اخبارتسلا

بروکراسی ژرمن‌ها دلیل تأخیر در افتتاح گیگا فاکتوری برلین تسلا!

[ad_1]

ایلان ماسک در زمان بازدید از گیگا فاکتوری این شرکت در برلین آلمان از بروکراسی ژرمن‌ها انتقاد کرد.

تسلا در ساخت گیگا فاکتوری آلمان خود با تأخیرهایی روبرو بوده و زمان افتتاح این کارخانه را از اول جولای امسال به اواخر سال جاری میلادی موکول کرده است. این تأخیرها دلایل متعددی دارند که شامل فرایند طولانی تائید و تصمیم تسلا برای تأسیس کارخانه باتری در این سایت تولیدی می‌باشد.

وقتی که از ماسک درباره زمان شروع به کار اولین سایت تولیدی تسلا در اروپا پرسیده شده او گفته است:

با توجه به شرایط موجود خیلی سخت می‌توان پیش‌بینی کرد که این سایت چه زمانی خودرو تولید خواهد کرد. به نظر می‌رسد ما می‌توانیم اواخر امسال شروع به تولید خودرو بکنیم.

تسلا در حال برنامه‌ریزی برای تولید مدل Y در کارخانه آلمان خود و برای بازارهای اروپایی است. در این تأسیسات همچنین سلول‌های باتری ۴۶۸۰ جدید نیز تولید خواهند شد. اخبار پیشین نشان داده‌اند این شرکت مشکلاتی در زمینه مجموعه ساخت باتری داشته ولی بخش‌هایی همچون بخش پرس و رنگ‌آمیزی پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

آلمان به خاطر قوانین پیچیده و بروکراسی خود شناخته شده اما ماسک این موضوع را پنهان نمی‌کند. او می‌گوید: “من فکر می‌کنم ژرمن‌ها می‌توانستند بروکراسی کمتری داشته باشند که در این صورت بهتر می‌شد.” او از قوانین این کشور به عنوان قوانین “ابدی” نام برده است.

ماسک افزوده است:

قطعاً فرایندهای فعالی برای حذف برخی قوانین می‌تواند وجود داشته باشد. در غیر این صورت قوانین در طول زمان روی هم انباشته شده و شما قوانین بیشتر و بیشتری خواهید داشت و در نهایت هیچ کاری نمی‌توانید بکنید.

این اولین باری نیست که تسلا از آلمان به خاطر بروکراسی خود انتقاد می‌کند زیرا قبلاً شاهد زیر سؤال بردن فرایند تائید طولانی این کشور اروپایی توسط تسلا بوده‌ایم. این خودروساز با ارسال نامه‌ای به یک دادگاه در برلین گفته بود این بروکراسی باعث عدم علاقه به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک و زیرساخت‌ها شده و باعث می‌شود آلمان نتواند به اهداف آب و هوایی خود دست یابد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا