حال، این ویدیوی غیررسمی، آیفون 15 اولترا را با چهار دوربین نشان می‌دهد. همچنین، به نظر می‌رسد فلاش LED در مرکز جزیره دوربین و در اطراف سنسور لیدار قرار دارد. همچنین در این ویدیو، آیفون 15 اولترا به دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض با سنسور 16 مگاپیکسلی و همچنین دوربین تله فوتو با سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

و اما دوربین چهارم که یک لنز پریسکوپی است، این دوربین دارای زوم اپتیکال 10 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر است. سال‌هاست که اپل به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون اعتماد کرده است، با این حال، نسل جدید آیفون‌های پرو ساخت کوپرتینویی‌ها از یک سنسور 48 مگاپیکسلی در پشت استفاده می‌کنند.

ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا
ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا

در این ویدیوی مفهومی، آیفون 15 اولترا مجهز به لبه‌هایی تخت است؛ ویژگی که طی چند سال اخیر در آیفون‌ها دیده شده است. در بالای صفحه نمایش آیفون 15 اولترا، مانند آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس، حفره کپسولی Dynamic Island دیده می‌شود. این احتمال می‌رود که اپل در آینده، سوراخ کپسولی شکل را با سوراخی دایره‌ای شکل در آیفون 16 اولترا جایگزین کند.

در نسل جدید آیفون پرو، اپل روشنایی را تا 2000 نیت افزایش داد تا رکوردی قابل قبول در صنعت موبایل به ثبت برساند. ویدیوی آیفون 15 اولترا نشان می‌دهد که اپل قرار است حتی پا را از این فراتر بگذارد و این گوشی نمایشگری با روشنایی 2400 نیت داشته باشد.

ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا
ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا

در این ویدئو همچنین ادعا شده است که آیفون 15 اولترا به نمایشگر 180 هرتزی مجهز خواهد شده که البته این مورد بعید است این اتفاق بیفتد؛ زیرا آیفون‌های پرو در حال حاضر صفحه نمایش 120 هرتزی دارند.

آیفون‌های اپل در حال حاضر مجهز به پورت لایتنینگ هستند، اما بنا بر قوانینی که در ماه‌های اخیر در اتحادیه‌ی اروپا تصویب شده‌اند، ممکن است اپل در نهایت از پورت USB-C در آیفون 15 اولترا استفاده کند. همچنین در قسمت پایینی آیفون 15 اولترا، سوراخ‌های اسپیکر این‌بار چینش متفاوت‌تر و جذاب‌تری نسبت به قبل دارند.

اپل در حال حذف درگاه سیم‌کارت در مدل‌های آمریکایی نسل جدید آیفون‌ها است تا این گوشی‌ها صرفاً به سیم‌کارت الکترونیکی متکی باشند. البته در ویدیوی منتشر شده، این گوشی با درگاه سیم کارت نشان داده می‌شود. و اما یکی دیگر از بخش‌های جذاب که در این ویدیو به آن اشاره شده، مربوط به بخش باتری و شارژ این دستگاه است؛ جایی که آیفون 15 اولترا به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی 48 ساعته مجهز خواهد شد.

ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا
ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا

برخی شایعات می‌گویند که آیفون 15 اولترا به دو دوربین سلفی در پنل جلویی مجهز شده و ویدیوهای 8K را ضبط خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که آیفون 15 اولترا در نسخه پایه با حافظه ذخیره‌سازی بیشتر و با قیمتی بالاتر از آیفون 14 پرو مکس عرضه شود. همچنین طبق شایعات گفته می‌شود آیفون 15 اولترا از پردازنده قدرتمند 3 نانومتری A17 استفاده خواهد کرد.

با این حال، باید تا سال بعد منتظر باشیم و ببینیم که این شایعات و مشخصات فنی تا چه حد رنگ و بوی واقعیت را به خود خواهند گرفت و کوپرتینویی‌ها تا چه میزان خلاقیت و نوآوری را به این سری جدید “اولترا” خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویدیو مفهومی آیفون 15 اولترا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا