اخبار تکنولوژیدانش و فناوری

بررسی گوشی نوکیا g10 با شارژدهی خوب و منحصر به فرد

[ad_1]

کمپانی نوکیا در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) از گوشی اقتصادی نوکیا g10 رونمایی کرد. این گوشی از نمایشگر بزرگ، سخت افزار متوسط، به روزرسانی نرم افزاری، شارژدهی خوب و قیمت بسیار مناسب بهره می برد. در ادامه با بررسی گوشی نوکیا g10 همراه ما باشید.

بررسی گوشی اقتصادی نوکیا g10

نوکیا g10 محصول پایین رده شرکت شناخته شده نوکیا است که از باتری بزرگ و وعده بروزرسانی ماهانه در طول سه سال بهره می برد. این مقاله به بررسی نوکیا g10 می پردازد تا مشخص شود این گوشی ارزان قیمت با طراحی آشنای نوکیا در یک استفاده معمولی و روزانه راضی کننده است یا خیر.

از مشخصاتی که برای گوشی نوکیا g10 در نظر گرفته شده می توان به نمایشگر بزرگ، توان سخت افزاری متوسط، حسگر اثر انگشت و شارژدهی خوب، به روزرسانی نرم افزاری و برچسب قیمتی بسیار مناسب اشاره کرد.

شرکت HMD صاحب برند نوکیا در ۸ آوریل ۲۰۲۱ (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) از دو گوشی هوشمند پایین رده نسل پنجم شرکتش با اسامی نوکیا ایکس ۱۰ و نوکیا ایکس ۲۰ رونمایی کرد ولی همزمان با معرفی این دو گوشی این شرکت از ۴ گوشی هوشمند دیگر هم رونمایی کرد که شامل دو گوشی سری G با اسامی نوکیا g10 ,g20 و دو گوشی سری c با اسامی نوکیا c10,c20 می باشند.

بر عکس دو اسمارتفون نسل پنجمی سری ایکس چهار دیوایسی که در خانواده های g,c رونمایی شدند فاقد تکنولوژی ۵G بوده و از نکات مثبتشان دریافت آپدیت های امنیتی و سیستم عامل می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم از میان این اسمارتفون ها به بررسی نوکیا g10 بپردازیم تا با مشخصات و امکانات این اسمارتفون بیشتر آشنا شوید.

طراحی ظاهری

نوکیا g10 در حال حاضر نسبت به g20 قیمت بسیار ارزانتری دارد و برای آن ۲۴ ماه گارانتی در نظر گرفته شده است. بررسی ها نشان می دهد درون جعبه نوکیا g10 مانند خیلی از گوشی های هوشمند سطح پایین یک شارژر گنجانده شده و خوشبختانه برای آن یک هدست نیز در نظر گرفته شده است. شرکت سازنده قصد دارد به روزرسانی های امنیتی ماهانه تا تضمین نموده و این اسمارتفون قسمتی از برنامه اندروید وان گوگل می باشد.

در بررسی ها مشخص شد دو گوشی نوکیا g10 , g20 شباهت های زیادی با  یکدیگر دارند ولی g20 در بعضی قسمت ها پیشرفته تر از g10 بوده و برتر می باشد. نوکیا g10 دارای ابعاد ۹.۲*۷۶*۱۶۴.۹ میلیمتر و وزن ۱۹۷ گرم است.

بدنه گوشی از درجه حفاظت ipx2 برخوردار بوده و در برابر باران مقاوم است. در نمای روبروی گوشی نمایشگر ال سی دی ۶.۵ اینچی حضور دارد که رزولوشن اچ دی پلاس را ارائه می دهد و دارای نسبت تصویر ۹: ۲۰ می باشد در ضمن با پوششی از جنس شیشه ۲.۵ بعدی احاطه شده است.

این پوشش کاملا محکم و جمع و جور است و گوشی g10 با دو رنگ آبی تیره و بنفش ملایم ارائه می شود. در پنل پشتی گوشی، ماژول دایره ای دوربین سه گانه به همراه فلش و لوگوی نوکیا حضور به هم رسانده اند در ضمن در سمت چپ دستگاه، پورت سیمکارت و کارت حافظه دیده می شود. در بخش بالایی جک ۳.۵ میلی متری و در بخش پایین درگاه usb-c و اسپیکر حضور دارد.

به طور کلی می توان گفت برای افرادی که طرفدار گوشی های بزرگ نیستند نوکیا g10 که هم سبک و هم باریک است انتخاب خوشحال کننده ای خواهد بود. حتی با قاب محافظ به راحتی در کیف و جیب جا می شود. و برعکس خیلی از گوشی های هوشمند دیگر ، دوربین این گوشی برای ایجاد طراحی متقارن تر در بخش بالای پنل پشتی جا خوش کرده است.

این گوشی علاوه بر طراحی زیبا و مینیمالیستی بر روی لبه ها از حسگر اثر انگشت جانبی، کلیدهای پاور و ولوم، شکاف سیمکارت، کلید دستیار گوگل، پورت تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و جک ۳.۵ میلی متری بهره می برد. حسگر جانبی تعبیه شده روی لبه دستگاه سرعت و دقت قابل قبولی ارائه می دهد در ضمن برای قفل گشایی قابلیت تشخیص چهره نیز در نظر گرفته شده است.

نمایشگر ۶.۵ اینچی

نوکیا g10 از نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۷۲۰*۱۶۰۰ پیکسل بهره می برد و در ضمن این گوشی اقتصادی با نسبت تصویر ۹: ۲۰ تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در اینچ را ارائه می دهد. بررسی ها نشان می دهد نمایشگر g10 با وضوح ۷۲۰p توسعه یافته و با گوشی های هم رده برابر است. با این وجود نمونه های هم رده دارای نمایشگر فول اچ دی نیز وجود دارند.

نمایشگر این گوشی درخشان بوده و در شرایطی که تحت نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد مشاهده محتوا قابل قبول است. عمق رنگ سیاه و کنتراست صفحه نیز خوب بوده و فرکانس زیادی در آن مشاهده نمی شود که قابل درک نباشد. سرعت پاسخ دهی نمایشگر حدود ۶۶ میلی ثانیه است که عدد مناسبی ارزیابی می شود.

دوربین سه گانه

بررسی ها نشان می دهد برای گوشی های ارزان قیمت نوکیا G10 دوربین های سه گانه در نظر گرفته شده که در پنل پشتی درون ماژول دایره ای حضور به هم رسانده اند. این دوربین ها شامل یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض، یک لنز ۲ مگاپسکلی ماکرو و یک لنز ۲ مگاپیکسلی عمق سنج هستند.

با دوربین های نوکیا g10 امکان عکاسی از سوژه های مختلف برای شما فراهم می شود در ضمن دوربین سلفی این گوشی اقتصادی نیز دارای لنز ۸ مگاپیکسلی است. قابل ذکر است در نور کافی با این دوربین ها تصاویر خوبی به ثبت می رسند که دارای جزئیات مناسب و نویز کم هستند و در نور کم این وضعیت تغییر می کند.

سخت افزار

نوکیا g10 به تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G25 مجهز است که از ۸ هسته ۲ گیگاهرتزی A53 به عنوان پردازنده مرکزی بهره می برد. در ضمن این تراشه را پردازنده گرافیکی مالی G52 MC2 برای پردازش های گرافیکی همراهی می کند. برای این گوشی حافظه های رم ۳/۴ گیگابایت به  همراه حافظه داخلی ۳۲ /۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است که امکان ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی فراهم شده است.

این تراشه عملکرد نسبتا مناسبی را ارائه می دهد و نوکیا g10 قادر به رقابت با گوشی های هم رده خود در این محدوده قیمتی نیست. با این گوشی کارهای روزانه با سرعت خوبی انجام می شود ولی در کارهای سنگین باید صبور بود و در عوض با گرمای سطحی کمی روبرو می شود. البته پردازنده گرافیکی این گوشی تجربه بصری واقع گرایانه ای را به همراه دارد. و در حالت کلی بخش سخت افزاری نوکیا g10 شما را ناامید نمی کند.

نرم افزار

نوکیا g10 در بخش نرم افزاری به سیستم عاملی بر پایه اندروید ۱۱ یعنی آخرین نسخه اندروید حال حاضر مجهز شده است و دارای دو بروزرسانی عمده سیستم عامل می باشد. به این مفهوم که از لحاظ پشتیبانی تقریبا نسبت به همه رقبا بیشتر دوام دارد و به لطف  بروزرسانی های امنیتی ماهانه طی سه سال کاربران سازمانی از آن استقبال خواهند داشت. قابل ذکر است نوکیا g10 از قابلیت شبکه ۴G، بلوتوث نسل ۵، رادیو و وای فای ۸۰۲.۱۱ پشتیبانی می کند.

باتری

در بررسی ها محرز است که باتری نقطه قوت گوشی نوکیا g10 محسوب می شود. این گوشی به باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که در بررسی و تست وای فای حدود ۱۸ ساعت دوام آورد. این عدد خوبی بوده و نشان می دهد باتری به راحتی چند روزی گوشی را همراهی می کند.

قابل ذکر است این ظرفیت باتری بالاترین مقدار در بین گوشی های برند نوکیا حتی نسخه های پرچمدار آن است و به ادعای شرکت سازنده در یک استفاده معمولی تا سه روز دوام می آورد. در ضمن این باتری با شارژر ۱۰ واتی توسط پور تایپ سی ارائه می شود.

جمع بندی

به طور کلی با توجه به بررسی ها با گوشی پایین رده ای مواجه هستیم که عملکرد متوسطی را ارائه می دهد. نمایشگر و باتری گوشی نوکیا g10 مناسب بوده و دوربین در سطح متوسطی جای دارد البته نمی توان از قابلیت های جذاب اندروید ۱۱ و پشتیبانی نوکیا به راحتی عبور کرد.

برای شناخت قابلیت های اندرویدی گوشی های نوکیا همچون نوکیا ۸.۱ و نوکیا ۷.۲ می توانید بر روی هر لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا