اردستاناستان هااصفهانکاشانکروناواکسن کرونا

بیش از ۷ هزار دُز واکسن کرونا در اردستان تزریق شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون پنج هزار و ۱۷۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ هزار و۳۳۲ نفر دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به افراد ۶۵ ساله از روز پنجشنبه ۱۷ تیر در اردستان آغاز شده است، ادامه داد: افزون بر یک‌هزار و ۷۳۲ نفر در این گروه سنی قرار دارند که به نوبت و با ارسال پیامک به آنان اطلاع‌رسانی می شود و با مراجعه به مرکزهای منتخب می‌توانند واکسن دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: تنها واکسن موجود در اردستان در برهه کنونی را سینوفارم اعلام و خاطر نشان کرد: افراد ۷۰ ساله و بالاتر که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت واکسن به مرکزهای واکسیناسیون در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و روستای نیسیان مراجعه و واکسن دریافت کنند.

ذبیحی با اشاره به موارد و شایعه‌هایی که درباره عوارض واکسن‌ها بیان می‌شود گفت: همه واکسن‌ها عوارض منطقی و قابل قبول دارند، اما تاکنون عارضه جدی و نگران کننده‌ای ناشی از تزریق واکسن در اردستان گزارش نشده است.

تعطیلی بازارهای روز اردستان

به گفته وی، با توجه به موج جدید شیوع ویروس کرونا طی چند روز گذشته در کشور و در راستای کاهش احتمال شیوع این بیماری و جلوگیری از انتقال آن از شهرهای دیگر به اردستان، تمامی بازارهای روز در همه مناطق این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی بیماری، با شناسایی ۱۲ بیمار، مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در این شهرستان به ۲ هزار و ۸۲۲ نفر رسید. 

وی افزود: با پذیرش چهار بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد بستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به ۹ نفر رسید.

ذبیحی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا در ارستان ثبت نشده است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۶۰ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۹۵ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان انجام شده است.

اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده و از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=201024

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا