سلبریتی هافرهنگ و هنرفیلم و سریالهالیوود

بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

یکی از جالب ترین ماسک هایی که یک بازیگر خارجی (در اینجا منظور غیرآمریکایی) در هالیوود می تواند بپوشد، وانمود کردن آمریکایی بودن است. بسیاری از بازیگران مطرح کنونی هالیوود، لهجه های خود را طوری تغییر داده اند که کمتر کسی می داند آمریکایی نیستند. یکی از بازیگران زن این فهرست چنان با لهجه آمریکایی صحبت کرده که لهجه استرالیایی خود را به طور کلی فراموش کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بازیگران خارجی (غیرآمریکایی) آشنا کنیم که بسیاری از شما فکر می کردید آمریکایی هستند.

idris elba prometheus 640x427 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱- ادریس البا

ملیت: بریتانیایی

اولین نقش آفرینی ادریس البا در یک سریال تلویزیونی آمریکایی در نقش استرینگر بل در سریال The Wire بود. او که اصالتاً بریتانیایی است در فیلم های اکشن هالیوودی مانند The Losers و Asgardian Heimdall و همچنین فیل های علمی تخیلی Prometheus, Pacific Rim و Star Trek Beyond بازی کرده است. با این وجودل، البا در سریال های Luther و Guerrilla با لهجه واقعی بریتیش صحبت می کند.

Famke Janssen - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۲- فامکه یانسن

ملیت: هلندی

اولین نقش آفرینی قابل توجه فامکه یانسن بازی در نقش زنی اوناتوپ در مقابل پیرس برازنان در فیلم GoldenEye از مجموعه های جیمز باند بود که یانسن در آن لهجه روسی داشت. او با استفاده از لهجه آمریکایی در فیلم های X-Men به شهرت رسید و بعد از آن نیز در سه گانه Taken و سریال های The Blacklist و The Blacklist: Redemption ایفای نقش کرد.

Keanu Reeves - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۳- کیانو ریوز

ملیت: کانادایی

فیلم The Matrix به طور کامل ملیت کیانو ریوز را فاش نکرده است. کیانو ریوز در بیروت، لبنان بدنیا آمده است. مادر او بریتانیایی و پدرش دارای ریشه چینی- هاوایی، بریتانیایی، ایرلندی و پرتغالی است. بعد از جدایی والدینش، ریوز همراه با مادر و خواهرش به کانادا نقل مکان کرد. ریوز در ۲۰ سالگی گرین کارت خود را دریافت کرده و به لس آنجلس آمده است.

charlie hunnam jax sons of anarchy 768x432 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۴- چارلی هونام

ملیت: بریتانیایی

این بازیگر بریتانیایی با بازی در سریال Sons of Anarchy با لهجه آمریکایی به شهرت رسید. او بعدها در فیلم های The Ledge, Deadfallو Pacific Rim در نقش های اکشن ظاهر شد. هونام در سال ۲۰۱۷ با لهجه بریتانیایی در فیلم های he Lost City of Z  و King Arthur: Legend of the Sword ایفای نقش کرد.

Screen Shot 2017 04 11 at 9.36.39 AM 1024x565 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۵- دانیل کالویا

ملیت: بریتانیایی

فیلم ترسناک Get Out در سال ۲۰۱۷ با استقبال گسترده جهانی مواجه شد، فیلمی که در آن دانیل کالویا با لهجه آمریکایی اش بسیاری را شیفته خود ساخت. تا آن زمان، کالویا بیشتر در وطنش، انگلیس، بازی کرده بود و می توانید صدای طبیعی او را در فیلم Black Panther بشنوید.

GettyImages 490010684 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۶-کیفر ساثرلند

ملیت: کانادایی

کیفر ساثرلند در لندن به دنیا آمد اما گذشته ای پیچیده دارد. ستاره سریال Designated Survivor در واقع نوه تامی داگلاس است، کسی که به خاطر بنیان نهادن سیستم بهداشت عمومی در کانادا شناخته می شود. مادرش، شرلی داگلاس، یک بازگیر و فعال مدنی است و پدر معروفش نیز دونالد ساثرلند است که یک بازیگر شناخهت شده و منتقد سیاسی است. کیفر ساثرلند اما شهروندی کانادا را نداشته و نمی توند در این کشور رأی بدهد. اما وی درباره تعلق خود به کانادا گفته است: « همیشه حس می کردم کانادایی هستم و این کسی است که من هستم و هیچ علاقه ای به تغییر آن ندارم».

6a00e554e7984888330112797247ce28a4 800wi - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۷- دیان کروگر

ملیت: آلمانی

دیان کروگر با نام کامل دیان هایدکروگر (Diane Heidkrüger) کار خود را با مدلینگ در آلمان آغاز کرد. وی پیش از بازی در فیلم های هالیوودی Troy و Wicker Park ، در چند فیلم فرانسوی بازی کرد. کروگر در فیلم Inglourious Basterds نقش یک شخصیت آلمانی را بازی کرده و به زبان مادری اش صحبت کرد.

rick grimes walking dead what - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۹- اندرو لینکلن

ملیت: بریتانیایی

چه چیزی به یک بازیگر بریتانیایی کمک می کند وارد هالیودد شد؟ یک نام خانوادگی کمتر بریتانیایی. اینطور بود که اندرو کلاترباک نام اندرو لینکلن را به عناون نام هنری خود انتخاب کرد. لینکلن در فیلم های آمریکایی متعددی بازی کرده بود اما تنها زمانی به شهرت جهانی رسید که در سریال The Walking Dead بازی کرد و به محبوبیت جهانی رسید.

2016 margot robbie 1024x576 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱۰- مارگو رابی

ملیت: استرالیایی

این بازیگر استرالیایی کار خود را با سریال خانوادگی Neighbours آغاز کرد. بعد از رسیدن به شهرت برای بازی در فیلم The Wolf of Wall Street که در آن از لهجه بروکلینی استفاده می کرد، رابی در فیلم های The Legend of Tarzan  و Whiskey Tango Foxtrot (با لهجه استرالیایی) حاضر شد.

Nikolaj Coster Waldau net worth Game of Thrones premiere 2015 GettyImages 467393046 768x512 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱۱- نیکلای کاستر-والدو

ملیت: دانمارکی

آمریکایی ها و بسیاری از دیگر سریال دوستان در سراسر جهان او را با نام جیمی لنیستر در سریال Game of Thrones می شناسند اما کاستر-والدو با بازی در فیلم دانمارکی Nightwatch به شهرت رسید. والدو در رادکوبینگ، دانمارک به دنیا آمده و برای هر اپیزود از سریال GOT بیش از یک میلیون دلار دستمزد دریافت می کرد و در این مسیر جوایز امی، SAG، Critics’ Choice و  People’s Choice را بدست آورد.

Sacha Baron Cohen in Borat - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱۲- ساشا بارون کوهن

ملیت: بریتانیایی

همانند همسرش، ایزلا فیشر، ساشا بارون کوهن نیز به خاطر صدای جذابش شناخته می شود. به خاطر نقش هایی که کوهن در طول دوران فعالیتش به عنوان یک کمدین بازی کرده، وی مجبور بوده لهجه های مختلفی را به کار گیرد و به همین خاطر شاید بسیاری با صدا و لهجه واقعی او آشنا نباشند. کوهن در لندن بدنیا آمده و با فیلم بورات به شهرت رسید که در آن نقش یک شخصیت جالب قزاقستانی را بازی می کند.

toni collette united states of tara - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱۳- تونی کولت

ملیت: استرالیایی

تونی کولت بازیگر و خواننده سرشناس در سیدنی، استرالیا به دنیا آدمه و بزرگ شده است اما شاید طرفداران کارهای او از این موضوع خبر نداشته باشند. همانند بسیاری دیگر از چهره های این فهرست، کولت بازیگری را در کشورش آغاز کرد اما بعدها به هالیوود نقل مکان کرده و در فیلم ها، سریال ها و نمایش های متعددی ایفای نقش کرد. در سال ۱۹۹۹، کولت برای بازی در فیلم The Sixth Sense نامزد جایزه اسکار شد و شهرت او در هالیوود از همان زمان آغاز گردید. او بعدها به خاطر نقش آفرینی در فیلم های مستقلی مانند Little Miss Sunshine  و The Way, Way Back مورد تمجید قرار گرفت.

legion series fx marvel dan stevens 768x432 1 - بازیگران غیرآمریکایی که بسیار سخت است باور کرد آمریکایی نباشند

۱۴- دن استیونز

ملیت: بریتانیایی

استیونز کار را با بازی در اقتباس های بی بی سی آغاز کرد و با بازی در نقش متیو کراولی در سریال Downton Abbey به شهرت رسید. در واقع استیونز در بسیاری از سریال ها با لهجه بریتانیایی طبیعی خود صحبت می کند اما طرفداران آمریکای او را با نقش دیوید هالر در سریال Legion می شناسند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بند باورنکردنی و عجیب که بازیگران طراز اول هالیوود در قراردادهای خود می گنجانند



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا